Permalänk
Medlem

@Kantvals: Jo förstod att det kanske var lite oklart efter jag själv läste vad jag skrivit. Blir ju lättare med printscreens men är på jobbet just nu

Det jag menar är de större missions som man kan köra emellanåt i vanlig random battle. De mindre dailys (ex 3 torpedohits, 15 aircrafts etc) har jag koll på vart "vinsterna" går så att säga.

Däremot när man klarat av ett större mission/challange (dvs de där man ska träffa motståndarskepp med 3000 träffar, sänka x antal skepp, sätta eld på x antal skepp osv) så har jag noterat att man vunnit dels pengar, dels flaggor, dels vad jag tolkar som skepp. Det är framförallt skepps-vinsten jag undrar vart fan den tar vägen! Spelar inte med premium om det nu skulle väga in i det här...

Om det fortfarande är oklart så får jag försöka fixa printscreens när ja kommer hem

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

@Kantvals: Jo förstod att det kanske var lite oklart efter jag själv läste vad jag skrivit. Blir ju lättare med printscreens men är på jobbet just nu

Det jag menar är de större missions som man kan köra emellanåt i vanlig random battle. De mindre dailys (ex 3 torpedohits, 15 aircrafts etc) har jag koll på vart "vinsterna" går så att säga.

Däremot när man klarat av ett större mission/challange (dvs de där man ska träffa motståndarskepp med 3000 träffar, sänka x antal skepp, sätta eld på x antal skepp osv) så har jag noterat att man vunnit dels pengar, dels flaggor, dels vad jag tolkar som skepp. Det är framförallt skepps-vinsten jag undrar vart fan den tar vägen! Spelar inte med premium om det nu skulle väga in i det här...

Om det fortfarande är oklart så får jag försöka fixa printscreens när ja kommer hem

Om det är uppdragen där du får skeppen som hör hemma i Arpeggio of Blue Steel (har namn som börjar på ARP) så måste du byta till rätt hamn, Yokosuka, annars syns skutorna inte.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Huvudet på spiken! Du förstod vad ja mena Tack för info och hjälp!

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

@rabbe_1: Sure thing dude

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: Dock är det ju imo ytterst märkligt att de är tillgängliga där... men men

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabbe_1:

@Aldric T: Dock är det ju imo ytterst märkligt att de är tillgängliga där... men men

Njae, det är det faktiskt inte. I serien Arpeggio of Blue Steel är Yokosuka ett av mänsklighetens sista fästen i kampen mot The Fog (det röda laget ). Alla skeppen med namn som börjar på ARP i spelet är från början onda och vill utrota oss alla så man får väl spela dem med en viss distans :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T: haha copy! Tack för kunskapsöverföringen

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Sedan har de gjort så för att det går inte att sälja skeppen så de gjorde en egen hamn för dem, så att vi som mer vill ha de historiska skeppen slipper se dem Ganska elegant lösning av dem för tydligen är det svårt att göra en ruta i settings där man kan show/hide ARP skeppen.

Permalänk
Medlem

Hade en bra match i Warspite i går.

Fick 566K CR och 5500 XP. Tog över 97K dmg

Fick ta en massa skada från en långt skjutande Kongo i deras kapp, dock inget Warspite inte kan tanka.

Fick skjuta mig fram genom motståndarlaget tills jag kunde närma mig kongon, men i dess väg hade jag en Omaha på ett par kilometer som satte sig i ett dumt läge, bakom denna hade jag en New Mexico på 6-7km och bortom detta var kongon på 8-9km.

Omahan bestämde sig tillslut för att hoppa ut bakom sin Ö och rusha mig från stillastående, han dog hårt när hans för kom ut bakom ön, sedan kom New Mexico med bredsida.

Jag var rätt låg på HP från att ha blivit tankad hela matchen så jag hade fören mot New Mexico och Kongo och fick tanka ännu mer, var nere på 1000hp mot båda ett tag men salva efter salva bara studsade för dom
Med min överlägsna Heal räddade mig och jag sköt 10-12K träffar på New Mexicon med främre kanonerna medans sekundära levererade en 10K damage så även New Mexicon strök med.

Sedan var det kongos tur, den killen tog någon men han fick smaka en salva med.

Efter det var det nästa Heal och lagom dök deras CV upp på 13Km och fick smaka över 20K i citadeler och strök med.

Permalänk
Skrivet av pa1983:

Hade en bra match i Warspite i går.

Fick 566K CR och 5500 XP. Tog över 97K dmg

Fick ta en massa skada från en långt skjutande Kongo i deras kapp, dock inget Warspite inte kan tanka.

Fick skjuta mig fram genom motståndarlaget tills jag kunde närma mig kongon, men i dess väg hade jag en Omaha på ett par kilometer som satte sig i ett dumt läge, bakom denna hade jag en New Mexico på 6-7km och bortom detta var kongon på 8-9km.

Omahan bestämde sig tillslut för att hoppa ut bakom sin Ö och rusha mig från stillastående, han dog hårt när hans för kom ut bakom ön, sedan kom New Mexico med bredsida.

Jag var rätt låg på HP från att ha blivit tankad hela matchen så jag hade fören mot New Mexico och Kongo och fick tanka ännu mer, var nere på 1000hp mot båda ett tag men salva efter salva bara studsade för dom
Med min överlägsna Heal räddade mig och jag sköt 10-12K träffar på New Mexicon med främre kanonerna medans sekundära levererade en 10K damage så även New Mexicon strök med.

Sedan var det kongos tur, den killen tog någon men han fick smaka en salva med.

Efter det var det nästa Heal och lagom dök deras CV upp på 13Km och fick smaka över 20K i citadeler och strök med.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/warspite1.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/warspite2.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/warspite3.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/warspite4.png

Warspite kung på att tanka Bra match och bra jobbat!

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Nu går man på semester så lycka till på de sju haven tills man är tiibaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hade också en rätt fin omgång

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Testade spelet för någon månad sedan, fanns ju ingen tutorial så hade ingen aning om hur man sköt.
Blev ju en avinstallation rätt fort, men verkar kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cribbage:

Testade spelet för någon månad sedan, fanns ju ingen tutorial så hade ingen aning om hur man sköt.
Blev ju en avinstallation rätt fort, men verkar kul.

Första man gör är ju att spela mot bottar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cribbage:

Testade spelet för någon månad sedan, fanns ju ingen tutorial så hade ingen aning om hur man sköt.
Blev ju en avinstallation rätt fort, men verkar kul.

WG's manualer suger ju MEN som alla spel så får man läsa på först, kolla tutorials på nätet och liknande. Tog mig inte låg tid att hitta dessa själv när jag började spela.

ichasegaming har flera olika tutorials tex på youtube.

Permalänk
Medlem

Nu drar jag hem spelet igen. Det slutade fungera för mig i maj någon gång så tog bort det men blivit sugen på att glida runt på havsbotten igen

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag och dibbe hade en bra match.

Vi hade oss en redig BBQ.
Jag hade inte mindre än 4st BB's inom räckhåll efter vi tog ut deras Eskort.

Satte en brand på vardera och började om 94K i eldskada haha.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Cribbage:

Testade spelet för någon månad sedan, fanns ju ingen tutorial så hade ingen aning om hur man sköt.
Blev ju en avinstallation rätt fort, men verkar kul.

Kolla lite streams med, så får man lite känsla för hur folk tänker "on their feet" så att säga, inte så tillrättalagt eller klippt som Tuben kan vara.

Det är galet kul, men mitt generella WoWs-motto "försten till botten vinner" sammanfattar mina skills rätt bra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Får detta felmeddelande när jag försöker spela. Tror ni det rättas till när spelet är helt nerladdat eller är det lika bra att börja om från start?

http://imgur.com/a/1EHEQ

Att köra check som de skriver gör ingen nytta

(har bara 13Mbit så kör ogärna om hela nedladdningen )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Lego Master
Skrivet av jOnÄTÄn:

Får detta felmeddelande när jag försöker spela. Tror ni det rättas till när spelet är helt nerladdat eller är det lika bra att börja om från start? http://imgur.com/a/1EHEQ

http://imgur.com/a/1EHEQ

Att köra check som de skriver gör ingen nytta

(har bara 13Mbit så kör ogärna om hela nedladdningen )

Jag skulle vänta tills allt är nere. Det där med att spela när halva spelet är nerladdat tror jag inte mycket på.

Men så är jag en gammal tjurig gubbe med. Hade helst installerat allt från 3.5"-disketter. Som på den gamla goda tiden. Det var bättre förr. Jävla ungdom. Knark och Pokémon. Fyfan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag skulle vänta tills allt är nere. Det där med att spela när halva spelet är nerladdat tror jag inte mycket på.

Men så är jag en gammal tjurig gubbe med. Hade helst installerat allt från 3.5"-disketter. Som på den gamla goda tiden. Det var bättre förr. Jävla ungdom. Knark och Pokémon. Fyfan.

Jo internet är ett magiskt medium man helst vill leva utan Men då hoppas jag att det fungerar när det står på 100%

Edit spelet gick igång nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Grand Naval Battle X3(KaptenXP) är igång, passar på att köra lite CV kapten på Atago

Permalänk
Medlem

Någon mer som får lagspikes idag? Aldrig vart med om det förut, får ping på 200+ sen kanske man kickas till log in o kan inte logga in igen

Permalänk
Medlem

Körde DD tillsammans med G3 och vi blev något övermannade när nästan hela motståndarlaget dök upp i fin formation.

Jag sjönk direkt och G3 fick lite att stå i.

