Permalänk

Project Ground Zero

Hallå på er alla glada!

Jag har sedan jag var liten grabb byggt och pillat med mina datorer, skillnaden nu är att jag gör det mycket bättre och snabbare.
Projektet som är döpt till Ground Zero är ett bygg projekt som i det hela kommer pågå i ca 12 månader. Ground Zero görs i ca tre etapper.

Steg 1
Moderkort: Gigabyte Z170-HD3
Processor: Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX Svart
SSD: Intel 540 OEM 120GB M.2
Chassi: Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition Svart
Kylning: Costum 360 vattenkylning genomskinliga och svarta ledningar.
PSU: har ett som ligger från ett gammalt bygge som räcker just nu 650W

Steg 2 max 8k
GPU: 1 st med vattenblock
Minne: ca 1X16GB med vattenblock
SSD: ca 500GB
Fläktar: 3st (möjligtvis 7st med lägre dB.) plus damfilter fram.

Steg 3 max 8k
GPU: 1 st med vattenblock
Minne: ca 1X32GB med vattenblock
SSD: ca 500GB
Kylning: 360 radiator
PSU: ca 1200w

Ground Zero kommer att klockas till en maximal 24/7 klockning. Steg 2&3 är bara bestämt vad som ska med inte exakta delarna då det händer på tok för mycket på 4 månader, med både produkter och priser.
Detta är ett låg budget projekt där det ska ge mer för pengarna. Med dubbelt 360 kylsystem(två av nästan allt) i en loop så kommer det kunna hålla tempen under 50grader, även om den ska kyla en Processor, 2xGPU, 4xram 64GB

Har jag glömt något? Eller har någon några andra idéer? Grundtanken är så här.
Feedback är mycket välkommet.

Permalänk

Jag har en bekant som vill ha ett likadant bygge som mig och vill att jag ska bygga allt då han inte känner sig så säker. Vad kan man ta inbetald dör det? Det tar minst tre dagar att bygga och klocka med stabilts tester.
Mindre projekt hade jag gärna gjort gratis men inte ett monster bygge så vad kan man ta i betalt?