Permalänk
Skrivet av anon5930:

Jo precis.

Samlar gör jag väl egentligen inte men har försökt få tag i de spel jag gillar till Wii U och på senare tid allt i boxade retail-utgåvor. Har en inplastad Mario Kart 8 och Zelda: Wind Waker HD. Jag har digitala utgåvorna på min Wii U sen lanseringarna så behöver ändå inte öppnas.

Många Wii U titlar har blivit rätt dyra fort. Pikmin 3 exempelvis. Risken finns att Wii U blir dyrt ovanligt fort istället för de år där värde i princip saknas som med andra konsoller.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, detsamma gällde Monster Hunter 3 Ultimate och Wonderful 101, de två har jag aldrig sett priset sänkas ner på. Vad gäller samlarobjekt försöker jag undvika Limited eller Special editions på Wii eller Wii U spelen eftersom de exemplaren känns aningen billigare och dessutom är tyskt eller franskt vilket stör mig då färgen längst ner på sidan av fodralet på spelet syns starkt och den färgen är oftast röd som krockar ihop med svensksålda som är limegula eller mörklila, om du förstår vad jag menar Därför kör jag oftast på enskilda spelen istället för paket varianterna.

Skrivet av Zvikte:

Är det nån som har tips på bra extern hårddisk till wii u? Ska ju vara med extern strömförsörjning och jag hittar ta mig tusan inga.

Sen tänkte jag fråga, av ren lathet, om breath of the wild fortfarande ska komma både till wii u och NX? Vet man något om vad skillnaden däremellan blir?

Här nedan finner du märken och modeller anpassade till Wii U, men jag skulle tro att de flesta hårddiskarna passar så länge det är med strömförsörjning och inte över 2TB ( eller 3 minns inte riktigt ).

http://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja precis, detsamma gällde Monster Hunter 3 Ultimate och Wonderful 101, de två har jag aldrig sett priset sänkas ner på. Vad gäller samlarobjekt försöker jag undvika Limited eller Special editions på Wii eller Wii U spelen eftersom de exemplaren känns aningen billigare och dessutom är tyskt eller franskt vilket stör mig då färgen längst ner på sidan av fodralet på spelet syns starkt och den färgen är oftast röd som krockar ihop med svensksålda som är limegula eller mörklila, om du förstår vad jag menar Därför kör jag oftast på enskilda spelen istället för paket varianterna.

Förståeligt det.

De är inte så snygga med den gigantiska markeringen men för min del så har det inte gjort så stor skillnad vid köp. Som seriös samlare, eller om man vill ha snygga boxar, så är det klart viktigare förstås.

Permalänk
Medlem

Någon som spelar/spelat Typoman? Finns ute som demo nu. Gillar't verkligen Det jag funderar på om det är värt att skaffa hela spelet.. är det lika kul att flytta runt bokstäver efter 1 timme också?

Permalänk
Medlem

Zelda time travel?

Vad tror ni om denna teorin - att Link kommer att kunna resa fram och tillbaka i tiden i BotW? Det känns faktiskt som att det kan ligga något i det.

https://youtu.be/4PBzDfxVc7Y

Permalänk
Skrivet av solemn:

Vad tror ni om denna teorin - att Link kommer att kunna resa fram och tillbaka i tiden i BotW? Det känns faktiskt som att det kan ligga något i det.

https://youtu.be/4PBzDfxVc7Y

Det misstänkte jag redan vid första trailern för två år sen när man såg de uråldriga maskinerna och sheikah föremålet fäst vid Links byxor som säkerligen har någonting med tidsresor att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Vad tror ni om denna teorin - att Link kommer att kunna resa fram och tillbaka i tiden i BotW? Det känns faktiskt som att det kan ligga något i det.

Link har ju redan gjort tidsresor, så den rätta frågan är väl om Link kommer resa i tiden också i BotW

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Det här indiespelet ser rätt skoj ut: http://wiiudaily.com/2016/08/mekazoo-wii-u/
Eller vad tror ni?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Är det någon som har erfarenhet av trådlösa sensor bars?

https://www.amazon.com/Wireless-Ultra-Sensor-Bar-nintendo-u/d...

Permalänk
Medlem

@cowabunga: Iofs ingen erfarenhet av dom, men "sensor" delen i sensorbar ska man ta med en nypa salt, för det sitter ingen sensor i dom. Allt det är är två infraröda LED som tjänar som referenspunkter för kamerasensorn som sitter i WiiMoten. Hur svårt kan det vara att få två IR LEDs att lysa liksom, så funkar gör dom säkert.

Det gör f.ö. också nästan vad som helst som avger värme, t.ex. ett par stearinljus, julgransbelysning, etc. Dock så skriver dom ju i recensionerna av just den produkten du länkar till att batterihållaren och luckan är meckiga.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Wii U gamepaden har inbyggd sensorbar.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

@iller: du menar att man inte behöver sensor öht??

Permalänk
Skrivet av cowabunga:

@iller: du menar att man inte behöver sensor öht??

Gamepaden i sig har en inbyggd sensor, men då måste du hela tiden spela via skärmen på din gamepad. Alltså behöver du definitivt en sensor bar om du vill spela på TV:n. Tänk på att en trådlös sensor bar kräver batterier vilket kommer kosta dig i längden samt en del hade klagat på hur man ibland fick starta sensor baren via på/av knapp varje gång man skulle spela. Det låter som krångel för mig, så jag skulle definitivt rekommendera dig köpa originalet med sladd. Om du inte har en, finns det att köpa här: https://www.spelbutiken.se/produkt/wired-sensor-bar-nintendo/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Är det nån som har tips på bra extern hårddisk till wii u? Ska ju vara med extern strömförsörjning och jag hittar ta mig tusan inga.

Sen tänkte jag fråga, av ren lathet, om breath of the wild fortfarande ska komma både till wii u och NX? Vet man något om vad skillnaden däremellan blir?

Dom flesta 3.5" har väl extern strömförsörjning.
Om du tittat på 2.5" kan det säkert vara svårt att hitta då dom bara brukar ha en USB sladd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Är det nån som har tips på bra extern hårddisk till wii u? Ska ju vara med extern strömförsörjning och jag hittar ta mig tusan inga.

Prisjakt - Externa hårddiskar med extern strömtillförsel.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

@Zvikte: Tänker du köpa de flesta spel digitalt eller köper du skivor?

Om du köper skivor så klarar du dig rätt långt med de 32GB som finns i maskinen. Behöver du sen nåt extra så funkar det med ett USB minne. Jag kör ett sånt här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2968488, det funkar bra, 64GB versionen funkar säkert bra det med.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Verkar som att det går rykten om att det ska släppas ett nytt Mario-spel inom 6 månader efter att NX har släppts (läste någonstans att den kanske kommer att kallas "Nintendo Focus"????). Nytt Mario/Zelda så tätt inpå, låter nästan för bra för att vara sant.. eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Verkar som att det går rykten om att det ska släppas ett nytt Mario-spel inom 6 månader efter att NX har släppts (läste någonstans att den kanske kommer att kallas "Nintendo Focus"????). Nytt Mario/Zelda så tätt inpå, låter nästan för bra för att vara sant.. eller?

Bör vara ett större Zelda eller Mario-spel vid lanseringen. Breath of the Wild känns rätt given. En ny Mario Galaxy hade jag gärna sett men personligen är jag negativ till en Tegra-baserad hybrid, eller mer en 3DS-ersättare. Inte riktigt vad jag personligen hoppas på men så länge det bara är rykten är det ju ingen större fara.

Viktigast är ju spelen förstås.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@anon5930: Iofs är det fortfarande rykten, men dom börjar kännas lite mer solida nu, så jag tror nog att vi kommer få se en Tegra 2 baserad tingest som är mobil, dvs ingen renodlad ersättare till WiiU och min gissning är att vi kan se oss i månen efter bakåtkompatibilitet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

@anders190: Iofs är det fortfarande rykten, men dom börjar kännas lite mer solida nu, så jag tror nog att vi kommer få se en Tegra 2 baserad tingest som är mobil, dvs ingen renodlad ersättare till WiiU och min gissning är att vi kan se oss i månen efter bakåtkompatibilitet.

Jo, har ju ryktats om portar om en del Wii U-titlar med. Synd om bakåtkompatibiliteten bryts men det behövs någon kraftfullare systemlösning förstås. Dock tror jag inte Tegra är rätt val. Än mindre en portabel konsoll, då jag vill ha något stationärt och kraftfullare. Men ja... får se hur det blir. VC lär väl fortsätta i någon form iallafall, förhoppningsvis utan att man behöver betala för uppgradering igen...

Permalänk
Medlem

Hej! En fråga..

Vill köra Wii U på datorskärmen istället för tv:n. Har skaffat en HDMI-DVI adapter så bildproblemet är löst. Hur gör jag med ljudet? Jag vill kunna köra hörlurar (3.5 mm).

Jag vet att gamepaden har hörlursuttag men den spelar inte upp allt ljud som körs via tv:n.

Jag har en komponent/kompositkabel ifrån ett Wii (tre kontakter i ena änden: gul, röd och vit) som jag pluggar in i den gamla tjock-tv:n. Jag vet att en kabel (den gula?) kör video och de två andra är ljud. Så.. hur gör jag för att omvandla RCA (?) till 3.5mm? Hittar ingen adapter för hona/hona. Behöver jag skaffa en sån här eller finns det billigare alternativ:

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/signalomvandlare/digital-till-analog-omvandlare-med-switch-p69170

Kanske skulle kunna köra en sån här adapter och så in i datorhögtalaren ioförsig...

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-mm/3-5-mm-till-rca/adapter-3-5-mm-hane-till-2x-rca-honor-0-2-m-p39588

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Hej! En fråga..

Vill köra Wii U på datorskärmen istället för tv:n. Har skaffat en HDMI-DVI adapter så bildproblemet är löst. Hur gör jag med ljudet? Jag vill kunna köra hörlurar (3.5 mm).

Jag vet att gamepaden har hörlursuttag men den spelar inte upp allt ljud som körs via tv:n.

Jag har en komponent/kompositkabel ifrån ett Wii (tre kontakter i ena änden: gul, röd och vit) som jag pluggar in i den gamla tjock-tv:n. Jag vet att en kabel (den gula?) kör video och de två andra är ljud. Så.. hur gör jag för att omvandla RCA (?) till 3.5mm? Hittar ingen adapter för hona/hona. Behöver jag skaffa en sån här eller finns det billigare alternativ:

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/signalomvandlare/digital-till-analog-omvandlare-med-switch-p69170

Kanske skulle kunna köra en sån här adapter och så in i datorhögtalaren ioförsig...

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-mm/3-5-mm-till-rca/adapter-3-5-mm-hane-till-2x-rca-honor-0-2-m-p39588

Jag hade köpt den andra adaptern du länkat där, kopplat in den i blåa Line In-porten på ditt moderkort/ljudkort i datorn, och sedan går du in i Ljudinställningar på Windows och väljer "Lyssna på denna enhet" på Linjeingången/Line-In.
Då kan du även mixa ljudet i Windows, ändra volym osv om du vill t.ex. lyssna på någon film samtidigt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Hej! En fråga..

Vill köra Wii U på datorskärmen istället för tv:n. Har skaffat en HDMI-DVI adapter så bildproblemet är löst. Hur gör jag med ljudet? Jag vill kunna köra hörlurar (3.5 mm).

Jag vet att gamepaden har hörlursuttag men den spelar inte upp allt ljud som körs via tv:n.

Jag har en komponent/kompositkabel ifrån ett Wii (tre kontakter i ena änden: gul, röd och vit) som jag pluggar in i den gamla tjock-tv:n. Jag vet att en kabel (den gula?) kör video och de två andra är ljud. Så.. hur gör jag för att omvandla RCA (?) till 3.5mm? Hittar ingen adapter för hona/hona. Behöver jag skaffa en sån här eller finns det billigare alternativ:

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/rca-audio/signalomvandlare/digital-till-analog-omvandlare-med-switch-p69170

Kanske skulle kunna köra en sån här adapter och så in i datorhögtalaren ioförsig...

https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/3-5-mm/3-5-mm-till-rca/adapter-3-5-mm-hane-till-2x-rca-honor-0-2-m-p39588

Hona RCA till hona 3.5mm.

http://www.ebay.com/itm/3-5mm-Stereo-Female-Jack-To-2-RCA-Fem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag hade köpt den andra adaptern du länkat där, kopplat in den i blåa Line In-porten på ditt moderkort/ljudkort i datorn, och sedan går du in i Ljudinställningar på Windows och väljer "Lyssna på denna enhet" på Linjeingången/Line-In.
Då kan du även mixa ljudet i Windows, ändra volym osv om du vill t.ex. lyssna på någon film samtidigt.

Tack! Funkar finfint

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Smash Bros Wii U.

Jo, jag ser på Records i rekord tabellen på alla fighters att det finns 2 mii's originella att spela som.

Men när jag går in i t.ex "Smash Mode" och vill spela som en av dom så kan jag bara välja min egen skapade Mii och inte dom 2 andra, varför syns inte dom till där?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Jag har äntligen fått tummen ur och börjat spela Xenoblade Chronicles X. Ungefär ett år sedan lanseringen men fan på tiden, var ett av de spel jag såg mest fram emot till Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har äntligen fått tummen ur och börjat spela Xenoblade Chronicles X. Ungefär ett år sedan lanseringen men fan på tiden, var ett av de spel jag såg mest fram emot till Wii U.

Köpte Wii U bara för Xenoblade men har fortfarande inte klarat det >< Älskade spelet men jag blir bara så distractad av allt att göra att tillslut får jag överdos och lägger bara ner det och slutar helt. Samma hände med Xenoblade på Wii. Båda fantastiska spel, måste bara avsluta dom nån gång :/ Dock svårt att hoppa in mitt i 4 månader senare bara. Gillar du det hittills? Många klagade på musiken men jag tyckte soundtracket var jävligt bra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pålis:

Köpte Wii U bara för Xenoblade men har fortfarande inte klarat det >< Älskade spelet men jag blir bara så distractad av allt att göra att tillslut får jag överdos och lägger bara ner det och slutar helt. Samma hände med Xenoblade på Wii. Båda fantastiska spel, måste bara avsluta dom nån gång :/ Dock svårt att hoppa in mitt i 4 månader senare bara. Gillar du det hittills? Många klagade på musiken men jag tyckte soundtracket var jävligt bra.

Groteskt långt spel, på gott och ont, så ganska stor risk. Blev lika för mig med Xenoblade Chronicles. Spelade 20-30 timmar och kom av mig på en för mig svår boss. 4-5 år sedan jag spelade så kommer behöva fräscha upp minnet med en lets play fram tills jag kom av mig innan.

Lite osäker på om jag startade X vid rätt tillfälle så risken finns att jag kommer av mig. Bara spelat prologen så har knappt kommit någon vart. Men gillar det jag sett, ser fram emot att fortsätta när jag kommer hem ikväll.

Jag har rätt svårt för fightmusiken, ska nog ta mig en titt på om det finns en mod som byter ut fightmusiken (min Wii U är softmoddad) men troligen vänjer jag mig. Dessutom kommer spelet ladda mycket saktare från SD-kortet än med spelet från skiva ihop med datafilerna för installeras till HDD för att snabba upp laddningen.

I övrigt? Gillar typ allt utom kontrollerna som kommer få vänja in mig vid. Xenogears är ett av mina absoluta favorit JRPGs men senare Xeno-titlar har inte alltid hållit måttet. Men att det ens kommer nya spel gillas mycket. En remastrad Xenogears hade jag gärna sett, spelet släpptes inte utanför Japan och USA. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare

Någon som har kört Paper Mario: Color Splash ännu?

Själv gillar jag det vet att det har varit lite gnäll över spelet innan releasen på reddit men den fick rätt bra betyg trots allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Någon som har kört Paper Mario: Color Splash ännu?

Själv gillar jag det vet att det har varit lite gnäll över spelet innan releasen på reddit men den fick rätt bra betyg trots allt!

Skickades från m.sweclockers.com

Sticker Star dödade intresset för mig så tveksamt. Hade dock gillat om Thousand Year Door hade remastrats. Bästa spelet i Paper-serien i mitt tycke och har inte gått att köpa på över 10 år. Väldigt begränsad produktion vad jag förstått och begagnat-priserna drog iväg redan i början.

Blir nog att titta på en del klipp iallafall. Och dyker spelet i pris blir det nog att köpa en kopia och spara oöppnad ifall värdet skulle dra iväg/jag blir sugen på att samla.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Sticker Star dödade intresset för mig så tveksamt. Hade dock gillat om Thousand Year Door hade remastrats. Bästa spelet i Paper-serien i mitt tycke och har inte gått att köpa på över 10 år. Väldigt begränsad produktion vad jag förstått och begagnat-priserna drog iväg redan i början.

Blir nog att titta på en del klipp iallafall. Och dyker spelet i pris blir det nog att köpa en kopia och spara oöppnad ifall värdet skulle dra iväg/jag blir sugen på att samla.

jo du har alldeles rätt! Jag var nära på att inte köpa jag heller men min nyfikenhet till att testa tog över

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |