Vilka noctuafläktar ska jag ha som chassi-fläktar?

Permalänk
Inaktiv

Vilka noctuafläktar ska jag ha som chassi-fläktar?

Hej!

Jag undrar vilka noctuafläktar som jag ska ha som chassi-fläktar?

För att få ner ljudnivån så mycket som möjligt är det väl PWM-fläktar som gäller, eller?

Så om till exempel Define Nano S kan ha 140 mm-fläktar i fronten, då är det NF-A14 PWM som jag ska ha?

Eller ska jag ha NF-A14 FLX eller NF-A14 ULN?

http://noctua.at/en/products/fan

Tacksam för svar:-)

Permalänk

Ja. Korrekt. För att få ner ljudnivån så använd PWM. NF-A14 PWM kommer göra ett toppenjobb som chassifläktar. De andra modellerna du nämnde är 3-pin. Kolla vilka anslutningar du har på moderkortet. Verkar dock som det kommer en 3:4-Pin Adaptor med i paketet gällande både FLX + ULN. Båda dessa modellerna är dock mindre kraftiga i effekt (RPM/m³/h/mm H2O) på bekostnad utav lägre dB/A.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av septembro:

Ja. Korrekt. För att få ner ljudnivån så använd PWM. NF-A14 PWM kommer göra ett toppenjobb som chassifläktar. De andra modellerna du nämnde är 3-pin. Kolla vilka anslutningar du har på moderkortet. Verkar dock som det kommer en 3:4-Pin Adaptor med i paketet gällande både FLX + ULN. Båda dessa modellerna är dock mindre kraftiga i effekt (RPM/m³/h/mm H2O) på bekostnad utav lägre dB/A.

Tack så mycket för ditt svar:-)

Skickades från m.sweclockers.com