Nvidia Titan X "Pascal" 30 procent snabbare än Geforce GTX 1080

Permalänk
Digital fyndjägare

@Yoshman: Speltester finns ute nu -> http://videocardz.com/62766/first-gaming-benchmarks-of-nvidia...
Med lite överklock så når man över 60FPS i 4K (avarage). Varför maxar de inte witcher 3 med HW?

edit:
Nvidia Titan X Pascal GPU Benchmarks Appear | The New Fastest Single Card
https://www.youtube.com/watch?v=Onxl8PfolRA

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

Dags att AMD kommer in i leken och rör om i grytan rejält såhär får det inte fortsätta...i mina ögon en undermålig och onödig produkt som definitivt inte är värd sina pengar.

Visa signatur

|Intel I7 4790K / Corsair H80i GT/EVGA GTX 980 Ti / Gigabyte Z97 Gaming3 / EVGA 750 W / Fractal Design Define R4 / Kingston HyperX 8 GB / Kingston SSDnow v300 120GB /Western Digital HD1TB/

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av legend78:

Dags att AMD kommer in i leken och rör om i grytan rejält såhär får det inte fortsätta...i mina ögon en undermålig och onödig produkt som definitivt inte är värd sina pengar.

Radeon Pro Duo för $1500 är bättre då eller?
Dessa kort är mer riktade för entusiaster och spelutvecklare, (jag antar det iallafall).

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det som slog mig mest med det klippet är att han ser svensk reklam. Kolla 4:22 "Tips för liten mage. Mindre bukfett med gammalt tips. Klicka här". Jag visste inte att han bor i Sverige. :/

haha, det hade jag inte ens tänkt på. Jag hade klippet på i bakgrunden när jag jagade vildsvälspälsar i far cry 4

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Suger verkligen att de inte satte den fullmatade GP102'an i Titan X (Pascal). Känns rätt troligt att de handlar om dålig yield alternativt att den fullmatade inte går att klocka lika bra.

"Nvidia lanserar Quadro P6000 med 24GB GDDR5X och 3 840 cudakärnor."

När de får ordning på tillverkningen, och om AMD har något att sätta emot så kommer vi garanterat även se ett Titan X Black eller något liknande (precis som förut), och mjölkar entusiasterna ännu mer.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tänka sig, min dator ser exakt likadan ut som en 75 000 kronors dator på utsidan.

I övrigt, lite snålt med Win 10 Home, huhu.

Snacka om sleeper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jaja vänta lite så kommer 1080 ti och presterar lika bra för en mindre peng. Historien kommer upprepa sig

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Digital fyndjägare

För drygt två månader sedan läcktes uppgifter om ett GTX 1080Ti och Titan X. Jag tror kortet kommer när som helst.
Maj GTX1080, Juni GTX1070, Juli GTX1060, Augusti TitanX, September ?, Oktober ?, November ?, December ?

Vilken fullspäckad "teknik" sommar. Jag uppskattar detta oerhört mycket, det var länge sedan man upplevde sådant varje månad. År 2016 kommer man minnas lääääänge.

http://techfrag.com/2016/05/28/zotac-gtx-1080-ti-teased-fires...
https://www.chiphell.com/thread-1588175-1-1.html

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

haha, det hade jag inte ens tänkt på. Jag hade klippet på i bakgrunden när jag jagade vildsvälspälsar i far cry 4

Han bor i alla fall i Sverige enligt hans nya video. Då och då får man reda på något nytt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

hmm, mina funderingar går runt hur mycket 1080ti kommer kosta då.......runt 9-10k? med tanke på prisen på deras andra kort. Men hoppas runt 8k...

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Han bor i alla fall i Sverige enligt hans nya video. Då och då får man reda på något nytt.

Exakt
Vildsvinspälsar ska det stå!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

13 000 kr... det blir typ 5 500 kr netto om jag köper det på firman... känns kanske inte så värt det över 1080 dock.

/hulle.

Hur fick du ihop den matten?

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Hur fick du ihop den matten?

Saker du behöver till firman köps utan moms och med oskattade pengar.

Jag använder CUDA så jag kan köpa in sånt, men jag köper inte detta ändå då det är onödigt dyrt för tidsbesparingen det skulle ge.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Saker du behöver till firman köps utan moms och med oskattade pengar.

Jag använder CUDA så jag kan köpa in sånt, men jag köper inte detta ändå då det är onödigt dyrt för tidsbesparingen det skulle ge.

/hulle.

Vilket borde betyda att du inte använder CUDA speciellt ofta om en tidsbesparing i jobbet inte kan motiveras av fjuttiga tusenlappar i engångsinvestering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Vilket borde betyda att du inte använder CUDA speciellt ofta om en tidsbesparing i jobbet inte kan motiveras av fjuttiga tusenlappar i engångsinvestering.

