Hyra server och köra USB över IP ?

Permalänk

Hyra server och köra USB över IP ?

Jag hyr en billig VPS i London vilket jag betalade 15$/år för. Jag ska enbart ha den å leka med då jag inte har något speciellt ändamål för VPS:en. Jag skulle vilja prova att köra USB över internet genom att installera usbip på VPS:en via SSH samt på en rpi som ska stå hemma.
Skulle det gå att koppla in ett trådlöst USB-nätverkskort på Pi:n och köra aircrack-ng, airmon-ng och sedan knäcka mitt egna trådlösa nätverk genom att köra dessa program på VPS:en

Jag bryr mig egentligen inte om ifall nätverket blir "knäckt" eller inte utan mest om principen funkar.

Servern ska ha 1000Gbits uppkoppling och motsvarar typ en RPI2 i processorkraft med 2Gb RAM + 30GB Hdd och är x86 baserad.
Jag har bara 24/1 uppkoppling hemma nu men kommer själv att få fiber om några månader.

Permalänk
Medlem

Det går men för just det skälet är det en väldigt ineffektiv lösning och finns bättre lösningar inkluderade i aircrack-ng.
Gissar på du har antingen 1Gbit/s eller 1000 Mbit/s.

Då du har linux i båda ändar så är det viktigaste att tänka på att servern är där usbenheten sitter.
Att du får servern hos dig innebär även att du behöver kunna lösa portforwarding och dylikt på din sida om inte din rpi har publikt ip.

Permalänk
Medlem

Normalt sett så får man inte maxa CPU på en VPS i mer än några minuter, med andra ord så skulle du kunna råka ut för att de stänger av din VPS om den orsakar allt för hög belastning på CPU.

Visa signatur

RIPE LIR