Kan inte ladda mitt Logitech G930!

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda mitt Logitech G930!

Hej, mitt Logitech g930 har slutat fungerat. När jag sätter på det så stänger det av sig efter några sekunder. Jag antar att det antigen är fel på laddningssladden eller att det är nå fel i där man sätter i laddningssladen på headsetet. (har haft headsetet i runt 1,5 år)

Kan man fixa headsetet på något sätt eller måste jag köpa ett nytt headset?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av flx osn:

Hej, mitt Logitech g930 har slutat fungerat. När jag sätter på det så stänger det av sig efter några sekunder. Jag antar att det antigen är fel på laddningssladden eller att det är nå fel i där man sätter i laddningssladen på headsetet. (har haft headsetet i runt 1,5 år)

Kan man fixa headsetet på något sätt eller måste jag köpa ett nytt headset?

Tack på förhand

Hade samma problem, men jag gav upp efter 3 månader och köpte nya lurar och en separat mic. helnöjd med den kombon.

Permalänk
Medlem

Du har väll 2års garanti?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flx osn:

Testat att flytta om sändaren? Så att du har fri mottagning? Jag har fått flytta min sändare till en usb port i datorn för att den ska få tillräckligt med ström(?) efter det har det funkat. Funkade bara några veckor i den där adaptern man sätter den i, laddar dock fortfarande headsetet genom det. Testat köra med kabeln i samtidigt som du har ljud på? (spotify)

Om du inte får igång det på ngt sätt så kan du ju höra av dig till Logitech eller återförsäljaren. Tror det är 24 månader garanti på de där, så om du inte får igång dem är dem ju trasiga och du kommer få ett nytt skickat

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Annars är det nog det vanliga; vicka på sladdar, ev pröva andra om du har.

Permalänk
Medlem

Kan inte ladda mitt Logitech G930!
Förmodligen så har batteriet gett sig, vanligt med uppladdningsbara sådana. Du kan titta på en utav många videor på YouTube om hur man byter den.
tex:"https://www.youtube.com/watch?v=wmxcN0_e2QQ"
Ersättningsbatteriet hittar du tex. här:"https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/logitech-g930-mfl..."

Permalänk
Medlem

@Jays_swe: De är möjligt, men grejen är att jag inte kommer ihåg var jag köpte headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Testat att flytta om sändaren? Så att du har fri mottagning? Jag har fått flytta min sändare till en usb port i datorn för att den ska få tillräckligt med ström(?) efter det har det funkat. Funkade bara några veckor i den där adaptern man sätter den i, laddar dock fortfarande headsetet genom det. Testat köra med kabeln i samtidigt som du har ljud på? (spotify)

Om du inte får igång det på ngt sätt så kan du ju höra av dig till Logitech eller återförsäljaren. Tror det är 24 månader garanti på de där, så om du inte får igång dem är dem ju trasiga och du kommer få ett nytt skickat

Måste man ha kvar lådan som headsetet kom i för använda garantin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqon:

Kan inte ladda mitt Logitech G930!
Förmodligen så har batteriet gett sig, vanligt med uppladdningsbara sådana. Du kan titta på en utav många videor på YouTube om hur man byter den.
tex:"https://www.youtube.com/watch?v=wmxcN0_e2QQ"
Ersättningsbatteriet hittar du tex. här:"https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/logitech-g930-mfl..."

Tack för svaret, ska beställa ett på direkten.

Permalänk
Medlem

Ne det behöver du inte. Fick ett par nya G35 hemskickade förut från Logitech då dem gick sönder i bygeln, fick skriva en lapp å lägga bredvid headsettet med ärendenummret, ta kort och skicka in, 2 dagar senare hade jag ett nytt i hand.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Hej , jag har 2 par G930 och jag har upplevt att sladden som kommer med lurarna blir dålig efter ett tag. Har du testat att ladda med en annan micro-usb sladd?

För det löste problemet för mig.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Trasigt Logitech G930

Headsetet(Logitech g930) stänger av sig några sekunder efter att jag slog på det och lyser rött som att de inte finns något batteri.

Jag prova med att byta ut batteriet och då funkade det i ungefär 2 dagar sen började det stänga av sig igen.

Jag har även provat att ladda med en annan Micro-usb sladd, men det stänger bara av sig efter någon minut.

Finns det något mer jag kan göra för att få det att fungera?

Permalänk
Avstängd

Funkade i 2 dagar o sen dog igen? Mycket möjligt att det är porten eller sladden som pajade batteriet.
Prova att ladda det med en mobil-laddare istället.

Jag har en g930 liggandes. Jag kan skicka batteriet till dig i ett kuvert om du bjuder på frakt. Eller så skickar du dina och jag testar dem. Upp till dig.

Men hör av dig gärna ifall du ska skrota skiten. Jag köper gärna usb receivern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuLioS:

Funkade i 2 dagar o sen dog igen? Mycket möjligt att det är porten eller sladden som pajade batteriet.
Prova att ladda det med en mobil-laddare istället.

Jag har en g930 liggandes. Jag kan skicka batteriet till dig i ett kuvert om du bjuder på frakt. Eller så skickar du dina och jag testar dem. Upp till dig.

Men hör av dig gärna ifall du ska skrota skiten. Jag köper gärna usb receivern.

Jag har provat med en mobil laddare och det ladda i ungefär 1 minut, sen dog det.

Permalänk
Medlem

@flx osn:
dör det eller tappar det bara signal? Är ju en vanlig bug så att säga isåfall

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@flx osn:
dör det eller tappar det bara signal? Är ju en vanlig bug så att säga isåfall

Headsetet dör helt.

Permalänk
Avstängd

Som sagt, jag kan testa ditt batteri ifall du vill. Funkar det för mig då är det något annat som krånglar i själva headsetet.
PM mig annars