Farsan köpte sig en Apple TV förra veckan för att kunna kolla på Cmore. Hjälpte han med att skapa ett iTuneskonto vilket verkar vara kravet för att ladda ner appar. Jag skapar kontot hemifrån genom Apples hemsida och ber han då logga in på Apple TV:n, vilket tyvärr inte går, han får bara något felmeddelande som jag inte kommer ihåg vad det var längre.
Han fortsätter försöka under helgen men lyckas inte så han kontaktar Applesupporten som ber han ladda ned iTunes till datorn (verkligen, måste detta verkligen göras?) för att godkänna villkoren och mata in kreditkortsuppgifter. Det går inte, han får ett felmeddelande i stil "din begäran kunde inte hanteras just nu, försöker igen senare". Detta har han nu försökt göra sedan söndag utan framgång så han kontaktar supporten igen som kommer fram till att jag måste gå in och godkänna villkoren eftersom jag har skapat kontot.
Loggar in genom hemsidan, hittar inga villkor att godkänna, laddar ner iTunes och går den vägen, hittar villkoren och godkänner dem men kommer till samma punkt där jag får samma felmeddelande (förutom att jag först inte kommer förbi redigera kontouppgifter som kommer efter villkoren utan att ange ett helt nytt lösenord, eller klicka bakåt och godkänna villkoren igen, då hoppar programmet förbi den sidan).
Försöker då skapa ett nytt konto men när jag ska slutföra så får jag felmeddelandet:
"Om du vill ha hjälp kontaktar du supporten för iTunes på www..."
Alla uppgifterna stämmer, det enda som kanske påverkar är att jag använder mig av e-kort då jag inte vill mata in mitt eget kreditkort dit.
Ska det vara så här komplicerat? Vad gör vi för fel?