SweClockers testpiloter – recensioner av och för medlemmarna i forumet

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått rätt så får alla lägga upp en recension eller får bara de officiella testpiloterna göra det? Skulle vara kul att gör en recension av något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Om jag har förstått rätt så får alla lägga upp en recension eller får bara de officiella testpiloterna göra det? Skulle vara kul att gör en recension av något.

Du får lägga upp recensioner i passande forumdel, men kommer inte bli publicerad bara för att.
Om den är bra nog så kan den komma att publiceras på själva sidan.

Skrivet av Dimestam:

Nu tror jag att du missuppfattar en smula. Det är såklart fritt fram att skriva egna recensioner i de vanliga forumavdelningarna. Du kan alltid kontakta redaktionen och fråga om de skulle vilja publicera den på framsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du får lägga upp recensioner i passande forumdel, men kommer inte bli publicerad bara för att.
Om den är bra nog så kan den komma att publiceras på själva sidan.

Okaj, trodde mer att detta var en forumdel bara för recensioner av allt i de andra forumdelarna. Fick lite hjärnsläpp, glömde att man har alltid kunnat lägga upp recensioner i forumet som du säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Okaj, trodde mer att detta var en forumdel bara för recensioner av allt i de andra forumdelarna. Fick lite hjärnsläpp, glömde att man har alltid kunnat lägga upp recensioner i forumet som du säger.

Jo, men är ju lite mer sporrande nu kan jag tycka med vetskapen att den kan komma att publiceras på framsidan och att man kan bli en testpilot om man är duktig och pålitlig nog.
Även om det inte alls är något man kan räkna med oavsett hur bra man gör det eller hur mycket tid man lägger ner.

Permalänk
Medlem

Utmärkt, jag anmäler mig härmed som frivillig att "långtidstesta" Oculus Rift&Touch samt Sweclockers sommardator 2016, PM:a för adress att skicka prylarna till.

Skämt å sido, alltid bra med fler recensioner ur olika perspektiv, samt av mer nischade produkter som kanske inte hinns med i annat fall.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul! För att inte peka ut någon men jag hoppas några specifika användare jag vet är duktiga kommer göra detta.
Det skulle nämligen vara väldigt spännande att läsa deras synpunkter

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Kanske nämnts tidigare men grafikkort borde exkluderas (pga den höga densiteten av fanbois).

Permalänk
Master of Overkill

Synd att jag inte har tid, annars hade jag svarat ja på vara test pilot

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Pudeln:

Kanske nämnts tidigare men grafikkort borde exkluderas (pga den höga densiteten av fanbois).

Eller så skiter man i fanboys och gör dom oavsett?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pudeln:

Kanske nämnts tidigare men grafikkort borde exkluderas (pga den höga densiteten av fanbois).

Strunta i om de är fanboys och skaffa din egna uppfattning av produkten kanske?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Kan ju bli hursomhelst. Jag tror på iden dock, värdeskapande för alla, även producenter som vår feedback från den "vanlige" klåparn i ordnat format.

Har bara ett par brasklappar:
Undvik kanslisvenskan. Det ger bara ökad trovärdighet i väldigt specifika och djupgående ärenden, och då sparsamt. Kör vanligt hederligt samtalsspråk.

Försök lära er skillnaden på de och dem.

Permalänk
Medlem

Det här initiativet har alla möjligheter att lyckas, litar helt på att SweC kommer utnyttja den här tillgången på bästa sätt. 👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Klockrent! Ser vi fram mot att läsa

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

hur eller VAR ladda man upp bilder till? Jag ska recensera en Skylake bygge

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av darrenj:

hur eller VAR ladda man upp bilder till? Jag ska recensera en Skylake bygge

Denna är bra http://imgur.com/, finns andra men tycker personligen den är bäst (lite reklam och enkelt att ladda upp bilder).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Fundera att vissa upp liten prestation från min ny Skylake build. Vilka är de bra free benchmark där ute? Och hur vissa man upp de snygga grafer osv???

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Avstängd

Vilket värde har en rekommendation som inte står i förhållande till andra produkter?

Allvarligt?

Så länge ni inte låter testpiloter få resurser att jämföra flera olika produkter med varandra och dessutom under lång tid så de kan bygga sitt eget renommé och därmed en integritet att stå på, så är det här initiativet bara ytterligare en marknadsföringskanal för sc:s annonsörer.

Skit samma i min träsko om NN skulle "rekommendera denna produkt till sin familj och vänner." Det betyder ingenting såvida det inte sker i förhållande till andra produkter utan är enbart marknadsföring.

Om NN mot förmodan sågar (eftersom incitamenten att inte såas är stora) en tillverkares moderkort, kommer knappast NN att få testpilota nästa moderkort från samma tillverkare.

Bevisa att jag har fel, då kan jag erkänna att min dom var för hård, men tills dess är detta bara social marknadsföring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Så länge ni inte låter testpiloter få resurser att jämföra flera olika produkter med varandra och dessutom under lång tid så de kan bygga sitt eget renommé och därmed en integritet att stå på, så är det här initiativet bara ytterligare en marknadsföringskanal för sc:s annonsörer.

@pigge_85: Det finns flera olika syften med testpiloterna. Först och främst handlar det om att kunna erbjuda medlemmarna fler produkttester, inte minst av prylar som redaktionen av olika anledningar inte hinner med eller har möjlighet att recensera. Ett av de vanligaste önskemålen från läsarna är just fler produkttester.

Samtidigt tror vi att många tycker det är intressant med recensioner som skrivs från ett mer personligt perspektiv. Testpiloterna är "vanliga" entusiaster som får fria händer att utvärdera prylar och dela med sig av upplevelserna i forumet. De utgår från sina personliga erfarenheter, vilket sätter produkterna i nya sammanhang. I slutänden är det upp till varje läsare att avgöra om synpunkterna är relevanta eller inte.

Citat:

Skit samma i min träsko om NN skulle "rekommendera denna produkt till sin familj och vänner." Det betyder ingenting såvida det inte sker i förhållande till andra produkter utan är enbart marknadsföring.

Utmärkelsen "SweClockers testpilot rekommenderar" är inget betyg eller poängsumma utan markerar en produkt som testpiloten uppskattar och anser är riktigt lyckad. Om du hellre vill läsa stora, jämförande recensioner med utförliga siffror och diagram är det bara att klicka in till redaktionens tester.

Citat:

Om NN mot förmodan sågar (eftersom incitamenten att inte såas är stora) en tillverkares moderkort, kommer knappast NN att få testpilota nästa moderkort från samma tillverkare.

Testpiloterna jobbar enbart mot SweClockers och tillverkarna har ingen möjlighet att välja vem som får testa en viss produkt. Vi ser till att inget sådant förekommer!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Vad hände med det här efter 2016?