Grim Dawn ARPG från skaparna av Titan Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Ja, det går hur många gånger som helst och det är ganska billigt också.
Går dock inte att byta klass.

Bra, tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@Zvikte: Har du klarat "end game" bossen också samt den satans-jäkla-guden?

Den där jävla guden är fan omöjlig tom på normal. Har inte haft jättestora problem i ultimate, men modrogen guden har jag problem med.

Ni som har klarat honom, hur bygger ni? Kör en blademaster själv. Mycket piercing dmg och lite annat smått och gått. Har 50 % eller mer i resistance i de mesta av de grundläggande förutom aether. Panic Button skills är blooddrinker (från hollowed fang) och pneumatic burst. Har fortfarande problem med guden.. Atm ca 11 k dps. Behöver lite bättre vapen så jag får mer dps troligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

@Zvikte: Har du klarat "end game" bossen också samt den satans-jäkla-guden?

Endgame bossen är död. Steps of torment, bastion of chaos också. Mogdrogen är död på normal iallafall, var inga direkta problem men tog en satans tid om jag minns rätt. Var ett tag sen. Tror inte jag försökt med honom på elite eller ultimate nu när jag tänker på det... Får göra ett försök efter semestern!

Ang hur jag bygger så är det enbart tankyness, retaliation samt lifesteal totem som man poppar om man ligger illa till. Mycket gearberoende för ultimate. Ligger väl typ 85+ i alla resistances samt ca 18-19 k liv om jag minns rätt. Massor med retaliation. Är utomlands så kan inte kolla =P

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Går inte att respecca attributes eller klass! Skills kan dock respecca.

Okej! Det känns som att det är svårt att göra bort sig med attributes. Jag kör Nightblade/soldier, så melee för hela slanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Den där jävla guden är fan omöjlig tom på normal. Har inte haft jättestora problem i ultimate, men modrogen guden har jag problem med.

Ni som har klarat honom, hur bygger ni? Kör en blademaster själv. Mycket piercing dmg och lite annat smått och gått. Har 50 % eller mer i resistance i de mesta av de grundläggande förutom aether. Panic Button skills är blooddrinker (från hollowed fang) och pneumatic burst. Har fortfarande problem med guden.. Atm ca 11 k dps. Behöver lite bättre vapen så jag får mer dps troligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

50% resistances låter alldeles för klent... Har du augmentations och allt sånt i alla delar?

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Skrivet av Zvikte:

Var modrogen jag syftade på Cthulhu-wannaben är inte så jobbig.
"Endgame" bossen är dock lite mer sneaky, vill inte spoila men han är inte Cthulhu-wannaben.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Var modrogen jag syftade på Cthulhu-wannaben är inte så jobbig.
"Endgame" bossen är dock lite mer sneaky, vill inte spoila men han är inte Cthulhu-wannaben.

Ah, ja jag har hört rykten om nån lite mer speciell boss. Inget jag har undersökt direkt då det inte verkar som att det ger nåt speciellt. Med så lätt för allt nu väntar jag på nya challenge dungeon saken de teasade nyss! Men ja, nu måste jag väl kolla upp det med när man kommer hem.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

50% resistances låter alldeles för klent... Har du augmentations och allt sånt i alla delar?

Jag har augments i det mesta. Är kanske 1-2 delar som jag inte har augments i just nu då dom är nya. kan inte kolla exakt nu för jag är på jobbet.

Resistances har jag elemental 70 till 85 % i, acid har jag 80 %, pierce tror jag typ 65 %, vitality typ 50%, bleed runt 70 %, aether 29 % och chaos 52 %

har även ca 8 k HP och en 4 % lifesteal utan blooddrinker.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Ah, ja jag har hört rykten om nån lite mer speciell boss. Inget jag har undersökt direkt då det inte verkar som att det ger nåt speciellt. Med så lätt för allt nu väntar jag på nya challenge dungeon saken de teasade nyss! Men ja, nu måste jag väl kolla upp det med när man kommer hem.

