Funderar på att börja VLOG'a - tips och ideér ?

Permalänk
Medlem

Galet skoj att du är igång, ska bli riktigt roligt att se vad som kommer senare!
Vet inte om andra har liknande åsikter men tycker att du i denna video filmar hyfsat cleant, visst det är bara ett test och du hade speedat upp videon men tycker att du ska filma med stativ eller liknande så att kameran är stabil. Självklart kan man filma runt om ifall det är en unboxing eller liknande, men en stabil grund för kameran och många videos blir riktigt bra!

Lycka till

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Ha som mål att endast filma det som ska med i bloggen. Så att man i princip bara drar ner klippen till timeline, spelar igenom och renderar. Svårt i början såklart, men ett bra mål.

Det behövs inte så mycket i kameraväg. Räcker bra med highend smartphone idag. Sedan köper man en kompaktkamera.

I början känns det lustigt att gå och prata med kameran men det lär man sig. Även det tekniska med selfiearmen som blir naturlig och vilken framing man har. När man inte filmar sig själv och pratar till kameran tittar man genom kamerans display. Då blir bilderna bättre. Det är vad jag lärt av att titta på bloggare

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Masperz:

@andreas_dock: Kul att se att du har kommit igång! Sen när du väl kör igång så är det ju bara att ha tålamod och fortsätta lägga upp på regelbundna tider/datum så kommer publiken därefter. Baserat på vad som sågs i testklippet så lär ju kvalitén inte vara några problem för dig.

Ja tack, det känns bra!
Även om publicerat klipp bara var en liten del av vad jag gjorde så var det en "sneek peeak" kan man väl kalla det!

Mer kommer.

Skall faktiskt alldeles strax packa upp och testköra Netgear Arlo - övervakningskameror.
... Givetvis filmar jag detta!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3007819

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Bergvan:

Galet skoj att du är igång, ska bli riktigt roligt att se vad som kommer senare!
Vet inte om andra har liknande åsikter men tycker att du i denna video filmar hyfsat cleant, visst det är bara ett test och du hade speedat upp videon men tycker att du ska filma med stativ eller liknande så att kameran är stabil. Självklart kan man filma runt om ifall det är en unboxing eller liknande, men en stabil grund för kameran och många videos blir riktigt bra!

Lycka till

Tack för dina uppmuntrande ord!

Jo allting i klippet är antingen filmat som direkt Timelaps, eller ökat hastigheten från 30fps till Timelaps... Och kameran (telefonen) stod alltid i ett stativ.
Utan stativ så får väl ganska skakiga bilder/klipp och det är inte trevligt att kolla på alls
Givetvis kan man lösa det med armar och stativ som har gyron i sig... Men då skall man köpa det.

Eller så får man ha en DSLR -kamera med inbyggd stabilisator i senatorn/objektivet - och där är jag inte. Än.

... Kommer dock inom kort få låna en Nikon D7000 och den har detta... Så vi får se

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Enklast idag är väl bara köra med Periscope eller FB Live. Kanske inte blir den kvalité du vill ha dock. Ska tydligen gå att köra med andra kameror än mobilens men vet inte exakt hur.

Periscope sparar ju alla videos per default numera så bara att länka till dem sedan.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jocke92:

Ha som mål att endast filma det som ska med i bloggen. Så att man i princip bara drar ner klippen till timeline, spelar igenom och renderar. Svårt i början såklart, men ett bra mål.

Det behövs inte så mycket i kameraväg. Räcker bra med highend smartphone idag. Sedan köper man en kompaktkamera.

I början känns det lustigt att gå och prata med kameran men det lär man sig. Även det tekniska med selfiearmen som blir naturlig och vilken framing man har. När man inte filmar sig själv och pratar till kameran tittar man genom kamerans display. Då blir bilderna bättre. Det är vad jag lärt av att titta på bloggare

Tror jag förstår vad du menar, men det är som du säger... Svårt att ha det tänket så det blir rätt.
Hittills har jag filmat väldigt mycket och bara 10-15% kommer nog med i de sakerna som skall redigeras framöver
... Snacka om att kasta bort både tid, lagringsutrymme och batteri i inspelnings-enheterna.

Men men, man lär sig nog under loppets gång som du säger!

