Win 10: Var du ute i sista minuten?

Permalänk
Medlem

Win 10: Var du ute i sista minuten?

Sista dagen det var gratis igår. Många har inte uppgraderat inklusive mig, men hoppade du på tåget i sista minuten ändå bara för det var gratis?

Permalänk
Medlem

Uppdaterar ATM

Permalänk

Jag passade på! Hoppas jag blir nöjd med uppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Sista dagen det var gratis igår. Många har inte uppgraderat inklusive mig, men hoppade du på tåget i sista minuten ändå bara för det var gratis?

Haha, satt och tvekade in i sista sekund om man skulle hoppa på bara för att det var gratis men då jag inte ville riskera, vilket man läst har hänt en del, att uppgraderingen skulle förstöra allt viktiga på disken så skippade jag det.

Har som tur är tillgång till gratis Windows 10 Pro nycklar genom min sambo så det i kombination med att jag behöver göra backup och skriva ner alla olika tweaks på program jag har etc så skaffar jag det vid ett senare tillfälle.

Norpade en OCZ Trion 150 480 GB på Elgiganten när de fanns för 990 kr men den har legat då jag inte orkat installera om allt så när det väl blir av så blir det test av Windows 10.

Permalänk
Medlem

Kört det länge på 3 datorer, men installerade det på en tom SSD på sambons PC nyss, så att hon kan välja när hon vill uppgradera.

Man verkar ju ha 10-12 timmar kvar dock, om det stämmer att det är midnatt i USA som är deadline

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

@blackeagle: Du kanske har inställt på någon annan tidszon, min uppger att erbjudandet till gratis uppdatering är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Kört det länge på 3 datorer, men installerade det på en tom SSD på sambons PC nyss, så att hon kan välja när hon vill uppgradera.

Man verkar ju ha 10-12 timmar kvar dock, om det stämmer att det är midnatt i USA som är deadline

Skrivet av PsyCor:

@blackeagle: Du kanske har inställt på någon annan tidszon, min uppger att erbjudandet till gratis uppdatering är över.

Här är nedräkningen.
https://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-upgrade

Har svensk tidszon och laddar ner just nu

Permalänk
Medlem

För mig stod det att erbjudandet var slut. Bytte tidszon och det var då tillgängligt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Kört med det ett tag, första gången så uppdaterade jag win7 oich då var det lite problem. Körde en ren installation och sedan dess är man fast. Grymt nöjd.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

@sander00se: Skumt, för på två datorer som står inställda med Svensk tidszon så står det att det är slut här men ändrar jag till brittisk så får jag några minuter till på mig.

Ska dock inte uppgradera nu då jag inte orkar riskera att allt jag har installerat förstörs, vilket har hänt för en del man läst om. Så tar det vid ett senare tillfälle när jag ändå ska montera min nya SSD och grafikkort. Nyckel får man gratis via sambon som studerar.

Permalänk
Medlem

Justja, skulle ju ha installerat det på sambons PC då hon ville uppgradera >.< Blir väl att ge henne min W10 Pro nyckel :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.4*

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...