Permalänk
Medlem

Klarar mitt moderkort av dessa? (LÖST!)

Tjena, ska köpa nya ram minnen men vet inte om datorn klarar av de jag planerat köpa. Hur tar jag reda på det? Här är de jag funderar på. HyperX

Permalänk
Hedersmedlem

Googla på moderkortets modellnamn så kommer du förmodligen till tillverkarens hemsida där du kan läsa exakt vilka minnen som stöds?

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du har för moderkort men jag gissar att det inte är så nytt så då passar de inte.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Googla på moderkortets modellnamn så kommer du förmodligen till tillverkarens hemsida där du kan läsa exakt vilka minnen som stöds?

Skrivet av fantomsmurfen:

Det beror på vad du har för moderkort men jag gissar att det inte är så nytt så då passar de inte.

Tack för de snabba svaren, relativt nytt moderkort men stödjer inte ddr4 jävla piss man köpt. Nu e ja lack..

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort då? Modellbeteckning?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cryttan:

Tack för de snabba svaren, relativt nytt moderkort men stödjer inte ddr4 jävla piss man köpt. Nu e ja lack..

Fast du behöver inte bli så indignerad då DDR3 inte är mer än marginellt långsammare i systemet, det är betydligt viktigare med vilken CPU och vilket grafikkort du har.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)