Vad heter spelet? Gammalt spel till PC

Permalänk

Vad heter spelet? Gammalt spel till PC

Jag är inte säker vad för kategori detta ingår, men jag hoppas det inte gör allt för mycket.

Det finns ett spel som jag har glömt namnet på, och handlingen om spelet med. Det driver mig till (nästan) vansinne att jag inte kan komma ihåg spelet, men jag kommer ihåg några ytterst få scenarios. Jag hoppas att det lilla jag har att komma med kanske kan hjälpa mig.

Notera att detta spel var ett spel jag spelade när jag var liten, låt säga, för ungefär 12 år sedan, så det är ett gammalt spel. Jag spelade spelet på PC.

Det jag kommer ihåg är att huvudpersonen är en pojke, och han har kanske en kompanjon med, för jag kommer ihåg att han samtalar med någon, och jag tror det inte är med spelaren. Kompanjonen tror jag dock inte är en människa, jag kommer inte ihåg om det var ett djur, eller en insekt.

Det jag kommer ihåg tydligast av i spelet, är att vid ett tillfälle, så sprang jag runt i en grotta, men jag kunde inte gå in i vilken tunnelväg som helst, utan det fanns en tidsbegränsning, ibland kom jag fram till en skylt där det visade hur lång tid som hade gått, innan jag blir levande begravd.

Jag tror spelet utspelar sig i en bondgård, för jag känner att spelet även innehåller kossor, och kobajs, asså det låter säkert jätteskumt men jag har svaga minnen av scenarios där det har förekommit det ovanstående. Jag kommer även ihåg att det är massor med myror.

Jag har för mig att om man gör fel val i spelet, så bemöter man olika konsekvenser.

Spelet är point and click, för jag har inga minnen av att man styrde gubben med piltangenterna, och är rätt säker på att man klickar på allt.

Speldesignen tycker jag är rätt udda ifrån andra barnspel, spelet är inte tecknat som vanliga spel, alltså att de har svarta linjer vid kanterna, utan jag har för mig att det känns lite, ihopklistrat? Jag har svårt för att förklara, men å andra sidan, jag kommer inte ihåg så bra.

Anledningen till att jag vill veta vad spelet heter, är för att jag kommer ihåg att jag tyckte mycket om spelet som liten, och att jag eventuellt kanske kan uppleva nostalgin.

All sorts tips är uppskattat! Kanske är så att några svar kan påminna mig om andra scenarios från spelet? Vem vet!

Jag ber om ursäkt att jag kanske inte har gett tillräckligt med information att utgå ifrån, men som sagt, minnet är svagt, så ja, det är tyvärr allt jag kan komma med för tillfället.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det låter som Elroy får insektsfnatt tycker jag. Originaltitel Elroy goes bugzerk. Kommer ihåg att jag tyckte det var sjukt kul när jag var liten och kommer fortfarande ihåg många detaljer kring det!

Skickades från m.sweclockers.com