Macbook Pro early 2011 fläkt

Permalänk

Macbook Pro early 2011 fläkt

Tja! Har en Macbook pro från 2011.. Testade att byta upp från HDD till SSD och till 8gb ram ist för 4gb..
Den går väldigt bra och allt, mkt snabbare och piggare än innan.
Men problemet är att den blir ovanligt varm och fläkten låter väldigt mycket oftare och mer!

Någon här som känner till problemet och kanske löst det?

Hit me! tacksam för alla svar!

Permalänk
Inaktiv

Om du är modig så kan du byta kylpasta på din CPU, apple kletar på några deciliter för mycket. Gjorde det på min early 2011 och den blev mycket svalare och tystare.

Permalänk
Medlem

pokerztar: Även om det inte ska spela någon roll, vad är det för tillverkare av SSD:n?
Gjorde du en ren installation eller en backup av operativet på den nya disken?

Jag bytte SSD i min 2011 och den blev tystare och svalare. Om du inte har rör något annat inne i datorn, har jag svårt och se att kylpastan ska "förändras" av dessa byten du gjort. Bytet borde leda till exakta motsatsen av din beskrivning.

Sen kan du prova att köra med de gamla RAM-stickorna och se om det blir någon skillnad (lite långsökt)

Återkom med gärna med uppföljning.

Permalänk
Skrivet av Edgar:

pokerztar: Även om det inte ska spela någon roll, vad är det för tillverkare av SSD:n?
Gjorde du en ren installation eller en backup av operativet på den nya disken?

Jag bytte SSD i min 2011 och den blev tystare och svalare. Om du inte har rör något annat inne i datorn, har jag svårt och se att kylpastan ska "förändras" av dessa byten du gjort. Bytet borde leda till exakta motsatsen av din beskrivning.

Sen kan du prova att köra med de gamla RAM-stickorna och se om det blir någon skillnad (lite långsökt)

Återkom med gärna med uppföljning.

Kör samsung 840 EVO. Har inte "pillat" något annat mer än att uppgradering av ram..
Skall testa att byta tillbaka till det gamla ramminnet en gång men så synd att det bara är 4gb ram tsm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerztar:

Kör samsung 840 EVO. Har inte "pillat" något annat mer än att uppgradering av ram..
Skall testa att byta tillbaka till det gamla ramminnet en gång men så synd att det bara är 4gb ram tsm...

Ok,ja, kom på en sak, du kan prova-återsälla SMC: https://support.apple.com/en-us/HT201295
Prova detta innan du felsöker något av hårdvaran.