Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Zephyr

Välkomna tillbaka till ännu ett Xbox One-projekt. Inte en dator, men kanske är det skönt med lite omväxling ibland.

Jag fick en enhet över i samband med förra projektet Aestrial, och ville denna gång ha en egen version att behålla.
Bilden var inte helt klar, men målsättningen var att skapa något från grunden och göra varje moment på egen hand, oavsett hur det skulle sluta.

Inspirationen eller "temat" är löst baserat på 1930-talets bilhistoria och design, mycket art déco och en stor grill som sätter ton.

Allt är gjort för hand, inga fräsar eller datorstyrda maskiner har varit inblandade. Slutresultatet är nog inte perfekt på något sätt, men väldigt lärorikt.

Hela byggprocessen finns dokumenterad i byggloggen: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395343-laines-zephyr

Tack för att ni kikar in!

Besök galleriet här

Permalänk
Proffsmoddare

Otroligt bygge som vanligt!

https://youtu.be/VMN90jyAQFs?t=1m26s

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

W.O.W.. man bara.. jag lixom.. wow O.O

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Proffsmoddare

Bedårande!

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

grymt snyggt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fantastiskt vackert chassi, anar jag ett par dali stativare och en project vinylrigg också ?

Mvh Doof

Permalänk
Medlem

Laine fortsätter spela i sin egna liga, fantastiskt bra gjort!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Fruktansvärt proffsigt byggt. Hantverk av högsta kvalité. Ser fram emot att se mer av dig!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt och grymt jobbat.

Permalänk
Proffsmobbare

Tack så mycket för alla fina kommentarer! Uppskattar det enormt, och det taggar verkligen igång inför nästa projekt.

Skrivet av Doofus:

Fantastiskt vackert chassi, anar jag ett par dali stativare och en project vinylrigg också ?

Mvh Doof

Stämmer dubbelt upp!

Det var en gång i tiden en Pro-Ject Genie 1.3 RPM, men har bytt motor och PSU, rem, pickup, spikes, matta, skivklämma och kablage. Parat med Dali Lektor 2.

Svarvar du också vinyl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Tack så mycket för alla fina kommentarer! Uppskattar det enormt, och det taggar verkligen igång inför nästa projekt.

Stämmer dubbelt upp!

http://oi64.tinypic.com/fa2dug.jpg

Det var en gång i tiden en Pro-Ject Genie 1.3 RPM, men har bytt motor och PSU, rem, pickup, spikes, matta, skivklämma och kablage. Parat med Dali Lektor 2.

Svarvar du också vinyl?

Det ser riktigt najs ut ! Ja jag kör en hel del vinyl på sistone, det är kul att leta skivor och känns mer högtidligt att spela dom. Sen är många utgivningar bättre på vinyl. Har en modifierad Thorens TD 125 mkii, med grado pickup och Mayware Formula IV tonarm. Ett helvete att justera in, men väldigt njutbart att lyssna på !

Och åter igen, fantastiskt vackert chassi.

Mvh Doof

Permalänk

Mycket bra arbete!!!!

Visa signatur

AIR COOLING MANIAC

Permalänk
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Doofus:

Det ser riktigt najs ut ! Ja jag kör en hel del vinyl på sistone, det är kul att leta skivor och känns mer högtidligt att spela dom. Sen är många utgivningar bättre på vinyl. Har en modifierad Thorens TD 125 mkii, med grado pickup och Mayware Formula IV tonarm. Ett helvete att justera in, men väldigt njutbart att lyssna på !

Och åter igen, fantastiskt vackert chassi.

Mvh Doof

Oj, där ligger man i lä! Är det mycket jobb att byta tonarm? Har varit inne på det ett par gånger, men samtidigt kostar det mer än hela spelaren om det ens är möjligt att konvertera.

Skrivet av crazycooler:

Mycket bra arbete!!!!

Tack så jättemycket!

Skrivet av pa1983:

Gillar designen, snyggt!

Roligt att du gillar den! Ska bli roligt att snickra vidare på liknande koncept i framtiden.

Permalänk
Medlem

Snyggaste bygget jag sett tror jag.

Visa signatur

R600 fanboy

Permalänk
Medlem

@Laine: Tonarmsbyte är inte alls så svårt, det finns många guider om det på forum. Frågan är om det ens är värt det på din spelare, den låter så bra med original tonarm !

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur du lyckas få allt å bli så rakt och fint, den där grillen ser ju laserskuren ut!
Toppbetyg av mig, 5/7!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad snyggt det blev! Om det fanns något sånt här att köpa så skulle jag aldrig ens överväga en konsol igen. Riktigt bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Laine fortsätter spela i sin egna liga, fantastiskt bra gjort!

Instämmer, fantastisk precision.

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

En gång var det mopeder!

Ser fantastiskt läckert ut.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Luktar mycket Giger i detta bygge, tycker jag. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bygge, hur lång tid tog allting?
5/5 i betyg!

Visa signatur

Intel I7 4790K, Asus GTX 770, Corsair Vengeance 2x8Gb, Samsung 850 240GB SSD, MSI Z97 Gaming 5,

Permalänk

Terminators dator!