Man kan alltid kapa sekunder för mer pengar men nånstans får man ha en gräns.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

@Hulle: Ja jo jag driver själv företag men tyckte priset lät lågt oavsett men vid närmare uträkning stämmer det bra

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Man kan alltid kapa sekunder för mer pengar men nånstans får man ha en gräns.

/hulle.

Så är det. Det blir ju lite så när man inte använder det tillräckligt mycket.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Hämtade det idag

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

I The Division bara 4fps bättre, i Fallout 4 5fps än 1080 i 4k:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Ytterst liten prestandaförbättring. Quantum Break medium preset dx12 i 4k minst 32fps och 36.46 i medel fps, det är på gränsen till ospelbart:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

I The Division bara 4fps bättre, i Fallout 4 5fps än 1080 i 4k:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Ytterst liten prestandaförbättring. Quantum Break medium preset dx12 i 4k minst 32fps och 36.46 i medel fps, det är på gränsen till ospelbart:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Skickades från m.sweclockers.com

Medel var en del högre i alla fall. Det är väl ett par generationer kvar tills ett ensamt kort rockar 4k. Under tiden får man nog sänka inställningarna om det är 4k som gäller. De flesta (alla?) benchmarks är ju gjorda i ultra också så det finns på sätt och vis 4k-kort om man är beredd att sänka ett par inställningar vilket man t.om behöver med förra generationens högre segment i 1080p på vissa spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Medel var en del högre i alla fall. Det är väl ett par generationer kvar tills ett ensamt kort rockar 4k. Under tiden får man nog sänka inställningarna om det är 4k som gäller. De flesta (alla?) benchmarks är ju gjorda i ultra också så det finns på sätt och vis 4k-kort om man är beredd att sänka ett par inställningar vilket man t.om behöver med förra generationens högre segment i 1080p på vissa spel.

Skall köpa ny speldator om c.a en månad, 1070 verkar ge mest prestanda för pengarna. Hade ett 980ti AMP Extreme som jag var väldigt nöjd med och prestandan i 1070 är minst lika bra, 4k upplevelsen är underbar och för dom som inte provat det på en bra 4k tv eller skärm rekommenderar jag att prova. Många äldre spel med bra grafik kan spelas i ultra med hög fps i 4k. Inte ens i Ringen filmerna såg orkerna så levande ut som i pc spelet Shadow Of Mordor ultra i 4k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

I The Division bara 4fps bättre, i Fallout 4 5fps än 1080 i 4k:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Ytterst liten prestandaförbättring. Quantum Break medium preset dx12 i 4k minst 32fps och 36.46 i medel fps, det är på gränsen till ospelbart:
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Skickades från m.sweclockers.com

Att gå efter minimum är lite vanskligt. Speciellt när de bara visar "minimum". Det kan i vissa spel vara mindre skillnad för att det flaskade på CPU t.ex. Har för mig det finns en sajt som recenserar och visar två min fps-värden, mätt i procent och tid. De använde fraps och räknade på data över tid helt enkelt. Kommer dock inte ihåg vilken sajt som gjorde det.

Permalänk
Medlem

Går det att spåra paketet någonstans? Kollar jag på orderstatus/orderdetaljer så står det bara order nr, order datum, faktureringsadress och leveransadress och att det är 1 Titan X.
Skulle vara kul att se vart det är

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Att gå efter minimum är lite vanskligt. Speciellt när de bara visar "minimum". Det kan i vissa spel vara mindre skillnad för att det flaskade på CPU t.ex. Har för mig det finns en sajt som recenserar och visar två min fps-värden, mätt i procent och tid. De använde fraps och räknade på data över tid helt enkelt. Kommer dock inte ihåg vilken sajt som gjorde det.

Inte vanskligt alls. Dessutom finns det på länkarna graf om tid på fps. Hur du än vrider och vänder är det usla resultat för nya Titan X

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/zpUsncPwsMU'
Självklart var någon tvungen att göra ett SLI-test xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Inte vanskligt alls. Dessutom finns det på länkarna graf om tid på fps. Hur du än vrider och vänder är det usla resultat för nya Titan X

Skickades från m.sweclockers.com

Låter lite som du letar något att klaga på. Det är i alla fall 20% bättre och långt ifrån "uselt" som du kallar det. För att komma upp till 30% bättre vilket artikeln nämner, så är det hela 2 fps mer (27 vs 25).

Permalänk
Medlem

Ville inte ha det innan helgen ändå!

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Vad menar du, du har ju kortet att hämta nu?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad menar du, du har ju kortet att hämta nu?

Tänkte att jag skulle behöva vänta på avin när jag skrev det där..visste inte heller om jag kunde hämta paketet på helgen men det gick, bara att det inte var öppet lika länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad