Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Den har ju ingen ESP så loadorder ska inte spela roll - men den installerades sist av alla moddar i NMM

Jag kunde inte heller få löven gröna. Jag hade den där Aspen modden installerad redan. Jag tog bort både SOF och Enhanced Landscapes, dels för löven samt att flygande kullarna fortfarande var kvar på ett ställe, men det kanske kan vara att den inte är kompatibel med en mod som finns just på det stället. Jag är ganska nöjd ändå utan dessa moddar. Tycker inte om träden i SOF heller då dom är långa samt har fula grenar på vissa träd. En av moddarna påverkade regnet som inte heller såg klokt ut. Långa linjer som skulle föreställa sig regn. Det försvann också när jag tog bort SOF och Enhanced Landscapes

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Fråga: I Racemenu (konsolen) har jag alltid kunnat ändra det mesta, exempelvis positioner på vapen. Men nu är den menyn med flera andra helt tomma - vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Fråga: I Racemenu (konsolen) har jag alltid kunnat ändra det mesta, exempelvis positioner på vapen. Men nu är den menyn med flera andra helt tomma - vad kan det bero på?

Har du installerat den rätt? eller har det funkat innan menar du som nu är helt borta?

Btw, snart kommer Enderal med engelsk tal också, perfekt till min semester

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Vet ej, alla menyer finns där men inga eller få sliders.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:

Ja det har fungerat tidigare

edit igen:

Nu fungerar det igen. Var tvungen att köra Jaxons MCM kicker för att få uppdaterat.

Permalänk
Medlem

Finns det någon mod som gör världen lite mer vänligt inställd? Tycker att om jag springer mellan Riverwood och Falkreath så är det krig och bråk överallt och man kan inte gå många meter utan att bli attackerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Finns det någon mod som gör världen lite mer vänligt inställd? Tycker att om jag springer mellan Riverwood och Falkreath så är det krig och bråk överallt och man kan inte gå många meter utan att bli attackerad.

Du får simma hela vägen till så långt det går men då blir du attackerad av slaughterfish istället Jag brukar inte ha några problem dit trots att jag kör Legendary svårighetsgraden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Finns det någon mod som gör världen lite mer vänligt inställd? Tycker att om jag springer mellan Riverwood och Falkreath så är det krig och bråk överallt och man kan inte gå många meter utan att bli attackerad.

Hittade ett par stycken som verkar göra vildlivet lite vänligare åtminstone. Har inte läst igenom dem helt men kanske kan hjälpa dig lite?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/67337/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/16089/?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tack! Har även installerat SkyTest men...dyker inte upp någon MCM meny

Permalänk
Medlem

Hm, varför har inte den engelska versionen av Enderal släppts än? den skulle ju komma i Augusti vad jag vet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Läste att det blivit försenat men augusti är fortarande målet, om än mot slutet

Permalänk
Medlem

Ok, bra att det kommer den här månaden i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Bara för att jag skrev om Enderal igår så släpptes moden Blir att tanka ner

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Åhå skall titta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kan inte få skiten (Enderal) att funka. Får avvakta till en annan gång. Orkar inte jävlas just nu

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tankade ner Enderal genom deras officiella torrent, fungerar utmärkt för mig och gillar det mycket.

Permalänk
Medlem

Det fixade sig när jag installerade med Enderal Launchern som man kunde ladda ner. Den installerar rätt åt en

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Enderal modden uppdateras varje dag så lång. Det är ju en hel del buggar verkar det som, men modskaparna har ju sagt att man inte ska förvänta sig ett buggfritt Enderal

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Nån annan som har problem med fps:en i Enderal? Vanliga skyrim flyter ju som smör men i Enderal håller cpu:n tillbaka i guess. Grafikkortet jobbar knappt och på vissa ställen har jag 30fps med min setup...

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Nån annan som har problem med fps:en i Enderal? Vanliga skyrim flyter ju som smör men i Enderal håller cpu:n tillbaka i guess. Grafikkortet jobbar knappt och på vissa ställen har jag 30fps med min setup...

Väldigt ojämn fps ja. När jag startade spelet så flöt det på väldigt bra, men när man kommer till större landskapet så kan det variera mycket. Har varit nere på 15 fps stundtals. Känns inte så optimerat. Du har bättre dator än mig också så jag skulle inte klaga om jag hade 30 fps

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jävligt irriterande, är fast i ett quest i Enderal. Part of something momentous part 2 heter det. När man kommer till snubben som står och hamrar längs vägen då fortsätter inte questet utan mina kompanjoner bara står och stirrar... Nån som kört detta questet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Jävligt irriterande, är fast i ett quest i Enderal. Part of something momentous part 2 heter det. När man kommer till snubben som står och hamrar längs vägen då fortsätter inte questet utan mina kompanjoner bara står och stirrar... Nån som kört detta questet?

