Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Medlem

Karhu starköl från en tax-free båt. Smakar fylla efter all IPA och APA öl jag vanligen dricker nuförtiden.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Här blir det snart en

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Karhu starköl från en tax-free båt. Smakar fylla efter all IPA och APA öl jag vanligen dricker nuförtiden.

Där träffade du spiken på huvudet, vänta bara tills du får samma fenomen med "standard" sprit.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det är så öl ska vara :). Smakat den än?

Provat den nu! Den mest fantastiska näsa jag upplevt på någon öl hittills, tar aldrig slut, väldigt komplex (ananas, mango, tallbarr bl a) men möjligen något hög veteandel för att bli helt perfekt i min smak (gillar annars verkligen Weihenstephaner och andra bra veteöl).
Jag utnämner den ändå till den godaste ölen jag druckit. Kommer granska Stigbergets övriga produkter mycket noga efter detta.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Provat den nu! Den mest fantastiska näsa jag upplevt på någon öl hittills, tar aldrig slut, väldigt komplex (ananas, mango, tallbarr bl a) men möjligen något hög veteandel för att bli helt perfekt i min smak (gillar annars verkligen Weihenstephaner och andra bra veteöl).
Jag utnämner den ändå till den godaste ölen jag druckit. Kommer granska Stigbergets övriga produkter mycket noga efter detta.

Vad roligt :). Ja IPA är ju som godast när den är färsk. Jag gillar den verkligen.
Om du inte redan har, så prova deras West Coast IPA. Minst lika bra enligt mig. Gillar du porter så är deras promenadporter ganska fin också.

Ser att GBG Beer Week IPAn har tagit sig upp till plats 13 i världen nu.
http://www.ratebeer.com/beerstyles/india-pale-ale-ipa/17/

Kul när det dyker upp lite svenska bryggerier där.

Permalänk
Medlem

Handlade en flaska Aberfeldy 12 idag och kunde inte motstå en liten smutt... Det är ju ändå snart fredag!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vad roligt :). Ja IPA är ju som godast när den är färsk. Jag gillar den verkligen.
Om du inte redan har, så prova deras West Coast IPA. Minst lika bra enligt mig. Gillar du porter så är deras promenadporter ganska fin också.

Ser att GBG Beer Week IPAn har tagit sig upp till plats 13 i världen nu.
http://www.ratebeer.com/beerstyles/india-pale-ale-ipa/17/

Kul när det dyker upp lite svenska bryggerier där.

Väl värt Sugen på att testa den med, men det är ju tyvärr beställningssortiment. Samma som med min nyfunna bästa vän Platan Granat. http://www.systembolaget.se/dryck/ol/platan-155401 - Fanns bara i ett halvår på bolaget.

Försvann midsommarveckan och skulle enligt butiksföreståndaren ta ett tag innan den dök upp igen eftersom den var tillfälligt slut hos leverantör. Sen uppdaterades hemsidan med att bolaget inte saluför den normalt :/ Hur kan man ha tonvis med fem komma tvåan men inte lite goda öler?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Här dricks det riktigt fin öl så här på morgonkvisten, först blev det en Norrlandsguld och nu suger jag i mig en krokodil.
Normalt dricker jag inte så här tidigt, men var sugen på en öl när jag kom hem från jobbet

Så go natt, snart blir det sängen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Inaktiv

Drack en Lindemans apple nyss. Svalkande och god.

Permalänk

dricker en Erdinger Weibier

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Idag blir det en flaska beefeater gin med Schweps lemon / grappo och en jävla massa is, försöker överleva dagen efter gårdagens öl-fest, blir att smutta gin drinkar till läggning denna första dag på semestern.

Väl mött!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Blev en flaska "Laphroaig 10 Years", som jag sitter och smuttar på. Rökigt...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Provade en Founders Sumatra Mountain Brown ale

Riktigt mörk komplex skapelse med tryck och kaffestuk
Smakar massor!

Tillägg: om ni gillar ale och gillar kaffe, och ni springer på den där bruna flaskan på systemet, så måste ni prova den
Rekommenderas varmt!
Mörkt och gott!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Laphroaig 15, Clynelish 14 och Bulleit Rye med. Intressanta kontraster,

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Ett stycke sherryfatslagrad goding , har inte bestämmt mej än om den är värd sitt pris.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

http://www.whiskysuggest.com/content/uploads/2014/12/laphroaig-10yo-scotch29.jpg
Blev en flaska "Laphroaig 10 Years", som jag sitter och smuttar på. Rökigt...

Mums, ligger högt bland favoriterna!

Själv dricker jag en Bellman

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Lite för sen dock att posta, den tog slut i gårkväll.
Men en mycket god cognac var det som smuttats på under några semesterveckor.
2016 års Grönstedts National Fine Champagne

https://www.systembolaget.se/dryck/sprit/gronstedts-national-...

Permalänk
Medlem

@DaBones Laphroaig 10 såg delikat ut. Tyvärr ska jag till bängen morgon för ID så det får bli fulöl från ICA Ljura ikväll.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Livsnjutare 😎

Ron Botucal
Exlusiva Reserva

Dock ej att förväxla med Diplomatico som er nästan exakt likadan ut, men är mer premium.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ron Botucal
Exlusiva Reserva

http://galumbi.com/wp-content/uploads/2015/03/Ron-Botucal-Rerserva-Exclusiva-1-von-1.jpg

Dock ej att förväxla med Diplomatico som er nästan exakt likadan ut, men är mer premium.

Stort fan av Diplomatico (har två st flaskor ståendes här hehe), hur skulle du säga denna jämför?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Abbs:

Stort fan av Diplomatico (har två st flaskor ståendes här hehe), hur skulle du säga denna jämför?

Väldigt bra, den görs ju fortfarande utav Diplomatico -destiliriet så det är mer eller mindre samma sprit i. Skillnaden är att Diplomatico 12y (den du känner till) är den "vanliga" och är 100% 12årig Rom i.

Botucal är en blandning utav 7årig och 12årig Rom, och säljes uteslutande i Tyskland och Spaninen.

VÄLDIGT prisvärd i min mening!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Personligen dricker jag hellre Zacapa än diplomatico, men jag har diplomatico som "sekundär" rom.
Men just nu är det faktiskt denna som jag dricker. Plantiation: 20th Anniversary XO Barbados

Den billigare Plantation smakar mest billigt och sött. Men XOn är rätt fin den. Inte som Diplomatico eller Zacapa kanske, eller...

Permalänk
Medlem

Öppnade just en Lindemans Apple (öl)

HOLY CRAP! Snacka om uppfriskande. Dock vette fan om jag skulle kalla detta en öl men men. Vill någon dricka "öl" som inte gillar öl KÖP denna! Lindemans Apple Smakar mer som äpple cider enligt mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående om lindemans apple. Som en väldigt god cider. Typ vad must är för cola, är detta för äppelcider.

Jag plöjer igenom Trappist öl ("klosteröl" från belgien, ofta starka/överjästa ales).
Har testat en del mer obskyra varianter, varav några svingoda.

Ikväll ska jag däremot ta mig den vanligaste trappisten, Chimay. Enda som fanns på systemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Öppnade just en Lindemans Apple (öl) http://static.systembolaget.se/imagelibrary/publishedmedia/z2o9yogebt1vjlw6j7nu/252704.jpg

HOLY CRAP! Snacka om uppfriskande. Dock vette fan om jag skulle kalla detta en öl men men. Vill någon dricka "öl" som inte gillar öl KÖP denna! Lindemans Apple Smakar mer som äpple cider enligt mig.

Den är riktigt fin! Men precis som du säger, öl vettifan.
Snarare Bravo äpplejuice, fast med bubblor och alkohol.

Permalänk

A Ship Full Of Ipa medan jag väntar på min burgare från gnarly fridhemsplan. En helt okej Ipa i mitt tycke.

Permalänk
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk

Jag finner mig själv sittandes i datorrummet med ett stycke Norrlands Guld 3,5%

Mitt första val? Nej.

Har jag andra val? Nej.

Är den superdupergod? Ja!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4,0GHz | ASUS Z170 PRO GAMING |Syst.disk. Samsung 850-Series EVO 250GB | Samsung 850-Series EVO 500GB | MSI GeForce GTX 1070 8GB Gaming X | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance | be quiet! Pure Rock | Corsair RM750x 750W | 3x Acer 24" Predator XB240H | SteelSeries Rival 300 Svart | QPAD MK-50 MX Red | Fractal Design Define S Svart |

Permalänk
Inaktiv

Ska jag skämmas nu?

Skrivet av MacTank11:

Jag finner mig själv sittandes i datorrummet med ett stycke Norrlands Guld 3,5%

Mitt första val? Nej.

Har jag andra val? Nej.

Är den superdupergod? Ja!

Duger i krig

Permalänk
Hedersmedlem

samt

i skön förening.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro