Funktionellt chassi för en custom loop?

Permalänk
Medlem

Funktionellt chassi för en custom loop?

Ja då har man börjat fundera på att göra sin första custom loop. Tyvärr så har jag ett R4 som är väldigt begränsat. Radiatorn som det verkar bli ligger på 360 så behöver ett nytt chassi. Det enda jag bryr mig om är funktionalitet, hur det ser ut, leds, fönster osv bryr jag mig inte om. Budgetvalet verkar vara Design S men har också kollat på Phanteks Enthoo EVOLVE, är det värt extrapengarna?

Permalänk

900D

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

900D är ett grymt chassi har inte haft pengarna till att bygga en loop i mitt men planen finns fortfarande. men sen är det helt beroende på vad du har för budget. har du pengarna till det skulle jag starkt rekommendera caselabs magnum sma8 men det kostar ju en del.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D , Kingston Fury 32gb @ 6000MHz, MSI MAG X670E Tomahawk, EVGA RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA, EK-AIO Elite 360, EVGA SuperNOVA 1000 G3, Lian-Li 011 Dynamic Evo, Samsung Odyssey G8 OLED, Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Kör två 360 radiatorer i mitt define s, rekommenderar starkt mitt första bygge!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Design S, visserligen med luftkylning men det finns verkligen mycket utrymme i det chassiet.

Permalänk

define S är bästa medium chassit för vattenkylning. Kör det nu med 360 60mm P&P + 240 60mm P&P utan problem med 250mm res och en D5 pump med EK top.

Vill du ha extrem stort chassi kör på 900d eller Phantom 820 detta ger dig extrema vattenkylningsmöjligheter

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass