Mirror's Edge: Catalyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berzerg:

EBJS-K89B-4BR3-A9NG-KVFT
Skriv gärna om ni tar den!

Jag nöp den!
Tackar ödmjukast

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

Jag nöp den!
Tackar ödmjukast

Gött, kommentera gärna vad du tyckte efter. Har tyvärr inte tid att testa betan själv!

Permalänk
Avstängd

Benchmark's PC "Nvidia 980/980Ti/Titan X- AMD Fury X"
https://www.youtube.com/watch?v=TbXJQNxyIWY

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Benchmark's PC "Nvidia 980/980Ti/Titan X- AMD Fury X"
https://www.youtube.com/watch?v=TbXJQNxyIWY

MVH

Glöm inte att det är betan som benchas här bara, kan bli väldigt annorlunda siffror när det slutgiltiga spelet släpps. Men visst, det är absolut intressant oavsett.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Spelet släpps imorgon för Sverige. Nvidia postade en gameplay video med max inställningar (hyper). De släppte också Game Ready drivers för Mirror's Edge Catalyst. http://www.geforce.com/whats-new/articles/mirrors-edge-cataly...

Permalänk
Medlem

Ni som köpt spelet får gärna skriva era omdömen här! Jag gillade verkligen det första, men varken tid eller pengar är på min sida för att köpa "helt okej" spel.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ni som köpt spelet får gärna skriva era omdömen här! Jag gillade verkligen det första, men varken tid eller pengar är på min sida för att köpa "helt okej" spel.

En värdig uppföljare i min mening. Räcker det?

Underbar miljö, fluid movement, en story som betyder något. Har jag något att säga till om så skulle det vara combat, den känns otroligt enformig. Turas om med mushjul/LMB. Trailers och tutorial visade hur man skulle ta nytta av sin omgivning i strid, något som jag helt enkelt tycker är för svårt p.g.a positionering av både AI och dessa bl.a. språngbrädor.

Jag köpte spelet för 350kr på Kinguin, det var det värt. Lirat c.a 6h ungefär och är väl ganska snart klar med main missions, m.a.o. är det ett spel som håller längre än ettan; inte helt oväntat.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Köpte MEC igår och har har inte hunnit spela mer än första sekvenserna (inledning, combat tutorial och första banan) och av det jag har sett hittills så är det en klart värdig uppföljare som jag kommer spela en hel del. Flyter som smör på min gtx980, bra grafik och en bra story tycker jag iallafall.

Köpte spelet på online key store för 390kr, oks sajten ser verkligen seriös ut men sen läste jag omdömena om oks på trustpilot och trodde jag blivit scammad men nyckeln kom efter 8 timmar och den gick bra att installera.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Ni som köpt spelet får gärna skriva era omdömen här! Jag gillade verkligen det första, men varken tid eller pengar är på min sida för att köpa "helt okej" spel.

Mönstret jag sett är att så gott som alla som säger att dom gillade det första spelet också gillar det nya. Själv tycker jag det är det bästa spelet på mycket länge, man måste bara förstå att det kräver lite av spelaren. Visst kan man komma igenom det utan större ansträngning men om man verkligen vill ha en bra spelupplevelse och uppleva det fantastiska flytet spelet kan erbjuda så får man planera vilken väg man tar och se till att utnyttja (och framförallt kombinera!) de moves man har till hands. Ett hett tips är att spela alla grid nodes. Bara en är obligatorisk, de resterande tre är valfria men erbjuder mer utmaning (och är i min mening betydligt roligare)!

Permalänk

Kostar 278:- på spelbutiken om någon är intresserad. Köpte det själv precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glenn-Evert:

Kostar 278:- på spelbutiken om någon är intresserad. Köpte det själv precis.

Kul, då får fler chansen att prova detta fantastiska spel!

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har något konstigt fryslagg i spelet... Det flytar på perfekt i 10 sekunder, sen fryser hela spelet till i 2 sekunder.

Är det någon särskild inställning som kan orsaka detta, eller måste man dra ner allt? Är det grafikminnet som tar slut kanske?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har något konstigt fryslagg i spelet... Det flytar på perfekt i 10 sekunder, sen fryser hela spelet till i 2 sekunder.

Är det någon särskild inställning som kan orsaka detta, eller måste man dra ner allt? Är det grafikminnet som tar slut kanske?

Behöver du fortfarande hjälp med detta? Har hört att en ren ominstallation av drivrutinen med DDU har hjälpt många NVIDIA-användare lösa precis det problem du beskriver.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av s0sdaf:

Behöver du fortfarande hjälp med detta? Har hört att en ren ominstallation av drivrutinen med DDU har hjälpt många NVIDIA-användare lösa precis det problem du beskriver.

Det blev lite bättre av sig självt, kanske när jag uppdaterade drivisarna, men löste det inte helt. Har dock varvat spelet nu, så tyvärr lite för sent

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.