Permalänk
Medlem

Nej man kan man bara anlita förare för så och skörd, inte transport.

Permalänk

trailer

nån som vet villken vagn man ska ha för att hämta i green haus master.

Permalänk
Skrivet av tomten500:

nån som vet villken vagn man ska ha för att hämta i green haus master.

Denna tror jag ska fungera:

http://www.farming2015mods.com/farming-simulator-2015/trailer...

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem men ingen annan verkar ha märkt av detta.
I FS11 kan ja köra med hired workers hur bra som helst, säkert i FS13 också,

Men då jag går till FS15 och trycker H så kryper dom iväg i en halv kilometer i timmen knappt det,
eller så kör dom utan bara F i 20 km i timmen.

Nån som varit med om att anlitade förare kör antingen extremt långsamt eller väldigt snabbt?
Hade det inte varit för detta hade man gjort mer än att bara producerat ull som jag kör mest.

Och ett litet tips....jag har varit inne i anteckningar och ändrat lite och vissa
av mina tröskor rymmer lite mer än vad dom gör normalt. Dock blir dom tung och
tar sig inte uppför branta backar efter ett tag....i FS11 kan man tröska hur mycket som
helst utan att tömma i trailers.

Men nån som kan lista ut varför mina inhyrda förare kör som dom kör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe4r:

Jag har ett problem men ingen annan verkar ha märkt av detta.
I FS11 kan ja köra med hired workers hur bra som helst, säkert i FS13 också,

Men då jag går till FS15 och trycker H så kryper dom iväg i en halv kilometer i timmen knappt det,
eller så kör dom utan bara F i 20 km i timmen.

Nån som varit med om att anlitade förare kör antingen extremt långsamt eller väldigt snabbt?
Hade det inte varit för detta hade man gjort mer än att bara producerat ull som jag kör mest.

Och ett litet tips....jag har varit inne i anteckningar och ändrat lite och vissa
av mina tröskor rymmer lite mer än vad dom gör normalt. Dock blir dom tung och
tar sig inte uppför branta backar efter ett tag....i FS11 kan man tröska hur mycket som
helst utan att tömma i trailers.

Men nån som kan lista ut varför mina inhyrda förare kör som dom kör?

Det är farthållaren som spökar. Jag vågar dock inte uttala mig om hur man fixar det då det var evigheter sedan jag spelade. Men det går att fixa!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pe4r:

Jag har ett problem men ingen annan verkar ha märkt av detta.
I FS11 kan ja köra med hired workers hur bra som helst, säkert i FS13 också,

Men då jag går till FS15 och trycker H så kryper dom iväg i en halv kilometer i timmen knappt det,
eller så kör dom utan bara F i 20 km i timmen.

Nån som varit med om att anlitade förare kör antingen extremt långsamt eller väldigt snabbt?
Hade det inte varit för detta hade man gjort mer än att bara producerat ull som jag kör mest.

Och ett litet tips....jag har varit inne i anteckningar och ändrat lite och vissa
av mina tröskor rymmer lite mer än vad dom gör normalt. Dock blir dom tung och
tar sig inte uppför branta backar efter ett tag....i FS11 kan man tröska hur mycket som
helst utan att tömma i trailers.

Men nån som kan lista ut varför mina inhyrda förare kör som dom kör?

Antagligen är farthållaren inställd på typ 20 km/h, så då kör dom inte snabbare.

Permalänk

Jag undrar om ni har lust att hjälpa mig. Jag spelar Farming simulator 15 sp men ibland hoppar jag in på en server som "daggerwin" kör med ca 10 spelare. Och det fungerar alldeles utmärkt. Men när jag igår blev inbjuden till en annan server så kom jag inte in. Stod något om internet anslutning.
Men när jag kopplade bort serven och körde direkt från väggen in i datorn så fungerade det jätte bra och jag kom in 😧

Så jag börjar tro att det kanske är min router som spökar, ringde telia och frågade och dom sa något om att öppna upp portar men frågan är Vilka??
Eller kan det vara något annat??

Jag sitter på fiber 100/100

Hoppas på hjälp.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en MP för kartan American Outback?

Djävulskt välgjord karta med mycket att göra.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Någon som har lyst att köra en multiplayer säsong? Jordbruk eller skogsbruk. Några roliga banor eller moddar att tipsa om? Kör mest med krokväxlare (lastbäxlare). Kul som tusan, man får hög tyngdpunkt så man får se upp när man svänger.

Finns på steam. Jonnyb0j 0et i boj dkall vara en nolla.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk

Klart man ska ta en titt på bonde livet

Permalänk
Inaktiv

Vill tipsa om mappen Knaveswell Farm http://fs-uk.com/mods/view/37670#download som jag nu spelat på ett litet tag!

Till skillnad mot många andra mappar är denna gården betydligt mindre, och istället för att du äger många gårdar äger du här enbart en huvudgård plus en liten gård med förvaring av spannmål.

Permalänk
Medlem

Hallå alla farmare!
Jag och en kompis har hyrt en server, kör för närvarande Pleasent Valley, med lite diverse mods.

Om någon är intresserad så hör av er Vi jobbar på dagarna, så blir mest kvällspelande. Vi är inga hardcoregamers så även nybörjare är välkomna

Mvh Aazor

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Aazor: Är intresserad av att spela med er, har dock aldrig kört mp i FS15 men kört en del single player. Vilka mods kör ni?

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för sent svar, varit iväg på semester och så ett tag

Servern ligger uppe, vi började om helt nu utan mods så vem som helst kan joina

Servern heter Ankeborg | Scandinavian.

Välkomna!

Mvh Robban

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aazor:

Ber om ursäkt för sent svar, varit iväg på semester och så ett tag

Servern ligger uppe, vi började om helt nu utan mods så vem som helst kan joina

Servern heter Ankeborg | Scandinavian.

Välkomna!

Mvh Robban

Inga DLC?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

@Ant3: nix, vanlig standard än så länge!

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aazor:

@Ant3: nix, vanlig standard än så länge!

ok... Jag kan fixa officiella Holmer gratis annars.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

@Ant3: Ah men dela med dig till alla här då, annars är det ingen mening med att jag har det på servern om färre spelare har det

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aazor:

@Ant3: Ah men dela med dig till alla här då, annars är det ingen mening med att jag har det på servern om färre spelare har det

Fixar en Droppbox åt dig imorn.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

@Ant3: Kanoners! Tack på förhand

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aazor:

@Ant3: Kanoners! Tack på förhand

U Haz Pm... (Y)

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

tjenna. Jag letar efter en sådan här mod som man kan ha släp med! någon som vet någon?
Klicka HÄR
en sådan man kan öppna på sidan

BUMP

Permalänk
Medlem

@Mylk: Om du registrerar dig på www.fssweden.se så ligger det under filarkiv -> farming simluatar 2015 -> lastbilar. Ett pack med en Mercedes-lastbil och en Volvo-lastbil med tillhörande släp som fungerar bra för mig

Mvh Robban

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Aazor: haha, tyvärr hittar jag inget där :/

Permalänk
Medlem

@Mylk: Den översta under fliken lastbilar? Xeazor Distrubtion fordon V2.1

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk
Medlem

@Aazor: Så ja, nu går det! tack så mycket!!

Permalänk
Medlem

Hej ...
En Mac-användare som tröttnat på att ligga att bli "begränsad i sitt spelande".

Tänker därför köpa en PC som enbart ska användas att spela spel.
Framförallt FS15 / FS17.

