Permalänk

Asus U35j I5

Hej där har Windows 7 i denna laptopen jag köpte billigt. Undrar om någon uppgraderat dessa till 8 eller 16 GB ram? Samt hur bra ssd fungerar med dessa om jag ghostar original disken till ssdn?

Använder datorn till surfa lite spel äldre då. Och sedan vmware workstation. Sony Vegas samt Netflix teamspeak och lite sådant små skit. Men brukar ändå få upp att den har för lite arbets minne. Och disken tuggar konstant trotts nu install då den läser page file.

Så frågan är hur mycket ram leker denna Laptop glatt med? Och något jag speciellt skall tänka på med SSD eller är det endast peta i en Samsung ssd som i stationära och se glad ut?

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.

Permalänk
Medlem

Inga problem att "tjoppa i" mer RAM eller en SSD.
Har iofs. inte pysslat exakt med din modell, men väl med modeller som ser exakt lika ut.
Oftast så är båda minnesplatserna redan upptakna, så köp ett kit med 2 stickor och byt båda.
Med SSD'n så monteras den ju i en liten hållare, men i övrigt så är det enkelt.

Permalänk
Skrivet av Svchost.exe:

Hej där har Windows 7 i denna laptopen jag köpte billigt. Undrar om någon uppgraderat dessa till 8 eller 16 GB ram? Samt hur bra ssd fungerar med dessa om jag ghostar original disken till ssdn?

Använder datorn till surfa lite spel äldre då. Och sedan vmware workstation. Sony Vegas samt Netflix teamspeak och lite sådant små skit. Men brukar ändå få upp att den har för lite arbets minne. Och disken tuggar konstant trotts nu install då den läser page file.

Så frågan är hur mycket ram leker denna Laptop glatt med? Och något jag speciellt skall tänka på med SSD eller är det endast peta i en Samsung ssd som i stationära och se glad ut?

Hej där jag åkte in till webhallen köpte dessa ram eftersom enligt google de borde ha passat. Men uppenbarligen inte. För laptopen startar inte ens med dessa minnen. Jag har provat att uppdatera bios men det var redan senaste versionen. Min laptop är en Asus J35UC Och jag har idag 4GB i den. Jag vill minst dubbla ramet. Då det tar slut så fort man petar på datorn. Bifogar det jag handlade jag köpte en ny SSD det hjälpte lite men ett jädra massa swappande dödar hastigheten helt. Och sen bifogar jag ett par minnen jag tittar på. Tror ni dessa passar? Jag kan leva med 8GB ram även om jag helst skulle vilja ha 16GB.

Finner de konstigt att min gamla HP TX series laptop som är en dualcore amd med pekskärm från dackes tid sväljer 8GB men denna avsevärt nyare i5 laptopen sväljer inte 16GB ram.

De som stör mig mera dock var att jag hade med datorn till webhallen och frågade dem där och de sa att minnena skulle passa. Vilket dom förvisso gör i slotten men de fungerar inte korrekt alls i laptopen.

Så vad tror folket om minnena från Fyndiq.se eller har ni andra förslag på bättre säkrare satsningar?

https://fyndiq.se/product/6279350-corsair-vs-4g-sodimm-ddr3l-...

klarar laptopen av två av dessa minnen utan problem? Eller behöver jag andra minnen? De andra bör ju ha fungerat må jag tycka men de gjorde de ej. Bios är senaste versionen.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.