Google börjar blockera Flash i Chrome

Permalänk
Skrivet av HolyFather:

Det var på tiden! Synd att Adobe köpte upp och la ner Shockwave för att skapa sitt Flash-monopol, annars hade vi kunnat haft motsvarande WebGL, Unity, etc i webbläsarn 14 år tidigare. Innehav av tjock plånbok predikerar avsaknad av snille och smak.

Både Shockwave och Flash kom från Macromedia.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Varför skulle man vilja se youtubeklipp i 1.5 gånger hastigheten? Låter mycket underligt...

Prova att spela upp exempelvis en tråkig politiker i 0.5 så får du ett gott skratt
"Ring klocka ring" är ochså ett bra exempel

Permalänk
Medlem

Nämen, vad roligt!

Jag satt nyss och tänkte att jag skulle uppdatera chrome (v 49 -> v 50+) och passade på att installera flash, upptäcker att plugin inte laddas och tänker "aha, nu funkar inte skiten ens...".
Avinstallerade det, öppnar swec och läser det här.

Toppen google, visa var skåpet ska stå. Tyvärr kör svtplay fortfarande flash för sina livesändningar, men jag har livestreamer och mpv tills de fixar det.

@Lordsqueak:

Det är praktiskt att snabba upp videon lite om man kollar på någon inspelad föreläsning exempelvis. Då kan man snabbt "skumma igenom" den.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Gott! Flash är ett jäkla otyg...speciellt updates med SCCM m.fl. Nr 1 på listan är dock Java RE.. Gå och dö Oracle.

Permalänk

På tiden!

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Ett steg framåt, hoppas det tas bort helt snart!

VK.com, Yandex.ru, OK.ru och Amazing har jag nog aldrig hört talas om...

Egentligen inte förvånad, Sverige är ganska amerikaniserat. Vk.com är i alla fall Europas största sociala nätverk, liknande Facebook. Yandex.ru är en söktjänst precis som Google, DuckDuckGo och Bing. Yandex.com fungerar lite bättre kanske om man inte är ryskspråkig.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Med undantag för Yandex.ru, OK.ru, och Mail.ru

Varför dessa ett undantag, de andra kan jag förstå som Twitch, Facebook, YouTube. Men dessa 3 ryska siterna ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Detta borde gjorts för länge sen.
Med tanke på att Google äger Youtube så tycker man dock de borde kunnat utrota Flash där istället för att göra ett undantag.

Blir för jobbigt för sommarferien som måste banda om allt innehåll till html5.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

@Anonymous FTW: Utan tvekan är vi amerikaniserade. Tycke dock att man borde sett/hört vk.com nämnas någon gång om det nu är så stort? Ja ja...

@Patrik356b: Verkar vara någon barnsida så jag klarar mig nog tack

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Med undantag för Yandex.ru, OK.ru, och Mail.ru

Varför dessa ett undantag, de andra kan jag förstå som Twitch, Facebook, YouTube. Men dessa 3 ryska siterna ?

Yandex och mail.ru är Rysslands största mailbaserade tjänster, som vårat hotmail eller gmail.

Ok.ru vet jag inte vad det är och kan inte uttala mig om det.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ett steg framåt, hoppas det tas bort helt snart!

VK.com, Yandex.ru, OK.ru och Amazing har jag nog aldrig hört talas om...

Vk.com (Vkontakte.com är som en facebook för östeuropa).
Yandex är bla en mailbaserad tjänst. mestadels använda i forna Soviet.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Inaktiv

Jag använder Spotify Web Player vilken tyvärr använder Flash fortfarande. Hoppas verkligen de byter till HTML5 annars får jag nog gå över till Edge trots saknade funktioner.

Permalänk
Medlem

Så länge man inte behöver göra ett undantag varje gång man besöker en sida med flash är det ett bra förslag. Om inte så kommer jag nog byta ganska snabbt till en annan browser.

Permalänk
Medlem

Alexistexas.com har Flash material.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating