EU skärper tonen mot Google om näthandel

Permalänk
Medlem

Jag är helt anti Googles metoder så kör hårt EU! Hotell-sökningar är ett ypperligt exempel där de prioriterar sina egna tjänster före andra. De försöker mer och mer att gå ifrån att vara sökmotor utan ge sökaren svaret själva och det är ingen utveckling jag står bakom.

Men uttrycket "Don't be Evil" började skita sig när man börsnoterades.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vilket monopol försöker dom stoppa? Monsantos eller en söktjänst på internet som vem som helst kan ändra?

Korrupta politiker.

Åter igen så måste jag försöka att få dig att förstå att en utredning inte är likställt med en dom, samt att även ifall du inte förstår det så ligger det i ditt absoluta intresse att sådana undersökningar genomförs

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts: Alternativ till Google finns.

Firefox, DuckDuckGo, Android kan du köra CyanogenMod eller annat, OpenStreetMaps.

Kom igen nu, ha lite fantasi, använd inte bara det ni blir matade med att använda. Bara de döda fiskarna följer med strömmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag är helt anti Googles metoder så kör hårt EU! Hotell-sökningar är ett ypperligt exempel där de prioriterar sina egna tjänster före andra. De försöker mer och mer att gå ifrån att vara sökmotor utan ge sökaren svaret själva och det är ingen utveckling jag står bakom.

Men uttrycket "Don't be Evil" började skita sig när man börsnoterades.

Jag provade att söka hotell via Google Maps för att se vad allt detta drama handlar om, den listade en massa hotell och när jag klickar på ett av dem så får jag upp lite olika priser. MEN, dessa priser är ju länkar till "konkurrerande" söktjänster, t.ex. hotels.com expedia m.fl. Jag ser inte riktigt vad det är för negativt och konkurrenshämmande att de tjänsterna får gratis (tror jag, som jag fattat det behöver de bara använde ett gratis API) exponering via Google?
Jag antar att jag missat något... eller är detta bara ännu ett fall av duktigt lobbande, obefogad panik och idiotiska påfund inom EU?

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Jag provade att söka hotell via Google Maps för att se vad allt detta drama handlar om, den listade en massa hotell och när jag klickar på ett av dem så får jag upp lite olika priser. MEN, dessa priser är ju länkar till "konkurrerande" söktjänster, t.ex. hotels.com expedia m.fl. Jag ser inte riktigt vad det är för negativt och konkurrenshämmande att de tjänsterna får gratis (tror jag, som jag fattat det behöver de bara använde ett gratis API) exponering via Google?
Jag antar att jag missat något... eller är detta bara ännu ett fall av duktigt lobbande, obefogad panik och idiotiska påfund inom EU?

Priserna hämtas med API men det är inte fritt fram att listas. Det är annonser du tittar på Så med andra ord tar med än 100% av hela utrymmet i 1080p upp av reklam vid hotellsökning. Det används för att tvinga jämförelsesidor att betala till Google för att synas, något de påtvingar med sin dominans. De bryr sig inte om det bästa alternativet för användaren ligger långt ner, vilket i teorin går emot deras tankesätt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Behöver dom få in pengar ny när U.K. inte längre är med?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Behöver dom få in pengar ny när U.K. inte längre är med?

"EU: 1GB left on device".....