Permalänk
Medlem

#Reckie: Peace throu superior firepower!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Deras CV var nog inte någon noob, anade oråd när han flög rätt taktiskt med sina plan, sedan kom det ett par DD's och la en rökridå. Sedan popar en Kawaci ut, den fick jag sänkt med flooding men i mitt försök att inte bli upptäckt la jag rök med och lagom tills jag lämnar den så hoppar 8 av deras skepp ur deras rökridå.

Fuck my life säger jag bara.

Antigen var det världens bästa Lemmingtåg eller så var det rena sälklubbarlaget.

Kan säga att ALLA körde focus fire också.

Efter jag dog körde dom i en jävligt fin formation, samma fart och allt i princip och bara focus fire på en och en, ja vår kap blev vi av med.

Synd ens egna lag inte spelar så på T10....

Permalänk
Medlem

Just grindat ihop till en Ibuki T9 kryssare.
Lite besviken för den är så lik(??) som Mogami och Atago! Har båda sedan förut.
Gjort mig av med Myoko som utgör den första delen av kvartetten.

En fördel med Ibuki är att jag kunde nedgradera kanonerna på Mogamin från 10 tunga till 15 lätta kanoner i de 5 kanontornen.
Det blir enklare att handskas med Jagare och den stora skräcken Atlanta-kryssare.
Visserligen skjuter inte Mogamin lika snabbt som Atlanta (eller Farragut-jagare) men längre och en salva på 9-15 skott är det alltid någon som träffar "illa" på motståndaren.

Atagon är den som bringar in mest crediter medan Ibukin mest kostar i reparationer men behövs som ett steg på vägen mot T10:an Zao.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Just grindat ihop till en Ibuki T9 kryssare.
Lite besviken för den är så lik(??) som Mogami och Atago! Har båda sedan förut.
Gjort mig av med Myoko som utgör den första delen av kvartetten.

En fördel med Ibuki är att jag kunde nedgradera kanonerna på Mogamin från 10 tunga till 15 lätta kanoner i de 5 kanontornen.
Det blir enklare att handskas med Jagare och den stora skräcken Atlanta-kryssare.
Visserligen skjuter inte Mogamin lika snabbt som Atlanta (eller Farragut-jagare) men längre och en salva på 9-15 skott är det alltid någon som träffar "illa" på motståndaren.

Atagon är den som bringar in mest crediter medan Ibukin mest kostar i reparationer men behövs som ett steg på vägen mot T10:an Zao.

Håller med om att Ibukin inte kändes som något vidare steg uppåt, men det finns historiska orsaker till varför. När Mogami-klassen byggdes försökte delar av den japanska flottan hålla sig till avtalet (Washington Naval Treaty) om att inte bygga tunga skepp, medan andra ville se Japan stort igen. Därför byggdes de 4 skeppen i klassen med de små kanonerna, men med "fästen" för de tyngre. Efter några år monterades de större kanonerna. När sedan Ibuki designades satt de stora kanonerna på från början, och den kallades då även för det den var, en "heavy cruiser". WG kunde med fördel gjort detta lite tydligare i spelet, men om du jämför Mogamin med 155mm istället för med 203 så känns det lite rimligare. Ibukin är dock så otroligt värd slitet för Zao är IMHO opinion (och här får jag mothugg, men vad han man forum till? ) det bästa skeppet i spelet, tier for tier, så otroligt all-round att den kan göra vilket jobb som helst, även om den inte gör något bäst.

Fun fact, Zao har aldrig existerat. Det är inte bara en papperslansering (AMD VaporVare någon? ) men namnet var heller aldrig officiellt. Zao heter egentligen "Type 1941 A".

PS. Myoko är kung, jag har två st och brukar spela dem 1-2-1-2-1-2-1-2 ;).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Blivit ändringar i 0.5.9 patchnotes med anledning av kaptenspoängen när de tar bort SA ur kaptens trädet och ger alla skepp det.

As mentioned before, previously we’d received feedback that a full skill drop for all commanders had caused many players to have to undertake the boring chore of setting up all their commanders correctly again. We did not want to do that, so we took the middle ground with our decision to drop only certain configurations. However, to make it as comfortable for all our players as we can, we’ve decided to additionally run a week-long event with the maximum discount on skill redistribution. At this time we cannot technically make dropping skills free (we’ll probably have to fix that), so we’ll also give everyone who logs into the game in that week a small amount of doubloons. That way, those of you who believe their commanders don’t need Basics of Survivability can choose another skill set.

From 28 July at 07:10 CEST until 4 August at 07:10 CEST the skill reset for commanders will be discounted to a symbolic amount of 1 Doubloon per 1 Skill point. During this period players will receive 100 Doubloons when they log into the client to make any necessary changes.

Permalänk
Medlem

Klart intressant. Vad rekommenderas som start för en nybörjare?

Skickades från m.sweclockers.com