Testpilot: Andersson Mission SG GGK 3.5 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Mer än 3-400kr anser jag inte att ett Andersson tangentbord är värt.

Så det är namnet på produkten som avgör priset & inte kvaliteten?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lessismore:

Tänk nästa gång på att inte ladda upp så stora bilder. Sidan vägde in på nästan 60MB.

Har nu skalat om bilderna till 1080 på höjden. Då bör bilderna vara tillräckligt stora för att man ska kunna njuta av dem och filstorleken tillräckligt liten för att man ska kunna ladda sidan i godkänd fart.
Tack för påpekandet, hade missat det helt!

Skrivet av sniglom:

@huttala
Tack, var precis den infon jag var ute efter. Ville veta vem som tillverkat prylarna, eftersom de flesta bara brandar om eller möjligtvis specialbeställer.

Tangentbordet har redan lästs ut till Holtek som du kan se.

Men vendorid 2516, som det är på musen, kan jag inte hitta i någon databas. Det är inte samma som min Laview (Mionix), 22d4, som jag trodde. Chansade även och sökte i PCI-databasen, men även där saknas vendor 2516.

Kul att man kunde hjälpa till!
Ber om ursäkt för att det blev sent med musen, glömde bort det mitt i all hets inför semestertiderna.

Skrivet av QuantumPersuader:

Trams, du har missat några bindestreck och komman. Annars är det korrekt svenska i texten
Att du använder "detta" lite väl ofta gör det möjligtvis lite "styltigt" men det är inte fel.

Mina "two cents"

Tack så mycket!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bael:

Så det är namnet på produkten som avgör priset & inte kvaliteten?

Nej det är min tidigare erfarenhet av deras produkter.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Obligatorisk:

Onaturlig, styv text full med särskrivningar. Inte okej.

Själv hade jag inget problem att läsa texten och det bör noteras en sak. Syftet med dessa recensioner från testpiloter är att få ut recensioner på produkter som vanliga redaktionen annars inte hade haft tid att testa. Det är möjligt att det inte riktigt blir lika polerat men det tycker jag det får vara värt. Det är fullt godtagbar kvalitét.

Så jag säger istället väldigt okej.

Permalänk
Medlem

Utmärkt recension. Några småfel grammatiskt är inget som stör alls då man förstår innebörden utan bekymmer.

Det jag alltid brukar kika lite extra på är hur pass lätt det är att rengöra produkter man smutsar ner ganska snabbt som t.ex. möss, tangentbord och musmattor. Vore fint om sådan information också kunde inkluderas i denna typ av recensioner.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Mycket bra recension!!!
Kul att det inte bara är dyra kända märken som får en test omgång , sånt uppskattas.
5/5 tangentbord!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Onaturlig, styv text full med särskrivningar. Inte okej.

Vänligen skriv om hela recension då, naturlig, noll särskrivningar och helt okej.
Så kan du få vara textkonnässör för en dag.

Jag personligen läste en jättebra recension som innehöll mycket mer än jag förväntat mig och jag personligen störde mig inget på varken grammatik eller särskrivningar. Lite feedback är aldrig fel men att säga att det inte var okej?

@ huttala
Skitbra recension! Hoppas jag får läsa mer ifrån dig även framöver!

Mvh,
Fidde

Permalänk
Medlem

Bra recension, men budget om det kostar över 1000 kr håller jag inte med om, löjliga priser för tangentbord nuförtiden.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av zetruz:

Själv reagerade jag på sektionen om bak/undersidan på tangentbordet. Där nämns ingenting om de utfällbara "stativen" som syns i bild. Själv brukar jag gilla att använda sådana för att få en lutning på tangentbordet, så jag skulle gärna se lite detaljer om kvalitetskänslan och höjden på dessa "stativ".
Man tackar för en bra recension!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Tänkte inte på det. Har inte använt fötterna på tangentbord på flera år, så jag missade den detaljen.
Har nu fällt upp dem och de har bra grepp då de har gummi på de delar som är mot bordet. Utöver det är det inte mycket att säga, mycket stabila fötter med andra ord.

Permalänk
Medlem

Tack vare din recension köpte jag faktiskt ett nytt tangentbord idag Det enda jag inte gillar än så länge är precis som du beskriver att mjukvaran kunde ha varit bättre, men det går att ställa in färgerna på tangenterna utan att starta programmet vilket jag tycker om.

Det första min sambo sa när jag började knappa va "men gud vad det låter".

Känns verkligen mer premium än man kan tänka sig på en Andersson tnb.

Hittade inga drivrutiner på nätet så en cd läsare kan vara bra att ha.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Köper folk tangentbord för över tusen spänn?!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB