SpelClockers ger sig ut i No Man's Sky på PC

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Mocka:

Ändå tråkigt att man ska behöva stänga av G-sync, något man betalat pengar för, på grund av spelet. Skillnaden mellan G-sync på/av är stor i många spel. Finns det någon patch i sikte?

Jag har ingen gsync skärm men får ändå gsync aktiverat i deras settings. Tror det är lite skumma inställningar snarare...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Jag har ingen gsync skärm men får ändå gsync aktiverat i deras settings. Tror det är lite skumma inställningar snarare...

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter som det ja - underligt spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks Gaming

@lejoni så, beställde en 6700k idag, kanske kan lösa en lagg fri stream i slutet av veckan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av TheMadPanda:

@lejoni så, beställde en 6700k idag, kanske kan lösa en lagg fri stream i slutet av veckan!

Skickades från m.sweclockers.com

Av ren nyfikenhet, vad körde du för prolle tidigare?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Geeks Gaming

@NordhNet:
oklockad 3570k på ett låst moderkort, kunde inte överklocka, alls! Har försökt!
men blir 6700k plus en noctua H15! #5ghz ezz

Permalänk
Medlem

@TheMadPanda: Haha jag bestälde 6800K'n idag också
Och lite (64GB) ram och nytt Mobo

Hoppas de löser de för dig
Med min nuvarande 3820 så laggar spelet en hel del när jag spelar in. Förhoppningsvis skall 2 extra kärnor kunna lösa de

Permalänk
Geeks Gaming

@Lejoni: jag klarade faktiskt det o spela utan stort lagg utan streaming, men vid streaming får obs typ 2% cpu kraft när den behöver runt 10, därför laggar streamen utan att spelet gör det. lite surt men ändå.
Men borde bli en stream i slutet av veckan!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Ändå tråkigt att man ska behöva stänga av G-sync, något man betalat pengar för, på grund av spelet. Skillnaden mellan G-sync på/av är stor i många spel. Finns det någon patch i sikte?

Jo det är lite tråkigt, har ingen gsync skärm själv men är ju konstigt att det är så dåligt kodat med gsync och sedan att det inte är påslaget och har ett alternativ i inställningarna.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Många klagar på detta spelet..., jag tycker att detta är bland de bästa spelen som skapats de sista åren. Sen är jag en dåre som kan lägga 500 timmar på Diablo....

Kanonspel !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejoni:

@pa1983: Wine Is Not an Emulator
Om programmet du kör med hjälp av WINE är flertrådat så kör det flertrådat även om du kör det med WINE.
Allt Wine gör är att översätta Windows API calls till Linux (eller mac) api calls. Och lite annat smått så programmet tickar på i tron att det är i en Windows miljö

Jo jag vet hur det fungerar. Kör wine i 15 år så.

Snarer så att andra antar att jag inte vet, varför är bortom mig dock då det inte var eller är relevant.

Intressanta för mig var att det fungerar rakt ur lådan, inga wine tricks, enbart senaste wine för att fixa en bug sedan rullar det på.
Det kan vara bra för andra att veta.

Inte en krasch hittills.

Mycket av det beror nog på att det kör OpenGL så mycket API översättning försvinner där.

En linux port eller bara en wraper borde fixa en enkel linux installatione av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Jo det är lite tråkigt, har ingen gsync skärm själv men är ju konstigt att det är så dåligt kodat med gsync och sedan att det inte är påslaget och har ett alternativ i inställningarna.

Vad jag förstod det som var Gsync påslaget för alla men att de ändrade detta i den senaste patchen till att det är av för alla.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Vad jag förstod det som var Gsync påslaget för alla men att de ändrade detta i den senaste patchen till att det är av för alla.

Om det har kommit en patch idag så är det möjligt, det var inte fixat igår vid ca 20-21 iaf.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

Om det har kommit en patch idag så är det möjligt, det var inte fixat igår vid ca 20-21 iaf.

Finns en beta patch som löser detta, måste dock laddas ner manuellt.
Mer info hittar du här : https://steamcommunity.com/app/275850/discussions/7/360672304...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9