fps drop med helt ny dator CS:GO, hjälp :(

Permalänk

@Gtoxed:

Vi kan fortsätta den diskussionen via PM ifall du är intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

det är det inte, jag spelar 60fps låst och jag utklassar många folk på servrar. så nej det är inte ospelbart, det är bara p13's som jagar extra frames så de hinner döda någon runt ett hörn, AKA FUSK!!!!!!!!

Haha..Hela Fnatic är p13 och fuskar. Tänk om och tänk rätt.

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Haha..Hela Fnatic är p13 och fuskar. Tänk om och tänk rätt.

Ja, jag var ju nere på ESL nu i Köln, där körde de med ASUS nya 180hz-skärm och svårt att tro de limiterade den till 60hz för att "inte vara fuskare" haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.wedberg:

Nej det är verkligen inte det jag säger, läs om texten jag skriver.
Skilj på FPS och HZ, inte alls samma grej

Din skärm uppdateras var 16,67ms om du har 60hz detta OAVSETT vilken FPS din dator levererar.
Om din dator levererar 60fps så kan skillnaden mellan när bilden är skapad och bilden visas bli som mest nästan 33ms vilket du absolut kommer reagera på.

Låt oss säga din dator levererar 300fps vilket CS-GO motorn är optimerad för så har du 3,33ms mellan bilderna.
Då kan det maximalt bli cirka 20ms mellan bild 1 och bild 2.
¨
Med andra ord så uppdateras bilden cirka 50% mer EXAKT än vad som 60fps på datorn och 60hz på skärmen ger.

Hade man dragit på med 144hz-skärm ihop med 300pfs på datorn är vi nere på cirka 10ms.

För att hålla oss lite till ämnet igen:
Dessa två fetmarkerade innebär att du har HT aktiverat samt att du har just som launchoptions anger 4st threads.

Då är det OK där.

Nästa hade varit att starta något program som kan analysera medan du lirar, hur mycket:
Vardera CPU-kärna lastas
Temperatur CPU
Last på GPU
Temperatur GPU

Detta för att se vilket som är svagheten, CPU eller GPU samt ifall den blir för varm.
Viktigt för att se vart vi ska justera inställningar då inställningarna är ofta CPU eller GPU-baserade

Okej vad laddar jag ned för något då?

Permalänk

@schulzen:

Finns naturligtvis många alternativ, men jag har kört med det som guiden visar i klippet nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=Kp43XzHci1E

Funkar tillfredsställande för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Du kan ju inte på riktigt påstå att 60-120 fps inte räcker och är ospelbart?! Så du menar att en skärm med 60Hz egentligen är oändligt med Hz? är det det du säger?

CS funkar inte som alla andra spel tyvärr. Motorn i cs ska ha minst 250fps för optimal upplevelse. Testade 150fps i cs en gång, skitlaggigt kändes det som.

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen lösning tyvärr :/

Permalänk

@schulzen:

Men redovisa resultatet på värderna