Permalänk
Medlem

Kan man rippa SVTPlay ?

Det finns YouTube downloader som alla vet. Men finns det "SVTPlay downloader"

Permalänk
Medlem

Ta hem Video DownloadHelper.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det finns även Pirateplay som främst är inriktad på svenska tjänster.

Permalänk
Medlem

Har ett poweshell script du kan få om du vill, det använder pirateplay och ffdshow.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av ett gratis program som även är portabelt. Det funkar väldigt mycket bättre än vad Pirateplayer gör (Pirateplayer har en tendens att sluta funka - man kan starta programmet, men inte ladda hem något). Jag har SVT Play Downloader över molnet och har gjort så att Insync ignorerar alla filer som har till exempel MP4 i filnamnet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

@Airikr:

Nu har jag laddat ner SVT Play Downloader och har kommit till

Och har klistrat in url adressen på den videon som jag vill rippa, och sedan klickar jag på (start download) med det verkar det som att programmet som jag vill rippa inte verkar funka.

Vad är det för fel jag gör ?

Permalänk
Medlem

Jag kastade för övrigt ett mejl till utvecklarna av 4K Video Downloader och som sa att dom skulle i alla fall se över möjligheterna. Fler får gärna hoppa på där!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Jag kastade för övrigt ett mejl till utvecklarna av 4K Video Downloader och som sa att dom skulle i alla fall se över möjligheterna. Fler får gärna hoppa på där!

Riktigt smidigt program 4K, när jag skulle hemifrån sist så tankade jag hem två spellistor med spelvideor på typ fem klick

Kanske skulle ta och se om dom kan fixa svenska play-tjänster med då...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av [TBOC]Razor:

Riktigt smidigt program 4K, när jag skulle hemifrån sist så tankade jag hem två spellistor med spelvideor på typ fem klick

Kanske skulle ta och se om dom kan fixa svenska play-tjänster med då...

Jag har nästan helt övergått till att ladda ned videor i förväg från till exempel YouTube via det programmet. Dels för att YouToube spelaren är så buggig (Och VLC gör jobbet perfekt), men sedan är mitt internet för långsamt för att strömma 1080p/60FPS utan att buffra var femte sekund...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

@edgren:

Nu har jag laddat ner SVT Play Downloader och har kommit till

http://i.imgur.com/f0k7HHH.jpg

Och har klistrat in url adressen på den videon som jag vill rippa, och sedan klickar jag på (start download) med det verkar det som att programmet som jag vill rippa inte verkar funka.

Vad är det för fel jag gör ?

Det händer alltså ingenting, efter att du har klickat på "Start download"? Har du installerat Microsoft Visual C++ 2010 Redist. (även om jag tror att det inte skulle göra någon skillnad, då du redan har kunnat starta programmet, men man vet ju aldrig)? Det står såhär under nedladdningslänken på deras webbsida:

Citat:

If it fails to work, try installing Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package.
On Windows 7 and Vista, make sure to run it with administrative privileges.

Kör du programmet med administrativa rättigheter?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fick inte Pirateplay att fungera. Men drog hem Youtube DLG, https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/, fungerade utmärkt för att ladda ner en SVT Play-film. Bara att klistra in webbadressen till SVT Plays sida med filmen. Ubuntun 14.04.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carwer82:

Fick inte Pirateplay att fungera. Men drog hem Youtube DLG, https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/, fungerade utmärkt för att ladda ner en SVT Play-film. Bara att klistra in webbadressen till SVT Plays sida med filmen. Ubuntun 14.04.

Ett väldigt bra program! Funkar perfekt så som jag också vill ha det Tusen tack för rekommendationen!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

http://uwtd.me.pn/
Ett program som klarar de flesta svenska playkanalerna, utvecklas konstant.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Är det okey att diskutera piratkopiering numera?

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av carwer82:

Fick inte Pirateplay att fungera. Men drog hem Youtube DLG, https://mrs0m30n3.github.io/youtube-dl-gui/, fungerade utmärkt för att ladda ner en SVT Play-film. Bara att klistra in webbadressen till SVT Plays sida med filmen. Ubuntun 14.04.

Pirateplayer har inte utvecklats sedan 2013...

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Är det okey att diskutera piratkopiering numera?

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Det är privatkopiering, en viss skillnad. Du får spela in tvprogram med VHS, eller hur?

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Är det okey att diskutera piratkopiering numera?

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Är inte det här privatkopiering och anledningen till att vi betalar tv-avgift och Copyswede en massa pengar?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Är inte det här privatkopiering och anledningen till att vi betalar tv-avgift och Copyswede en massa pengar?

Exakt.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Är det okey att diskutera piratkopiering numera?

Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Citerat från SVT Tittarservice: "Enligt våra avtal med upphovsrättsinnehavarna för de program vi publicerar på webben får vi inte göra det möjligt att ladda ned dem. Däremot får du självklart spela in program för privat bruk när de sänds, förutsatt att du inte sprider eller kopierar det vidare."

Att spela in något program genom SVT genom TVn, är enligt mig samma sak som att ladda hem samma program från deras webbsida. Svensk lag säger även att man får inte dela ut filer olagligt, även om man helst inte får ladda hem heller. Dock är polisen "endast" intresserad av de som delar ut. Ingen utdelning, ingen piratkopiering. Därav namnet fildelningslagen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag väcker liv i tråden igen, Så gott som alla windows appz för att rippa funkar inte längre.
Någon som har något tips på mjukvara

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Jag väcker liv i tråden igen, Så gott som alla windows appz för att rippa funkar inte längre.
Någon som har något tips på mjukvara

https://svtplay-dl.se/ funkar på viafree, dplay, tv4play, svtplay osv

If you have windows you can download an .exe file instead of installing python and all other deps to run the script
i recommend downloading FFmpeg or Libav unpack the archive and put the files in the bin directory in the same folder as svtplay-dl.exe

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

https://svtplay-dl.se/ funkar på viafree, dplay, tv4play, svtplay osv

If you have windows you can download an .exe file instead of installing python and all other deps to run the script
i recommend downloading FFmpeg or Libav unpack the archive and put the files in the bin directory in the same folder as svtplay-dl.exe

SVT Play och många fler funkar även med youtube-dl
https://rg3.github.io/youtube-dl/supportedsites.html
Det behövs inget GUI för att använda detta, man använder kommandoraden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

SVT Play och många fler funkar även med youtube-dl
https://rg3.github.io/youtube-dl/supportedsites.html
Det behövs inget GUI för att använda detta, man använder kommandoraden.

Kanske det gör på Windows, men inte linux iaf..

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Kanske det gör på Windows, men inte linux iaf..

Jodå youtube-dl funkar på Linux. Använder det själv på Arch Linux. Var i och för sig ett tag sedan jag testade SVT men TV4 Play funkade häromdagen.

Eller menar du att GUI kanske behövs på Windows? Nej det behövs inte varken på Linux eller Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jodå youtube-dl funkar på Linux. Använder det själv på Arch Linux. Var i och för sig ett tag sedan jag testade SVT men TV4 Play funkade häromdagen.

Eller menar du att GUI kanske behövs på Windows? Nej det behövs inte varken på Linux eller Windows.

ha, se på fan, de gick visst, men jag föredrar nog ändå svtplay-dl

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

https://svtplay-dl.se/ funkar på viafree, dplay, tv4play, svtplay osv

If you have windows you can download an .exe file instead of installing python and all other deps to run the script
i recommend downloading FFmpeg or Libav unpack the archive and put the files in the bin directory in the same folder as svtplay-dl.exe

Det är precis det jag har kört med men det fungerar inte längre.
Även om länkarna fungerar på nätet så tankar jag istället en oändlig "sändningen börjar strax".

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Om du har Firefox så kan du använda Flashgot.

Fungerar på nästan alla sidor.

Permalänk
Medlem

@hakd: men du ska ju använda dig av svtplay-dl.exe?

typ svtplay-dl.exe https://www.tv4play.se/program/hela-k%C3%A4ndis-sverige-bakar...

eller svtplay-dl.exe -S https://www.tv4play.se/program/hela-k%C3%A4ndis-sverige-bakar... om du vill ha undertexten

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

@hakd: men du ska ju använda dig av svtplay-dl.exe?

typ svtplay-dl.exe https://www.tv4play.se/program/hela-k%C3%A4ndis-sverige-bakar...

eller svtplay-dl.exe -S https://www.tv4play.se/program/hela-k%C3%A4ndis-sverige-bakar... om du vill ha undertexten

Hade tydligen en gammal version av svtplay-dl därav problemet och alternativet jag använde var extremt slött. Tackar !!

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: Det kan ta sin tid ibland att tanka hem programmen, tror det beror lite på belastning Allt från 3min till 45min

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10