Nej det är verkligen inte det jag säger, läs om texten jag skriver.
Skilj på FPS och HZ, inte alls samma grej
Din skärm uppdateras var 16,67ms om du har 60hz detta OAVSETT vilken FPS din dator levererar.
Om din dator levererar 60fps så kan skillnaden mellan när bilden är skapad och bilden visas bli som mest nästan 33ms vilket du absolut kommer reagera på.
Låt oss säga din dator levererar 300fps vilket CS-GO motorn är optimerad för så har du 3,33ms mellan bilderna.
Då kan det maximalt bli cirka 20ms mellan bild 1 och bild 2.
¨
Med andra ord så uppdateras bilden cirka 50% mer EXAKT än vad som 60fps på datorn och 60hz på skärmen ger.
Hade man dragit på med 144hz-skärm ihop med 300pfs på datorn är vi nere på cirka 10ms.
För att hålla oss lite till ämnet igen:
Dessa två fetmarkerade innebär att du har HT aktiverat samt att du har just som launchoptions anger 4st threads.
Då är det OK där.
Nästa hade varit att starta något program som kan analysera medan du lirar, hur mycket:
Vardera CPU-kärna lastas
Temperatur CPU
Last på GPU
Temperatur GPU
Detta för att se vilket som är svagheten, CPU eller GPU samt ifall den blir för varm.
Viktigt för att se vart vi ska justera inställningar då inställningarna är ofta CPU eller GPU-baserade