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte spelat mycket i slutet. Är lite besviken på modden. Sedan har ju den där snubben en förmåga att springa in i en precis som Barbas gjorde och vägrar att flytta på sig i trånga utrymmen. Han vet heller inte hur man smyger. Smyger man själv så springer han glatt bakom mig. Tycker nästan Falskaar var bättre, dock patchas Enderal väldigt ofta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har haft ett break över sommaren i Skyrim och tänkte ta upp det nu. Försöker starta eländet och spelet bara kraschar under uppstart. Kommer inte till menyn. Skulle ändå bygga ett nytt spel så ingen stress. Installerar allt och startar upp längs med för att se så jag gjort rätt. Allt fungerar tills jag ska installera ENBs, efter det startar alltså inte spelet.

Jag kopierar in d3d9.dll och enbhost.exe till huvudkatalogen där skse.exe och tesv.exe ligger. Efter det startar inte spelet. Tar jag bort dem startar det varje gång. Försökte sedan att installera en ENB (Vividian ENB) och kompletterade med filerna som behövs - samma problem.

Någon som har en aning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har inte spelat mycket i slutet. Är lite besviken på modden. Sedan har ju den där snubben en förmåga att springa in i en precis som Barbas gjorde och vägrar att flytta på sig i trånga utrymmen. Han vet heller inte hur man smyger. Smyger man själv så springer han glatt bakom mig. Tycker nästan Falskaar var bättre, dock patchas Enderal väldigt ofta

Låter som att de har glömt ett AI pack alternativt om du har någon annan mod som påverkar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Låter som att de har glömt ett AI pack alternativt om du har någon annan mod som påverkar?

Nej jag kör ju Mod Organizer normalt. Men nu har jag bara Enderal installerat och installationsprogrammet för Enderal gör automatiskt backup av original Data mappen. Har inga andra mods mer än de som finns med i Enderal, typ SkyUI. Man ska inte använda ENB till den modden för då blir saker fel och en massa trasiga texturer

Skrivet av MsSmith:

Har haft ett break över sommaren i Skyrim och tänkte ta upp det nu. Försöker starta eländet och spelet bara kraschar under uppstart. Kommer inte till menyn. Skulle ändå bygga ett nytt spel så ingen stress. Installerar allt och startar upp längs med för att se så jag gjort rätt. Allt fungerar tills jag ska installera ENBs, efter det startar alltså inte spelet.

Jag kopierar in d3d9.dll och enbhost.exe till huvudkatalogen där skse.exe och tesv.exe ligger. Efter det startar inte spelet. Tar jag bort dem startar det varje gång. Försökte sedan att installera en ENB (Vividian ENB) och kompletterade med filerna som behövs - samma problem.

Någon som har en aning?

Har du tagit bort någon mod? ifall det ligger nån info kvar om den modden och när du startar så hittar inte spelet den modden som slutar med krascher. Fungerade det senast innan uppehållet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du tagit bort någon mod? ifall det ligger nån info kvar om den modden och när du startar så hittar inte spelet den modden som slutar med krascher. Fungerade det senast innan uppehållet?

Fungerade jättebra. Har installerat om spelet nu och det fungerar - utan ENB. Med ENBn så kommer jag alltså inte ens till startmenyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Fungerade jättebra. Har installerat om spelet nu och det fungerar - utan ENB. Med ENBn så kommer jag alltså inte ens till startmenyn

Konstigt. Har du testat andra ENB? Det har hänt att vissa ENBs kraschar spelet, men det är väldigt sällan det gör det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Ja alltså, kan alltså inte ens installera ENBoost utan att det kraschar.

Edit: Älskar när problem bara löser sig. Nu funkar det och det enda som skedde var att jag tog en promenad... och möjligen skrek lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Ja alltså, kan alltså inte ens installera ENBoost utan att det kraschar.

Edit: Älskar när problem bara löser sig. Nu funkar det och det enda som skedde var att jag tog en promenad... och möjligen skrek lite.

Hahah, men du har väl alltid haft problem med att Skyrim kraschar? inget hårdvarufel eller för hög klockning eller nåt? Verkar i alla fall skumt

Vad jag har läst på Enbdev.com är att crapware (andra program som inte har med Skyrim att göra)kan orsaka krascher. Man kan testa att slänga skyrimpref och skyrim ini som ligger i dokument mappen så att den får göra nya filer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jo men det har varit en Win10/Skyrim kombo som inte räckt till i och med "buggen" med minnesbegränsningarna i DX9. Installerade Win7 i dualboot i våras och sen dess varit stabilt som bara den. Nu är det också väldigt väldigt stabilt när det väl funkar igen Har maskinen oklockad så... det var bara någon hicka tydligen...

Permalänk
Medlem

Finns det någon som är vass på att göra retextures? Använder modden Lord Armor men skulle gärna se den i någon mörkare nyans, typ "Charcoal grey" eller så men har noll koll på hur man gör,