Telefonen synkar inte med Dropbox

Permalänk
Medlem

Telefonen synkar inte med Dropbox

Hej

Installerade dropbox på mina föräldrars dator och tänkte jag skulle synka över bilderna från pappas mobil där. Men telefonen vägrar helt att synka bilderna. Där lägger ett 100 tal bilder som den borde ladda upp i dropbox mappen. Telefonen det gäller är en Sony Xperia Z. Det som händer.

1. Jag stoppar i USB sladden

2. Väljer "Överföring av filer (MTP)" när rutan på mobilen ploppar upp där den frågar vad man ska använda USB för. De andra alternativen är inte aktuella utan det "Bara laddning", "SD-kort överföring" och någon "MIDI" funktion.

3. Dropbox går igång nere i högra hörnet på datorn. "Hittar foton och videor"

4. Står något om att den hittat 73 bilder och att den ska ladda upp dem.

5. Efter några sekunder står det bara " Xperia Z3 har kopplats ifrån, kopierade 0 av 73 bilder"

Varför kopplas telefonen ifrån sådär? Knapplåset eller något sådant går inte in utan telefonen är inte låst. Blir smått frustrerad här....

Edit: Laddade ner något app DropSync så nu kan den föra över filerna via wifi om man trycker på den ikonen. Men hade varit smidigare om det gick att föra över med sladden automatiskt.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Avstängd

Om du installerar appen på telefonen så synkas bilderna automatiskt till Dropbox, när man är ansluten till Wifi, om man inte väljer bort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: Alltså Dropbox appen.