Det känns ovanligt och lite underligt / konstigt att sitta och prata med sig själv in i en kamera som man samtidigt vet om i bakhuvudet att någon/några annan kommer se... Men det blir mer och mer naturligt för varje gång man klickar på "REC" -knappen

Jag har problemet att när jag filmar mig själv, så använder jag front-kameran för kunna se mig själv på displayen som du säger, men problemet blir att jag då tittar på mig själv och inte i kamerans lins, så mitt ögon-fokus hittills i klippen är lite "off" - inte mycket, men tillräckligt för att sända ut den underliggande känslan utav att jag inte är fokuserad på det jag gör/pratar om...
Vilket egentligen är helt fel - för det är precis tvärtom !

Har iaf fixat en bra mic nu

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Du kan fixa någorlunda artificiell stabilisering i Premiere Pro. Gå till effektbiblioteket och sök på "Warp Stabilizer", sedan är det bara att dra den till klippet du vill stabilisera och trixa lite fram och tillbaka med inställningarna. Finns massa med youtube-guider om du skulle behöva.

Ett annat tips är att använda en gorillapod (bild nedan) och sätta den över axlarna, så att säga, för att få stabilare bild när du filmar saker. Kanske inte så bra för att filma sig själv dock, men om du ska ta andra bilder.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av izzie:

Du kan fixa någorlunda artificiell stabilisering i Premiere Pro. Gå till effektbiblioteket och sök på "Warp Stabilizer", sedan är det bara att dra den till klippet du vill stabilisera och trixa lite fram och tillbaka med inställningarna. Finns massa med youtube-guider om du skulle behöva.

Aha!, stort tack för informationen

Skall kolla på detta!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av izzie:

Ett annat tips är att använda en gorillapod (bild nedan) och sätta den över axlarna, så att säga, för att få stabilare bild när du filmar saker. Kanske inte så bra för att filma sig själv dock, men om du ska ta andra bilder.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/315cjuL2tsL.jpg

Det är en sådan jag använder idag!
Har "ett mount" från en selfie-stick för att hålla kameran så den står satbilt och sitter fast (sitter faktiskt riktigt hårt!)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ska jag ge någon slags feedback trots att detta är ljusår ifrån mitt kunnande så är det väl att skaffa något slags intro/outro. Men de ska inte vara för långa(min åsikt).

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av bardbard:

Ska jag ge någon slags feedback trots att detta är ljusår ifrån mitt kunnande så är det väl att skaffa något slags intro/outro. Men de ska inte vara för långa(min åsikt).

Ok!, undertextning på engelska kanske är att satsa på då.
Min tanke är ju inte att prata hur mycket som helst, så det borde vara ett litet jobb att fixa.

Tack för din feedback!

Har tänkt på intro och outro med, men inget jag direkt är duktig på att skapa...
Så om någon läser detta och vill hjälpa mig, är jag ytterst tacksam!

Följ mig gärna... kommer hända mer saker!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Du nämnde något om GoPro Session, kolla bara in vilken bildkvalité den har samt om den är acceptabel för dig, jag har läst att en hel del köpare har lämnat tillbaka dem då den helt enkelt inte uppfyller mångas krav då de har använt tidigare GoPro´s, den är helt enkelt inte "up to par" med andra, om man dock använder mobiltelefon och liknande så är den väl ok men jag skulle ändå vilja (för din egen skull) att du kikar lite noggrannare på just detta.
Nu är det ju så mycket mer än bara bitrates som påverkar bildkvaliteten men här har du vad de nuvarande har:
GoPro Hero4 Black: 60Mb/s
GoPro Hero4 Silver: 45Mb/s
GoPro Hero Session: 25Mb/s

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Grymt! Här är lite feedback:
Det jag tycktes saknades var någon slags förklaring i början, behöver inte vara särskilt långt men mer bara: "Idag har jag hämtat hem nya kameror från detochdet, planen är att sätta upp dem för att vakta hunden eller liknande." Gör att man som tittare blir mer engagerad i projektet och följer bättre när du väl installerar dem.
Även synka musiken mer med pratet, vet att Casey Neistat kör helt tyst med musiken när han pratar och sen musik på de mer cinematiska grejerna, men det är ju helt upp till en själv

Diggar verkligen kameravinklarna som när du visar kameran + mobilen, när du tar upp paketet ur påsen och framförallt när du kliver innanför dörren i början.
Keep it up!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Masperz:

