No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Lego Master

Ja, inte för att jag tycker att indie-studios inte ska tjäna pengar, men från en studio åtminstone jag aldrig hört talas om kommer jag inte köpa grisen i säcken för den summan. Synd att de tokade till det med priset, hade de prissatt det som tex. Cities Skylines så hade det varit givet köp från lansering.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Lång tid under utveckling i alla fall. Väntar helst till VR stöd. Vilket kan bli evig väntan förvisso

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Uppror på reddit och steam. En kille har redan klarat spelet (till galaxens centrum) på ungefär 20 timmar. Och det var ingen trevlig läsning om spelet.

Lite axplock.

1. center is a joke
2. reputation with races is easy as ♥♥♥♥
3. no ship classes
4. all planets have Life, !!
5. many major bugs
6. many crashes
7. not much different technology for upgrading
8. getting fuel for your ship is a joke cause fuel is everywhere
9. getting rich with trading is ultra easy
10. you cant die if your are not a complete idiot

Permalänk
Medlem

Här finns listan i sin helhet för dom som är sugna att läsa lite.

Innehåller spoilers!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Lego Master

Höhö. Vilket jävla liv det blev. Nå, det ändrar inte mina planer. Inget förköp, och avvakta några reviews innan jag eventuell (förmodligen) köper under sensommaren/hösten.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Moderator
Forumledare

Lite tråkigt med ytterligare en försening även om jag hade fått för mig att det var den 12:e som gällde hela tiden

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Lite tråkigt med ytterligare en försening även om jag hade fått för mig att det var den 12:e som gällde hela tiden

Joo det har vart ute ett tag dock =/ hörde någon nämna det på cohhcarnage's stream tidigare i veckan, dock först nu de verkar vara officiellt =( skönt nog bara 2 dagar ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Inaktiv

Alla skriverier om detta spel, alla verkliga och påhittade kontroverser samt flyttande av datum och alla rapporter från de som fått tag i spelet tidigt har gjort mig rätt tveksam. Blir att kolla recensioner och om jag ser något som lockar, köpa det när spelet sjunkit rejält i pris. Jag har svårt att tro att spelet verkligen är värt runt 600 kr.

Jag hoppas på att spelet visar sig vara bättre än väntat vid lanseringen, ett spel jag sett fram emot att få spela på min PC rätt länge nu trots allt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Alla skriverier om detta spel, alla verkliga och påhittade kontroverser samt flyttande av datum och alla rapporter från de som fått tag i spelet tidigt har gjort mig rätt tveksam. Blir att kolla recensioner och om jag ser något som lockar, köpa det när spelet sjunkit rejält i pris. Jag har svårt att tro att spelet verkligen är värt runt 600 kr.

Jag hoppas på att spelet visar sig vara bättre än väntat vid lanseringen, ett spel jag sett fram emot att få spela på min PC rätt länge nu trots allt.

Det är ju ett spel som är baserat runt copy paste med lite variation. Dvs olika huvuden/kroppar, färger på div varelser, andra färgscheman, vingar på rymskeppen, alla mindre än moderna stridsplan. Planeterna lär ju inte skilja så mycket bortsett från storlek, färg och atmosfär.

Survival delen verkar inte vara något annat än att uppgradera sin suit och se till att ens exposure bar inte når 100.

Markstriderna finner jag skrattretande och fiendernas hitboxar är enorma.

FOV, vad tänkte dom är egentligen?

Känns som Spore 2.0, fast denna gången så kommer PS4 pojkarna låta det gå igenom för det är exklusivt och Xbox pojkarna kan ju inte tillåtas skratta åt vad som troligtvis blir en flopp spelmässigt.

Spelet har ju ingen som helst customization eller interaktion med andra spelare, trots multiplayer.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är ju ett spel som är baserat runt copy paste med lite variation. Dvs olika huvuden/kroppar, färger på div varelser, andra färgscheman, vingar på rymskeppen, alla mindre än moderna stridsplan. Planeterna lär ju inte skilja så mycket bortsett från storlek, färg och atmosfär.

Survival delen verkar inte vara något annat än att uppgradera sin suit och se till att ens exposure bar inte når 100.

Markstriderna finner jag skrattretande och fiendernas hitboxar är enorma.

FOV, vad tänkte dom är egentligen?

Känns som Spore 2.0, fast denna gången så kommer PS4 pojkarna låta det gå igenom för det är exklusivt och Xbox pojkarna kan ju inte tillåtas skratta åt vad som troligtvis blir en flopp spelmässigt.

Spelet har ju ingen som helst customization eller interaktion med andra spelare, trots multiplayer.

Det kan vara så att du har helt rätt!

Men jag håller hoppet uppe :). Ifs så gjorde jag samma för Spore och slutade i lite meh känsla.

Vad jag sett är väll alla läckta skivor för ps4? Då lär det vara en build som är 2 månader gammal man kör på. Ett produktivt team kan implementera ganska mycket nya funktioner och balansering på den tiden.

Skummade en lista på reddit om vad som var bra/dåligt och typ 80% av vad som stod under negativa listan är buggar. Buggar är ganska mycket lättare att fixa än dålig spel mekanik.

6 dagar till så får vi se om det är en hit. Min förhoppning är att centrum av universumet består av tårtan från portal :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Sean Murrey har skrivit lite om patchen som kommer släppas i och med spelet släpps. Det kommer vara tillägg, buggfixar och balanseringar.

http://www.no-mans-sky.com/2016/08/update-1-03/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Implor:

Det kan vara så att du har helt rätt!

Men jag håller hoppet uppe :). Ifs så gjorde jag samma för Spore och slutade i lite meh känsla.

Vad jag sett är väll alla läckta skivor för ps4? Då lär det vara en build som är 2 månader gammal man kör på. Ett produktivt team kan implementera ganska mycket nya funktioner och balansering på den tiden.

Skummade en lista på reddit om vad som var bra/dåligt och typ 80% av vad som stod under negativa listan är buggar. Buggar är ganska mycket lättare att fixa än dålig spel mekanik.

6 dagar till så får vi se om det är en hit. Min förhoppning är att centrum av universumet består av tårtan från portal :).

På gamespot nämnde dom att det är en galax man befinner sig i och om så är fallet är det ett svart hål i centrum. Så jag blir ju ganska förvånad om det är något annat.

Permalänk
Avstängd

Spelet är ju ute nu.

https://www.twitch.tv/directory/game/No%20Man's%20Sky

Seer skapligt tråkigt ut.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Får hoppas det är värt att köpa det. Konceptet tilltalar mig iaf, men hade ju hoppats på mer än 20h spel iaf. Förutsatt man har något sådär fokus på att komma till "mitten/slutet?". Men som skrivits innan 600 kr känns aningen för mycket.

Visa signatur

.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av fragwolf:

Får hoppas det är värt att köpa det. Konceptet tilltalar mig iaf, men hade ju hoppats på mer än 20h spel iaf. Förutsatt man har något sådär fokus på att komma till "mitten/slutet?". Men som skrivits innan 600 kr känns aningen för mycket.

Beror ju på hur man spelar det, antar jag. Med tanke på den nästan oändliga mängden planeter lär man ju aldrig få slut på ställen att besöka, så 20h låter pessimistiskt och förmodligen bara relevant om man rushar genom det. Och det bör man ju inte göra, IMO.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

om man ska tro på andras omdömen så finns det nog ingen som påstår att den nya uppdateringen är obetydlig för hur spelet faktiskt ska spelas...

http://kotaku.com/no-mans-skys-day-one-patch-will-make-some-h...

Man kommer så småningom kunna bygga baser och ha minst ett enormt skepp inuti.

Och så samma person som var med och grävde upp Ataris ET ska utföra ett treårigt arkeologiprojekt i No Mans Sky:
https://archaeogaming.com/tag/no-mans-sky/

Intervju: https://www.youtube.com/watch?v=WcZB9zPufHg

Permalänk
Medlem

Det finns inget VR stöd ?

Permalänk
Skrivet av jnils:

Det finns inget VR stöd ?

Har hört att "alla" sony representanter på diverse ställen säger att ja det kommer till PS4 VR men det är inte officiellt ännu.

Permalänk

Ouff taggad som fasen på att få spela det!
Är nog ett spel som inte tilltalar alla, men för mig verkar det passa som handen i handsken!

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Verkar som ett intressant spel, ska bli kul att se hur porten blir till PC, och gameplay så ser det ut som att FOV är typ 50? ser inzoomat ut... Hoppas att man kan ändra FOV på PC.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Verkar som ett intressant spel, ska bli kul att se hur porten blir till PC, och gameplay så ser det ut som att FOV är typ 50? ser inzoomat ut... Hoppas att man kan ändra FOV på PC.

Utvecklarna arbetar med detta nu, så ja det är funktionalitet som kommer att läggas till i en kommande patch.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Verkar som ett intressant spel, ska bli kul att se hur porten blir till PC, och gameplay så ser det ut som att FOV är typ 50? ser inzoomat ut... Hoppas att man kan ändra FOV på PC.

Q: " Will No Man's Sky on PC have FOV options? Or at least a higher default than the PS4 version? Literally the only thing keeping me from preordering... "

A: " Innes and Charlie are here working on it right now, but every time someone asks we take away one degree of field of view http://imgur.com/L9CIxSR "

Källa: https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/4wsra2/i_quit_my_job_a...

Att det står "cancelled" är bara en del av skämtet rörande mängden folk som frågat om just detta. Hursomhelst är jag hypad som tusan för denna titel. Fredag blir en spännande dag

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd

4.5/10 på metacritic, user score.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

4.5/10 på metacritic, user score.

Jag var just inne och kollade på metacritic, och jag måste bara fråga; Tog du en titt på någon av de negativa rescensionerna? För som jag såg det var de bara ett stort skämt. En rescension gick så här:

"Nu-Male's Sky is the perfect game for Reddit/Bernie supporters, which means it's a bad game for everyone else. By all means, if you have a beard, thick-rim glasses, and love being cucked, then this game is for you. "

Dessutom har spelet varit ute i ett par enstaka timmar i USA (ej släppt i EU än), så jag skulle definitivt avvakta innan jag drog någon slutsats.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Avstängd
Skrivet av H4tten:

Jag var just inne och kollade på metacritic, och jag måste bara fråga; Tog du en titt på någon av de negativa rescensionerna? För som jag såg det var de bara ett stort skämt. En rescension gick så här:

"Nu-Male's Sky is the perfect game for Reddit/Bernie supporters, which means it's a bad game for everyone else. By all means, if you have a beard, thick-rim glasses, and love being cucked, then this game is for you. "

Dessutom har spelet varit ute i ett par enstaka timmar i USA (ej släppt i EU än), så jag skulle definitivt avvakta innan jag drog någon slutsats.

Flera har ju dock skrivit bättre recensioner.

På PSN så är spelet 5/5 men man kan inte se några recensioner öht och klart det är 5/5 när det är PS4 exklusivt på konsollerna.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av H4tten:

Jag var just inne och kollade på metacritic, och jag måste bara fråga; Tog du en titt på någon av de negativa rescensionerna? För som jag såg det var de bara ett stort skämt. En rescension gick så här:

"Nu-Male's Sky is the perfect game for Reddit/Bernie supporters, which means it's a bad game for everyone else. By all means, if you have a beard, thick-rim glasses, and love being cucked, then this game is for you. "

Dessutom har spelet varit ute i ett par enstaka timmar i USA (ej släppt i EU än), så jag skulle definitivt avvakta innan jag drog någon slutsats.

User score är ju dessutom ökänt aom trollverktyg och bör sällan tas seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

User score är ju dessutom ökänt aom trollverktyg och bör sällan tas seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Sponsrade recensioner är alltså bättre där recensenten sällan får uttrycka sig ordentligt?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag ska testa detta spel på PC eller i soffan på ps4 och spela på projektorn... står ju bara delvis kompatibel med handkontroll på steam, tänkte man kunde streama det från spel pc till htpc. Men på Goatsimulator stod det fullt kompatibelt med HK när jag skulle köpa det till min son, men där funkar ju HK inte alls!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Sponsrade recensioner är alltså bättre där recensenten sällan får uttrycka sig ordentligt?

Att user score används för trollning är väl känt. Sponsrade recensioner förekommee säkert också men är betydligt svårare att hitta.

Problemet med oseriösa user scores är helt klart större än det eventuella problemet med köpta recensioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en känsla av att detta spelet är 8 av 10 de första 10-20 timmarna. Sen sänks nog de betyget. Kanske snabbt bli tråkigt. Men vi på PC kan ju se vad alla PS4 spelare tycker efter några dagar. Sen få man se om de blir köp eller inte.