Permalänk

vattenkylning passar ej

Hej
När jag ska sätta vattenkylninig på min Rampage V är skruvarna för bred?

Ska man ta bort plattan eller finns det något annat bra

Mvh
Smörgubben

Permalänk
Medlem

Vilka skruvar är för breda för vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smörgubben:

Hej
När jag ska sätta vattenkylninig på min Rampage V är skruvarna för bred?

Ska man ta bort plattan eller finns det något annat bra

Mvh
Smörgubben

Det där var nog den luddigaste förklaringen till ett problem jag nånsin hört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smörgubben:

Hej
När jag ska sätta vattenkylninig på min Rampage V är skruvarna för bred?

Ska man ta bort plattan eller finns det något annat bra

Mvh
Smörgubben

Är det ett X99 MB så skall det passa. Men då du inte skriver vad det är för vattenkylning eller för MB så är det ju svårt att gissa.

Oftast så finns det ju flera hål på kylaren, så skall man välja rätt för sin sockel.

//LZ

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att han menar att plattan under moderkortet ska bytas ut? jag har för mig att det följer med en 2011 platta med moderkortet som ska på vid montering av cpu blocket.

Permalänk

Det finns en platta bakom cpu
Det följer med en platta

Har ni någon erfarenhet att man tagit bort plattan på andra sidan moderkortet den sk baksidan?

Jag köper nog en ny kylning
Har ej bestämt om det ska vara luft eller vatten
Läser jag runt så verkar luft å vatten kylning vara likvärdig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smörgubben:

Hej
När jag ska sätta vattenkylninig på min Rampage V är skruvarna för bred?

Ska man ta bort plattan eller finns det något annat bra

Mvh
Smörgubben

svårt att hjälpa dig om vi inte vet vilka grejer du snackar om?

Beskriv felet mer tydligare och beskriv vad som är problemet med vilka grejer du försöker montera på osv.

Vi kan inte bara chansa hur och vilka grejer du har.

Permalänk
Medlem

@Smörgubben: Seriöst, om vi ska kunna hjälpa dig så får du skriva exakt vilka delar du har samt en bättre förklaring av vad du har problem med. Om du har svårt att förklara kan några bilder hjälpa.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

För X99 och socket 2011-3 ska man använda hålen som finns i sockeln från start, har du ett fäste som inte passar dem så tror jag inte det CPU block du har använder har rätt fästen för sockeln.

Är det en sluten kylare eller är det en custom loop du sätter ihop? Mer info tack.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smörgubben:

Läser jag runt så verkar luft å vatten kylning vara likvärdig

Skickades från m.sweclockers.com

Beror på användningsområde. Du slipper en del problem ifall du kör luft (många som har problem med pumparna efter 2år~, om vi snackar färdiglösningar) samt temperaturskillnaden om du köper en rejäl tornkylare är ofta marginell.

Är väl egentligen bara ifall du ska överklocka rejält som vatten kan vara en tanke, annars skulle jag köra på luft alla dagar i veckan.

Men som ovan skrivit; vänligen återkom med en detaljerad beskrivning av ditt problem. Sätt dig ner, andas, skriv och läs igenom vad du skrivit innan du skickar.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.6)*

@Smörgubben Vänligen förtydliga frågeställning annars kommer tråden att låsas. Lägg gärna upp en bild eller två.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...