MBP Power Pads-start & automatisk power-off

Permalänk
Medlem

MBP Power Pads-start & automatisk power-off

Hej!

Jag har haft lite turer med min MBP 13" 2010, särskilt senaste halvåret. Jag spillde vatten på tangentbordet för ungefär tre år sedan och det la av helt och hållet. Men det var först för några månader sedan som den började krångla ytterligare.

I nästan tre år har jag använt ett bärbart Apple-tangentbord. Den enda originaldelen som fungerade efter olyckan var power on/off-knappen. Men i år la den plötsligt av. Då trodde jag det var kört. Men efter lite research fick jag reda på "Power Pads" och deras magiska kraft (kortslutning.) Det funkade "ypperligt" (förutom att det är omständligt och inte känns så nyttigt) i mer än tre månader.

Nästa problem som uppstått är att när datorn startas så poppar "power off/restart/sleep"-rutan upp utan att något kommando yttrats från min sida. Mer research gjordes och jag stängde av tangentbordet på logikkortet. Jag utgick nämligen från att datorn fick felaktiga kommandon från mitt defekta tangentbord/startknapp. Det fungerade bra i en vecka. Men nu är problemet tillbaka och mina idéer är helt slut. Jag är fortfarande konfunderad över varför detta kommando kan komma fram när tangentbordet är taget ur spel. Är det kanske Power Pads:en som börjat balla ur?

(Kort vad jag gör och vad som händer)
1. Startar dator med kortslutning av Power Pads
2. Stänger av tangentbordet på logikkortet
3. Omgående till -> 5/10/30 minuter senare så börjar "power off"-rutan dyka upp. Då försvinner den inte förrän den fått sin vilja igenom: att stänga av datorn.

Kan man på något sätt få bort den där rutan?
Genom något kommando i terminalen etc.?
Stänga av (koppla loss) andra delar på logikkortet än tangentbordet? (I'm reaching, I know)

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook-Unibody-Model-A1278-Logi...
(Step 15 för att stänga av tangentbord)

Tacksam för all hjälp!
Hoppas kunna hålla liv i denna rackare ett tag till .. Sorry för långt inlägg