Han droppar ett item som bara finns hos honom.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Startade spelet och drog till Gates of Necropolis. Tog inte mer än två minuter innan jag stötte på Valdaran, the Storm Scourge. Var inte alls beredd på en sån fight, men jag tog han

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ja nemesis är typ det enda vettiga att försöka farma nu för tiden då de nerfat shrine of the forgotten god Men dom är riktigt kul, vissa kan vara riktigt utmanande. Kör mest fabius med min retaliation då han dödar sig själv snabbt utan att hota mig =P

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Jag dör litegrann.

Köpte nya Crucible dlcn. Kul! Körde på med min retaliation snubbe. Inga direkta problem, vissa fiender lite sega men det tuffar på. Fram till nivå 140. Där är herald of destruction med. Och med de buffar monstren fick så regenar han som ett as. Han slår aldrig i närstrid. Jag KAN inte döda honom. Slogs mot honom i typ 20 minuter innan jag tröttnade då hans livmätare inte ens rörde sig. Då skulle jag suicida för att se om man fick nåt. Men då hänger sig skitspelet.

Så nu har jag spelat hela morgonen för absolut ingenting. Tack. Dom borde lägga in en "ge upp" knapp eller nåt liknande när spelet hänger sig så ofta som det gör.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Jag kör väldigt casual och kan inte mycket om builds osv varför jag kör en ren Soldier. Det har funkat rätt fint hittils men klart att bossar/eliter börjar göra lite mer ont nu, casterbossar med magi är speciellt farligt. Går det att klara spelet utan en "dualbuild" eller måste jag börja läsa på om hur jag ska specca?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Att klara spelet på normal går nog. Men sen kanske det blir svårare. Du tjänar väldigt mycket på en dualbuild, inte minst i rena grundegenskaper som styrka och sånt. Men andra skills kan ju ge väldigt bra synergier.

Går du ren soldier som bara gillar att banka på saker så skulle jag rekommendera typ... Shaman bara för deras defensiva aura. Men soldier har rätt bra defensiva saker de med, så du får kolla lite om du hittar nåt bra. Annars är det köra devotions så du får mer överlevnad.

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Märkligt, spelet har inte hängt sig en enda gång för varken mig eller frun..

Nya Crucible är skoj! Svårt så inåt på högre nivåer med den gear vi har nu, blev lite nytändning i alla fall

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Avstängd

@Shike:

Min kompis facetankade hela lvl 150 med sin battlemage utan att dö mot 3 nem och alla spawns för jag klantade mig och blev 1shottad.

Battlemage, Witch Blade och till viss del blademaster är broken.

Min saboteur gör typ 100k dps när vi kör med en poison caster som debuffar. Allting smälter.

Har använt trainer för att respecca mina gubbar (gjorde generalfel när jag levlade dem). Men kände att jag va värd det efter att ha spelat igenom spelet 100% på 5 olika gubbar.

Det svåraste i spelet är nog att frameraten droppar till typ 15-20 i arena när det händer mycket. VIlket är rena döden för mina gubbar då jag spelar sånt som måste kiteas.

I mitt tycke är det som gör spelet roligt nu när man gjort allting att Gröna items är det riktiga endgamet. Det finns INGET annat spel som gör loot lika roligt som Grim Dawn / Titan Quest.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

@lakej

Vi kör varsin warden just nu i duo, svinkul men som sagt, gearen är lite si och så

Gröna items? Känns som att jag har missat nåt här nu

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Avstängd

@Shike:

Ni kan hoppa in i mina game när jag spelar. Hostar alltid multiplayer. EU Keel Boss get Luut eller något sånt heter den.

Det finns ju bra legendaries och så men de absolut bästa itemse man kan få är "perfekta" gröna. Chansen är väl dock lika stor som att vinna en miljard på Triss.

Har en ring som Cronley droppade som ger sammanlagt över 1000hp, attackspeed, lite resistance osv.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Gick från D3 till Grim Dawn eftersom jag kände mig utbränd på Diablo. Riktigt kul spel och till ett bra pris. Kör en witchblade nu men testar massa alts - kul system med masteries.

Permalänk
Medlem

Jag och frun nådde ultimate och körde igenom det utan problem alls så fort vi hade fått på oss lite bättre gear. När vi var klara så var det lite.. jaha, var det inte mer än så här? Saknas ett vettigt endgame kan jag tycka..

Så nu testade vi på Path of Exile, hög kurva i början men det växer, snart börjar ny league och det är helt rätt läge att köra igång om man är sugen att testa på, gratis dessutom!

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

I mitt tycke är det som gör spelet roligt nu när man gjort allting att Gröna items är det riktiga endgamet. Det finns INGET annat spel som gör loot lika roligt som Grim Dawn / Titan Quest.

Appropå Titan Quest
http://store.steampowered.com/app/475150/

Full change log:
http://titanquestgame.com/pcchangelog/TQ_AnniversaryEdition_F...

Alla som hade spelet på Steam får denna uppdaterade version gratis
https://thqnordic.com/article/children-women-men-gods-monster...

Citat:

For all of you lovely individuals in possession of the Steam version of a Titan Quest title – we have a special treat for you! (Hint: Look at your Steam Library!)

Vienna (Austria), August 31st: THQ Nordic releases a surprise title on Steam calledTitan Quest Anniversary Edition for the game’s 10-year-anniversary and gifts the game to everyone calling either Titan Quest, Titan Quest: Immortal Throne or Titan Quest Gold their own on Steam. So, in numbers, more than 1 million people will automatically find the game in their library starting today.

Permalänk
Avstängd

@Buio: Hah! Köpte det precis. Nu jävlar ska nostalgitrippas! (äger bara orginalen på skiva som säkert ligger på en vind nånstans)

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

De har även modsupport för nya Titan Quest Anniversary Edition via Steam. Mycket cool release.

http://steamcommunity.com/app/475150/workshop/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

De har även modsupport för nya Titan Quest Anniversary Edition via Steam. Mycket cool release.

http://steamcommunity.com/app/475150/workshop/

Fy fan vad nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shike:

Jag och frun nådde ultimate och körde igenom det utan problem alls så fort vi hade fått på oss lite bättre gear. När vi var klara så var det lite.. jaha, var det inte mer än så här? Saknas ett vettigt endgame kan jag tycka..

end game är lite fattigt än.
crucible finns ju också.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

@Zvikte: jag har klarat spelet på duverse olika builds och ja de går med en single build men de är svårare. Jag kan rekommendera shaman eller occultist till Soldier, de har riktigt starka synergys och heals.

Letar du efter någon att lira med så är jag gärna på. Startade en ny precis och har endast klarat act 1 än så länge!

Någon annan som är sugen på att teama upp?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nu när det är rea på Steam. Gillar det än sålänge, men är bara level 15.

Startade med Nightblade och körde random på andra klassen, blev Shaman. Får se hur det fungerar sen

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Började lira i helgen för första gången. Inte heeelt såld ännu men det kanske kommer lite längre in i spelet.

Rejäla nybörjar-frågor eftersom jag inte orkar googla

1. Om jag gör fire eller cold dmg....buffas det av skills som ökar elemental damage eller är det en egen "skadeform"?

2. hur lång tid tar det innan man börjar nå slutet av kampanjen på normal? når man lvl 85 innan kampanjen är slut eller är det end-grind som gäller?

Börjar så, innan spammen sätter igång

MVH

Permalänk
Medlem

Fyller på noob-frågorna ovan med följande;

Finns det några tips & råd till 4man som är ganska Grim-noobs när det kommer till att välja klasser? Vore ju kul med lite synergies, eller ska man bara sikta på individuellt starka builds som man googlar fram via forum?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8