Oculus mjukvara uppdateras med stöd för fler IR-sensorer

Permalänk
Melding Plague

Oculus mjukvara uppdateras med stöd för fler IR-sensorer

Den nya uppdateringen av mjukvaran till Oculus Rift gör det möjligt att använda fler IR-sensorer vilket också ska ge större rörelsefrihet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice! Om nu bara kunde släppa en uppdatering som tar bort facebook från denna värld också ^^

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig! Jag undrar dock hur 4 sensorer som alla ska anslutas med USB till datorn görs på ett smidigt sätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devil May Cry:

Riktigt trevlig! Jag undrar dock hur 4 sensorer som alla ska anslutas med USB till datorn görs på ett smidigt sätt.

Med en hel bataljon förlängningsladdar

Permalänk
Medlem

Nån prisuppgift på vad det kommer kosta att köpa 2st extra sensorer ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Defender: Oculus har inte gått ut med några prisuppgifter för Touch-paketen i skrivande stund, lansering under Q4 är den enda konkreta informationen just nu.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Riktigt trevlig! Jag undrar dock hur 4 sensorer som alla ska anslutas med USB till datorn görs på ett smidigt sätt.

Förhoppningsvis är det väl bara i extremfall det kommer behövas fler än två. I de fall får man väl vara beredd på att ha förlängningskablar o USB-hubbar till hands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duked:

Förhoppningsvis är det väl bara i extremfall det kommer behövas fler än två. I de fall får man väl vara beredd på att ha förlängningskablar o USB-hubbar till hands.

Jag hoppas att detta medför en möjlighet att sätta upp två olika zoner, i exempelvis två rum. Vore riktigt nice att slippa bära med sig sensorerna mellan rummen. Exempelvis Kontor och Vardagsrum som ligger vägg i vägg.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciremo:

Nice! Om nu bara kunde släppa en uppdatering som tar bort facebook från denna värld också ^^

"-Headsh......."bing" -gillar du detta spelet? Klicka gilla i så fall"
Kan ju hoppas det inte blir på det viset iallafall.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Med en hel bataljon förlängningsladdar

Sensorerna kan ju dock vara batteridrivna bluetooth-dosor då det inte är så mycket data som ska skickas. Fördröjningen är nästan obefintlig.

Visa signatur

Asus X570-F, Ryzen 5800X3D, ROG Strix 3090 OC, G.Skill 32GB 3600MHz CL14, 980Pro 2x1TB, Dark Power Pro 12 1200W, ROG Strix XG27AQM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Serrano:

Sensorerna kan ju dock vara batteridrivna bluetooth-dosor då det inte är så mycket data som ska skickas. Fördröjningen är nästan obefintlig.

Nej, bilder måste tas i hög frekvens och analyseras på datorn. Det är massvis med data som ska skickas.

På en Vive fungerar det bra med bluteooth dosor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serrano:

Sensorerna kan ju dock vara batteridrivna bluetooth-dosor då det inte är så mycket data som ska skickas. Fördröjningen är nästan obefintlig.

Väldigt mycket data som skickas där, därför ska den anslutas till usb 3. Det är precis allt utom obefintligt

Skrivet av anon81912:

Nej, bilder måste tas i hög frekvens och analyseras på datorn. Det är massvis med data som ska skickas.

På en Vive fungerar det bra med bluteooth dosor.

Vive behöver väl ingen kontakt mellan lighthouse och datorn? Dom är "dumma" som jag förstår det.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehallq:

Vive behöver väl ingen kontakt mellan lighthouse och datorn? Dom är "dumma" som jag förstår det.

Typ rätt. Ända kommunikationen som behövs är för uppdatering av mjukvara i dom. Därför det funkar bra med bluetooth. De behöver dock kunna kommunicera med varandra för synkning. Detta görs optiskt eller med kabel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

// Niklas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehallq:

Väldigt mycket data som skickas där, därför ska den anslutas till usb 3. Det är precis allt utom obefintligt

Vive behöver väl ingen kontakt mellan lighthouse och datorn? Dom är "dumma" som jag förstår det.

Nä, det behöv inte. Men bluetooth stänger av dem och uppdaterar mjukvaran.