Bara Destillerat vatten i vattenkylning under ett par dagar

Permalänk
Medlem

Bara Destillerat vatten i vattenkylning under ett par dagar

Hej! Jag hade tänkt mig att uppdatera min vattenkylning (med hard tubing och sånt) och hade tänkt sätta i Mayhems Pastel Extreme. Det som är, är att det kommer ta upp till 14 dagar att skicka den. Eftersom jag uppskattar att jag ska vara klar om runt en vecka, går det att ha bara destillerat vatten i loopen under bara dessa 7 dagar? Jag vet att det är dåligt att bara ha destillerat vatten, men gör det någon skada att bara ha bara det i sån kort tid?
Tack!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Hej! Jag hade tänkt mig att uppdatera min vattenkylning (med hard tubing och sånt) och hade tänkt sätta i Mayhems Pastel Extreme. Det som är, är att det kommer ta upp till 14 dagar att skicka den. Eftersom jag uppskattar att jag ska vara klar om runt en vecka, går det att ha bara destillerat vatten i loopen under bara dessa 7 dagar? Jag vet att det är dåligt att bara ha destillerat vatten, men gör det någon skada att bara ha bara det i sån kort tid?
Tack!

Har enbart kört destillerat vatten i mina riggar. Absolut inte några problem alls.

Permalänk

Det finns inga problem med att köra så, det finns vissa som säger att du kommer få problem med alger och så efter men jag har inte sett några sådan besvär under de åren jag har byggt vattenkylning.
Om du är osäker så finns det alg medel som ska stoppa tillväxt.
Lycka till