Permalänk
Medlem

tips på 60% tangentbord.

Tjena! söker efter ett 60% mekaniskt tangentbord gärna med bruna brytare. backlight är ett plus men inte ett måste. Har letat lite överallt men inte riktigt fastnat för något. kom gärna med tips om vad du har erfarenhet med å tycker är bra.

Tack på förhand.

Permalänk
Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

I Sverige är det nog Ducky Mini som gäller (det enda jag hittar på Prisjakt), men vågar du importera grejor finns det en hel del. Massdrop brukar ha lite roliga tangentbord, t.ex. V60 och Poker (3).

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

jo jag har kikat på detta men tycker de känns lite onödigt klumpigt och massivt men kanske kunde vara något ändå, finns väl inte så mycket annat å välja på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilosofN:

I Sverige är det nog Ducky Mini som gäller (det enda jag hittar på Prisjakt), men vågar du importera grejor finns det en hel del. Massdrop brukar ha lite roliga tangentbord, t.ex. V60 och Poker (3).

okej men hur löser man de med "ÅÄÖ" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppan92:

okej men hur löser man de med "ÅÄÖ" ?

Det är inte tangentbordet, utan till största delen operativsystemet, som avgör vilka tecken som genereras vid respektive knapptryckning. Om du köper ett amerikanskt tangentbord (med ANSI layout) och har svenska som inmatningsspråk, så kommer du att kunna skriva Å Ä Ö precis som vanligt även om det uppenbarligen är andra symboler på själva tangenterna.

Värt att notera är att ANSI-layouten har en tangent mindre än ISO, så du kommer (vad jag vet) inte kunna skriva [< > |] utan att byta till ett inmatningsspråk som har de tecknen på andra tangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

Det är inte tangentbordet, utan till största delen operativsystemet, som avgör vilka tecken som genereras vid respektive knapptryckning. Om du köper ett amerikanskt tangentbord (med ANSI layout) och har svenska som inmatningsspråk, så kommer du att kunna skriva Å Ä Ö precis som vanligt även om det uppenbarligen är andra symboler på själva tangenterna.

Värt att notera är att ANSI-layouten har en tangent mindre än ISO, så du kommer (vad jag vet) inte kunna skriva [< > |] utan att byta till ett inmatningsspråk som har de tecknen på andra tangenter.

aha okej men å förlora "< > |" är inget som gör nå, köpa nya knappar med nån gång med å byta till å ä ö så blir de soft, får tacka känner mig allt något klokare nu

Permalänk
Medlem

Jag har en pågående massdrop på ett Vortex Pok3r tangentbord med ISO/Nordic. MX Clear (bäst enligt mig) samt MX brown.

https://www.massdrop.com/vote/pok3r-iso-nordic

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.6GHz - ASUS MAXIMUS IV Gene-Z - Zotac GeForce GTX 980 4GB - 16GB Crucial PC12800 - 80GB Intel X25-M - 250GB Samsung 750 - 250GB Samsung 850 - 27" ASUS ROG Swift - Silverstone SG01B-F - Fractal Design Newton R2 1000W - Fractal Design Define C - 240mm Fractal Design water cooler - WASD V2 TKL custom keyboard - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teobald:

Jag har en pågående massdrop på ett Vortex Pok3r tangentbord med ISO/Nordic. MX Clear (bäst enligt mig) samt MX brown.

https://www.massdrop.com/vote/pok3r-iso-nordic

http://corus-kb.com/471-large_default/poker-3-pbt-cherry-mx-clear-alu-casing-iso-nordic.jpg

Lite sent ute kanske, men ser att det änu inte startat någon försäljning av dessa. Kan man påskynda processen på något sätt?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Lite sent ute kanske, men ser att det änu inte startat någon försäljning av dessa. Kan man påskynda processen på något sätt?

Den nordiska varianten finns att köpa direkt från Corus Keyboards. På Massdrop så är det gruppköp som gäller, så där måste först tillräckligt många rösta på ett alternativ för att de ens ska undersöka om det går att köra gruppköp på något.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Den nordiska varianten finns att köpa direkt från Corus Keyboards. På Massdrop så är det gruppköp som gäller, så där måste först tillräckligt många rösta på ett alternativ för att de ens ska undersöka om det går att köra gruppköp på något.

Köp INGENTING från Corus keyboards! Har du tur får du fel tangentbord än det du beställt. Har du otur får du ingenting alls. Som sagt, håll er borta från Corus!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

@morxy49: de går att köpa på amazon (t.ex amazon.uk.co eller amazon.de). Snabbare och säkrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Köp INGENTING från Corus keyboards! Har du tur får du fel tangentbord än det du beställt. Har du otur får du ingenting alls. Som sagt, håll er borta från Corus!

Du kanske då bör lägga till att man bara istället beställer via Amazon (som beställer av dem) så får man inga problem då man har skyddet från Amazon.

Edit: Tvåa på bollen..

Permalänk

Jag köpte precis en Pok3r från massdrop. Finns ganska ofta 60% mekaniska på massdrop om man orkar vänta på shipping som brukar ta lite tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanKJIP:

Jag köpte precis en Pok3r från massdrop. Finns ganska ofta 60% mekaniska på massdrop om man orkar vänta på shipping som brukar ta lite tid.

Plus att man inte får svensk layout.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Du kanske då bör lägga till att man bara istället beställer via Amazon (som beställer av dem) så får man inga problem då man har skyddet från Amazon.

Edit: Tvåa på bollen..

Hade lite brådis och var inte säker på om just den modellen fanns på Amazon. Ville bara få ut att man inte ska beställa från Corus innan någon gjorde något dumt

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

En pok3r om du inte har lust att bygga ett eget koreanskt

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter något som du kan köpa på svenska marknaden så är Cm storm quickfire riktigt skönt, finns med och utan numpad.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Joppan92:

Tjena! söker efter ett 60% mekaniskt tangentbord gärna med bruna brytare. backlight är ett plus men inte ett måste. Har letat lite överallt men inte riktigt fastnat för något. kom gärna med tips om vad du har erfarenhet med å tycker är bra.

Tack på förhand.

Ducky is love , ducky is life <3

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cribbage:

Om du är ute efter något som du kan köpa på svenska marknaden så är Cm storm quickfire riktigt skönt, finns med och utan numpad.

Inget CM Storm-tangentbord är 60%.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion: Whoops, my bad. Den är 80%