Vilket grafik-kort / processor ska jag satsa på för att ha god marginal för "frame drops" även om jag kör spelat med alla inställningar på MAX på en 27" skärm med 2560x1440.
Självklart ska den fixa mods (både kartor och fordon) samt kunna hantera ett stort antal "objects" i form av träd, höbalar och allt sånt som förkommer i spelet.
Högst önskvärt att systemet även klarar av att köra ett "video capture-program", med hög grafik-kvalitét, simultant med spelet ...

I nuläget kan min Mac hantera Giants originalkartor och ett fåtal mods ... men en bit in i spelet när det börjar bli en del fordon och antalet höbalar växer, blir det trist att spela när fps sjunker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1der:

Hej ...
En Mac-användare som tröttnat på att ligga att bli "begränsad i sitt spelande".

Tänker därför köpa en PC som enbart ska användas att spela spel.
Framförallt FS15 / FS17.

Vilket grafik-kort / processor ska jag satsa på för att ha god marginal för "frame drops" även om jag kör spelat med alla inställningar på MAX på en 27" skärm med 2560x1440.
Självklart ska den fixa mods (både kartor och fordon) samt kunna hantera ett stort antal "objects" i form av träd, höbalar och allt sånt som förkommer i spelet.
Högst önskvärt att systemet även klarar av att köra ett "video capture-program", med hög grafik-kvalitét, simultant med spelet ...

I nuläget kan min Mac hantera Giants originalkartor och ett fåtal mods ... men en bit in i spelet när det börjar bli en del fordon och antalet höbalar växer, blir det trist att spela när fps sjunker.

Jag kör FS15 på max i 1440p med mitt nvidia 970, det är inget extremt krävande spel och jag tror FS17 kommer ha liknande krav.

Hur mycket pengar vill du lägga ut? Ett nytt 1060 är ju snäppet bättre än 970 och går att få för relativt rimliga pengar, ett 1070 är förståss bättre men mer än dubbelt så dyrt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Jag kör FS15 på max i 1440p med mitt nvidia 970, det är inget extremt krävande spel och jag tror FS17 kommer ha liknande krav.

Hur mycket pengar vill du lägga ut? Ett nytt 1060 är ju snäppet bättre än 970 och går att få för relativt rimliga pengar, ett 1070 är förståss bättre men mer än dubbelt så dyrt.

Grejen är den att när jag väl fastnar för ett spel så lägger jag ganska mycket tid på det ...
Har säkert lagt runt 1000 timmar på FS15 vid det här laget, på ca 8 månader och har avverkat 4st Saitek rattar på samma tid (tur det är garanti på dom).
Efter några hundra timmar i samma spel så är det ganska mycket på "kartan" som ska renderas ... och jag vill inte hamna i en situation där jag lagt ut "en massa pengar" på en PC om det sen ändå inte fungerar som jag vill ...

Jag började titta på paket i 20.000:- klassen med ett "1080 kort" men då jag även tänkt skaffa en 27" och räknar med att en sån troligtvis går lös på 6-7.000:- (om jag nu behöver ha det som kallas "G-synk"!?) så blir det nästan fånigt mycket pengar att lägga ut bara för att "köra lite traktor" ...
Samtidigt så vill jag inte måla in mig i ett hörn utan ser gärna att min investering klarar av andra typer av spel också!
Sen vet jag inte hur mycket en 27" skärm tar av grafik-kortets resurser!?

Efter att jag läste ditt inlägg hittade jag det här paketet ...
https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i55-gtx-1070-e...

Permalänk
Medlem

En 27" på 1080p tar inte mer än en 22" på 1080p, så tummen spelar ingen roll utan det är upplösningen. Men 1440p är inget bekymmer på ett 1070. Moddar och rendering drar cpu och minne. Har svårt att du inte ska klara av många spel på hög upplösning med intel 6600k och geforce 1070 samt 16GB minne. Är G-sync verkligen ett krav? En 27" 1440p 144hz skärm dubblas i pris när den ska ha g-sync.

Hur mycket är det du behöver köpa? Kan du återvinna något från nuvarande dator?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.