Permalänk
Medlem

H100i V2 olika fläkthastigheter

Tjosan, installerade min vattenkylning häromdagen och allt verkar fungera bra förutom det att ena fläkten på radiatorn snurrar långsammare, det går å se med blotta ögat, har båda fläktarna inkopplade till splittern från pumpen och pump headen sitter i CPU_fan porten, i Corsair Link 4(v4.2.4.25) kan jag kontrollera ena fläkten bara, den andra snurrar stabilt på ca 800-900 varv utan å ändra sig, provade å köra in den ena fläkten i CPU_OPT porten med men blev ingen skillnad,

någon som har ett bra tips på vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Har samma kylare men aldrig tänkt på om fläktarna kör i olika hastighet.
Uppdaterat mjukvaran?

Permalänk
Medlem

@Pathway: är inte Corsair-LINK-Installer-v4.2.4.25 den senaste? eller menar du mjukvaran i själva pumpen?

Permalänk
Medlem

Jo det kan säkert stämma
Har inte tillgång till min dator just nu så kan inte kolla om mina snurrar med olika hastigheter
Det jag tror är att en av dina fläktar kanske inte fungerar som den borde
Jag använder inte de fläktarna som följer med kylaren heller

Permalänk
Medlem

@Pathway: byter jag plats på fläktarna i 2-split headern så byter fläktarna hastighet, så verkar enligt mig vara fel på spliten, men kan ju även vara fläktarna som är bråkiga, har orginal nu men har tänkt å byta dom dom låter som ett mindre kraftverk

Permalänk
Medlem
Skrivet av NornHolm:

@Pathway: byter jag plats på fläktarna i 2-split headern så byter fläktarna hastighet, så verkar enligt mig vara fel på spliten, men kan ju även vara fläktarna som är bråkiga, har orginal nu men har tänkt å byta dom dom låter som ett mindre kraftverk

Ok, ja så kan det vara
Kommer inte ihåg vilken modell det är som ingår i v2 men de jag satt dit istället är långt ifrån ljudlösa när de maxar
https://www.inet.se/produkt/6308859/noctua-nf-f12-ippc-2000-1...

Permalänk
Medlem

@Pathway: hehe ska kika på noctua senare, mina ( min ena fläkt i alla fall) snurrar "bara" på 1500 varv som är den lägsta hastighet jag kan välja i Corsair Link, låter för mkt bara där, drar jag upp den på max som är ca 2500rpm tror man datorn ska åka iväg xD