@andreas_dock: Grymt! Här är lite feedback:
Det jag tycktes saknades var någon slags förklaring i början, behöver inte vara särskilt långt men mer bara: "Idag har jag hämtat hem nya kameror från detochdet, planen är att sätta upp dem för att vakta hunden eller liknande." Gör att man som tittare blir mer engagerad i projektet och följer bättre när du väl installerar dem.
Även synka musiken mer med pratet, vet att Casey Neistat kör helt tyst med musiken när han pratar och sen musik på de mer cinematiska grejerna, men det är ju helt upp till en själv

Diggar verkligen kameravinklarna som när du visar kameran + mobilen, när du tar upp paketet ur påsen och framförallt när du kliver innanför dörren i början.
Keep it up!

Grymt bra feedback här!, tack!

Det blev visst lite oförklarat här ja... bra där!
Gällande musiken och prat så vill jag göra en voice-over men hittade inget enkelt sätt för detta i Premiere (eller så gör jag säkert fel, mest troligt...) så skall nog bli bättre flöde i detta.

I detta klipp har jag inte heller använt min externa mic jag köpt nu, för jag hade del helt enkelt inte när detta spelades in.
Skall öva lite med den då jag annars har en tendens att andas högt och det är sjukt störande att lyssna på

Det där med när jag klev in i dörren i början fick jag faktiskt från Casey Neistat, han gör MYCKET sådant, men det kräver ju att man tänker igenom hur klippen skall bli, både en och två dimensioner till från vad de redan är....

Detta är riktigt kul, men tar givetvis en hel del tid.
Och som någon nämnde i tråden - man filmar typ 80-90% mer material än vad som används.

Jag har tex. filmat en unboxning utan Arlo -grejerna med, klippte bara bort det pga. man hörde min tunga andning... inte trevligt.
Men där gick jag igenom vad det var, vad jag skulle ha det till och lite mer teknisk data.

Han inte ta med allt sådant idag, så kanske gör en utökad variant där jag faktiskt packar upp allt, visar vad som finns i lådan och går igenom mer sakerna och har de fungerar. - Allt sådant här är redan filmat igår och idag, men jag måste hinna klippa det och få det bra med... Puh!, det är jobbigare än man tror.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Angående voice-overs:

Jag vet inte om detta passar för din grej, men jag vet att det är så här många mer "professionella" youtubers gör:

1) Skjut all film du skall ha. Prata till dem, även om du skall ta bort det sedan, för att underlätta för dig själv i redigeringen.
2) Skriv ett voiceover-manus där du tar med allt du vill ha sagt i videon och spela in det.
3) Klipp scenerna så att det passar in på din voiceover.

Här finns en video på ämnet:

Jag har provat detta själv några gånger och det är sjukt mycket lättare att klippa till voiceovern än att göra voiceovern till din färdiga film. Men det är bara ett tips - man hittar väl sin egen väg. Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Gällande musiken och prat så vill jag göra en voice-over men hittade inget enkelt sätt för detta i Premiere (eller så gör jag säkert fel, mest troligt...) så skall nog bli bättre flöde i detta.

Det finns en voice-overfunktion i Premiere, vet ej hur bra den är. Jag fick den inte att fungera själv men jag hade bråttom då...
Enklaste borde väl vara att nå den genom arbetsvyn Sound, och i i grundutförande tror jag att den finns direkt till vänster om Preview-fönstret. (Inte omöjligt att den är kombinerad med något annat fönster, kommer inte ihåg... :/)

Annars kan du använda Audition för att spela in, som jag tror någon annan sa är arbetsflödet sjukt smidigt mellan Adobes program!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av izzie:

Angående voice-overs:

Jag vet inte om detta passar för din grej, men jag vet att det är så här många mer "professionella" youtubers gör:

1) Skjut all film du skall ha. Prata till dem, även om du skall ta bort det sedan, för att underlätta för dig själv i redigeringen.
2) Skriv ett voiceover-manus där du tar med allt du vill ha sagt i videon och spela in det.
3) Klipp scenerna så att det passar in på din voiceover.

Här finns en video på ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=q5PwpbgYuh8

Jag har provat detta själv några gånger och det är sjukt mycket lättare att klippa till voiceovern än att göra voiceovern till din färdiga film. Men det är bara ett tips - man hittar väl sin egen väg. Lycka till!

Jag gillar verkligen alla dina inlägg @izzie !!
Mer eller mindre dina ideér och förslag som gjort att jag kommit såhär långt, och du förstätter att fylla på med massiv nyttig information och how-to's!... GRYMT TACK!

Skall absolut kolla närmare på dessa tips!, men blir nog först den kommande veckan för nu är det fullsketet med andra projekt/jobb/barn & familj.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Laccy:

Det finns en voice-overfunktion i Premiere, vet ej hur bra den är. Jag fick den inte att fungera själv men jag hade bråttom då...
Enklaste borde väl vara att nå den genom arbetsvyn Sound, och i i grundutförande tror jag att den finns direkt till vänster om Preview-fönstret. (Inte omöjligt att den är kombinerad med något annat fönster, kommer inte ihåg... :/)

Annars kan du använda Audition för att spela in, som jag tror någon annan sa är arbetsflödet sjukt smidigt mellan Adobes program!

Ja jag hade inte heller riktigt tiden nu till vlog #1 - så därav att jag hittade på ett eget sätt som gjorde ungefär samma resultat...
Jag vet att det inte var rätt sätt, men det funkade ju.

Misstänkte att man skulle ha Audition för att göra denna typen utav "overlays" och "crossfade's" men hade helt enkelt inte tiden att kika på det igår. Men applikationerna har jag, som tidigare nämnts!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag gillar verkligen alla dina inlägg @izzie !!
Mer eller mindre dina ideér och förslag som gjort att jag kommit såhär långt, och du förstätter att fylla på med massiv nyttig information och how-to's!... GRYMT TACK!

Skall absolut kolla närmare på dessa tips!, men blir nog först den kommande veckan för nu är det fullsketet med andra projekt/jobb/barn & familj.

That's what I'm here for. Blir kul att hjälpa till när du är så entusiastisk också.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av izzie:

That's what I'm here for. Blir kul att hjälpa till när du är så entusiastisk också.

Kul att höra!

Ja "klart" att du finns här för att hjälpa andra, men det är inget man skall ta för givet som medlem tycker jag... Om man får bra hjälp och återkoppling på sina frågor och funderingar är det minsta man kan göra att tacka för den tiden person X, Y osv lagt ner på att sätta sig in i ens situvation, tänkt på lösningar och sedan formulerat ner några rader med väl valda ord och kanske även bilder / länkar.

Tror vi är ganska lika, för jag gör relativt långa inlägg också, med bilder etc (om det inte märkts... Haha)

Anyway, thank you for your time so far...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=Uxh_hRnQ-F8
Jag gillar det formatet bättre och hade gärna sett mer. Behövs inte massa redigering och paketering. Hade väntat mig få se både installation och städning i samma klipp.

Du behöver inte filma dig själv när du pratar hela tiden. Men svårt i början. Tänker på när du ska visa rummet. Vrid kameran i handen. Känns också som att du har en selfipinne och håller kameran i vilket gör att den blir längre och lite mer skakig. Men det är mindre detaljer.

Permalänk

Jared Polin ("Fro Knows Photo") har i sin senaste video berättat precis om vad man behöver för att börja "podda", kan kanske vara av intresse att ta ett par valfria tips från...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag spelar in med;

  • Nvidia Shadowplay (Video)

  • AudaCity (mikron, headset)

  • iPhone 5S (spelar in mig som person) -

Har lite jobb att göra på det här, och frågorna är;

Lägga in captions i början utav klippet, och / eller under
- Hur gör man detta ? (Alltså i Adobe Premiere)

Jag har filmat mig själv med en extern kamera och vill lägga denna som en overlay på videon, nere i vänstra hörnet, säg 25% utav videons yta.

- Hur får man detta att fungera ?, jag testade MultiCam men fick inte till något.. men det kändes som att det var nog på rätt väg iaf ?

Croppa om en video
- Jag har dubbla videoströmmar inspelade med Nvidia Shadowplay, jag skulle vilja;
1. Croppa bort startmenyn och översta raden+meny (Headset mointor + main-menyn)
2. Som alternativ, bara ha med själva output'en från spelet i en sekundär video/klipp (alltså 4:3 -formatet)
... Kan man göra detta direkt i Premiere eller måste man över i After Effects, och ja... HUR ?

§9
Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Köp dig en GoPro börja där ( finns också billigare alternativ om du inte planerar att vara våldsam mot din kamera).

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av hakd:

Köp dig en GoPro börja där ( finns också billigare alternativ om du inte planerar att vara våldsam mot din kamera).

Kommer köra vidare med SmartPhones tillsvidare... En GoPro är ändå en relativt stor investering, kan nog lösa det på andra sätt... tror jag.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fan va grymt, riktigt riktigt imponerad att du tog steget och är ännu mer avundsjuk på att du faktiskt gör det. Jag har haft tankarna lääänge med youtube, inte bara vlog utan gaming och annat med. Men jag personligen tycker det är så sjukt pinsamt att spela in mig själv och speciellt ifall vänner och familj skulle titta på det man laddat upp.
Jag önskar jag själv vågade ta steget.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av xamber:

Fan va grymt, riktigt riktigt imponerad att du tog steget och är ännu mer avundsjuk på att du faktiskt gör det. Jag har haft tankarna lääänge med youtube, inte bara vlog utan gaming och annat med. Men jag personligen tycker det är så sjukt pinsamt att spela in mig själv och speciellt ifall vänner och familj skulle titta på det man laddat upp.
Jag önskar jag själv vågade ta steget.

Först och främst, tack för dina uppmuntrande ord, det värmer verkligen!

Sedan, jag själv gillar inte att höra mig själv i filmer och/eller se mig själv i klipp (bilder är inga problem dock). Men så tänkte jag såhär;
Alla, i princip, tycker att deras egna utseende/röst/rörelser/minspel/kroppsspråk är hemskt - jämfört med andra människor.
.. och andra människor tycker ofta likadant om sig själva, och anser inte alls att du varken låter eller ser ut som en pajas.

Så!, det är bara att börja spela in - träna att så framför kameran och prata med linsen.
Istället för att ha "oj gud va pinsamt, tänk om någon ser/hör mig!" - så fokusera på att du är själv och att du pratar med just dig själv (då får man alltid bra svar dessutom!)

Detta kommer göra att du båda rör dig och uppträder naturligt framför kameran och mikrofonen, för du är dig själv.

Så tänker jag, och det har fått mig att ändra uppfattning om vad andra skulle tycka osv.
Jag menar, hur illa kan det egentligen vara ?
Dessutom verkar ju filmerna uppskattas utav medlemmar och folk på YouTube - så något rätt gör man väl!

Lägg gärna till mig på Steam (använder det som primärt chatt-verktyg) om du vill gaffla lite ideér eller övervinna din rädsla för exponering

Lycka till!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hallå igen,

Tänkte uppdatera tråden lite med att jag för några dagar sedan inhandlade en GoPro 4 Silver för att ha med på cykelturer, timelap's utomhus etc.
Det finns ett test-klipp med detta uppe på min kanal, länk finns i sign.

... och idag beställde jag en Dji Phantom 3 drönare.

Så nu kommer det hända grejer!
#TakingTheVlogingToTheNextLevel

Denna tråden kommer då att dö ut, och jag kommer istället att skapa en ny tråd där jag aktivt söker feedback på klipp och funktioner / utvecklande i min VLOG.

Den här tråden i fråga blev dels låst, modifierad utav moderatorer etc för det ansågs att jag "jaga subscribers" och gjorde allmän reklam för min YouTube -kanal.
Detta är delvis sant, men efter att ha tagit åt mig utav vad moderatorerna sagt så kommer jag skifta fokus till att publicera material och få feedback på detta material.

Att göra aktiv reklam för kanalen eller liknande kommer jag inte göra, så hoppas jag alla blir glada här på forumet!

@izzie
@Jonte[YoT]
@Fototoken
@Dustforce
@Bergvan
@Masperz
@fiskmasen_99
@pellski87
@ågren
@Laine
@jocke92
@jnils
@Fish1234
@xamber
@hakd
@Laccy
@bardbard
@radx

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Du har en riktigt bra början på kanalen, hitils är den intressant och jag hoppas på flera roliga videos, lycka till i framtiden, jag hoppas att det går bra för dig!

Skickades från m.sweclockers.com