Permalänk
Melding Plague

In Win 303

Taiwanesiska In Win pressar prislappen med sitt nya miditowerchassi 303, där mycket av krutet har lagts på det estetiska med rena linjer som toppas med en sidopanel av härdat glas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så nära men snubblar verkligen på mållinjen. Jag tyckte designen såg riktigt lovande ut, men kylning och ljudnivå får ändå inte bortses i min värld...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Det nätagget kunda ha suttit vart som helst förutom där..

Sido fråga. Jag använder fortfarande en 3½ tums HDD. Är det verkligen så ovanligt att folk använder dessa? Tycker ssd'er fortfarande kostar ganska mycket.

Har jag börjat bli gammal och omodärn?

Permalänk
Medlem

Har suttit och fantiserat och ritat på det här chassit och kommit fram till samma sak. Att ha en radiator som öser in varmluft i nätagget är riktigt avtändande.

Synd på ett så fint chassi.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

"Eller om man bara vill ställa ut sin dator på museum eller liknande" -Jonas Thörnqvist

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Det nätagget kunda ha suttit vart som helst förutom där..

Sido fråga. Jag använder fortfarande en 3½ tums HDD. Är det verkligen så ovanligt att folk använder dessa? Tycker ssd'er fortfarande kostar ganska mycket.

Har jag börjat bli gammal och omodärn?

Inte bara gammal och omodern, utan även lite dumsnål då SSD'er kan fås för en ganska billig peng numera

Köpte precis en 128gb till farsan för 500 på Medimarkt, tror elgiganten har liknande. Mer utrymme kostar inte jättemycket
dom heller. Det kommer göra världens skillnad i laddningstider för dig. Har själv kört SSD sen 4 år tillbaks och att använda
något annat känns väldigt främmande och gammalt.

För lagring osv kan du ju fortfarande köra vanliga HDD's, eller något externt.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Det nätagget kunda ha suttit vart som helst förutom där..

Sido fråga. Jag använder fortfarande en 3½ tums HDD. Är det verkligen så ovanligt att folk använder dessa? Tycker ssd'er fortfarande kostar ganska mycket.

Har jag börjat bli gammal och omodärn?

Gammal och omodern, 3.5 tum sitter i NAS över gignät och mappas fördelaktigt direkt till mappar via quick access Tystnad kombinerat med låglast, jag har då aldrig märkt någon skillnad mot för diskar i datorn så länge man mappar via ip-adress och inte hostname som kan göra att idle torrents i klienter inte tycker dom har access för uppladdning jämt vid begäran och kan rendera några loggrader.

P.S: Prestandamässigt är det någon procents cpu-användning på workstation och någon procent på NAS om jag låter workstation sköta torrentklienthantering istället för t ex. transmission direkt på NAS/filserver som verkar dra en hel del om du har fin bandbredd uppåt. Ett litet vardagstips sådär

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Ojdå, lite smått besviken ändå

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Alltså den IN WIN loggan stör mig riktigt riktigt mycket.

Och sen tappade jag hakan, när den började lysa med

Jag fattar inte hur dom tänkt där, jag tycker loggan är helt felplacerad, och så gör dom det än värre genom att belysa den.

Den loggan/placeringen sabbade allt!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@sCaz: Fast om man bara har en dator och inte har behov av mer så är det väldans overkill med en NAS. Var finns värdet i att ersätta det de flesta har - typ en eller två lagringsdiskar, mot en nätverkskopplad dito? Om man inte är intresserad av det i rent nördmässigt syfte dvs. Noll och intet imho. Och dyrt.

Jag har en "NAS" genom att jag har Microservern, men har ändå en 2tb Green-disk i datorn för backup etc. Känns betydligt tryggare att ha det lokalt där det alltid är tillgängligt oavsett om nätverkskortet funkar eller ej osv. Har Windows 10 ens support för återställning av image över nätverket?

Sen kanske det inte skadar att kopiera DEN till NAS'en för en extra säkerhet. Men om jag inte haft behovet av de 4 diskarna som sitter i NAS'en, HTPC-funktionaliteten och det roliga i att pilla lite mer servern, så aldrig i helvete att jag orkat ha en surrig NAS stå och gå dagarna i ända.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

@sCaz: Fast om man bara har en dator och inte har behov av mer så är det väldans overkill med en NAS. Var finns värdet i att ersätta det de flesta har - typ en eller två lagringsdiskar, mot en nätverkskopplad dito? Om man inte är intresserad av det i rent nördmässigt syfte dvs. Noll och intet imho. Och dyrt.

Jag har en "NAS" genom att jag har Microservern, men har ändå en 2tb Green-disk i datorn för backup etc. Känns betydligt tryggare att ha det lokalt där det alltid är tillgängligt oavsett om nätverkskortet funkar eller ej osv. Har Windows 10 ens support för återställning av image över nätverket?

Sen kanske det inte skadar att kopiera DEN till NAS'en för en extra säkerhet. Men om jag inte haft behovet av de 4 diskarna som sitter i NAS'en, HTPC-funktionaliteten och det roliga i att pilla lite mer servern, så aldrig i helvete att jag orkat ha en surrig NAS stå och gå dagarna i ända.

Det är därför man har NAS:arna i en ventilerad garderob

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@Aldhissla: Mer än en terabyte med SSD är ju fortfarande väldigt dyrt. Jag tycker också det låter konstigt att det skulle vara så ute. NAS är det väl inte alla som orkar med. För mig kommer det dröja några år innan HDD försvinner.

Permalänk

Borde man inte kunna sätta en 240 radiator i toppen på andra sidan inne i själva kammaren bredvid nätagget? Tar man en något kortare psu så borde det få plats? Ser ju dessutom ut som de gjort plats för nipplar till höger. Sen kan man montera 3 fläktar på rad inne i huvudkammaren. Två för radiatorn och en för psun.

Du borde väl även få plats med en något tunnare 360 radiator i botten om du går ner till matx. Så har du plats för reservoar och pump runt ssd-vaggorna typ.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk

Själv har jag gått över till enbart SSD (500 / 1000 GB). Har en 4TB extern disk för lagring när det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

@sCaz: Fast om man bara har en dator och inte har behov av mer så är det väldans overkill med en NAS. Var finns värdet i att ersätta det de flesta har - typ en eller två lagringsdiskar, mot en nätverkskopplad dito? Om man inte är intresserad av det i rent nördmässigt syfte dvs. Noll och intet imho. Och dyrt.

Jag har en "NAS" genom att jag har Microservern, men har ändå en 2tb Green-disk i datorn för backup etc. Känns betydligt tryggare att ha det lokalt där det alltid är tillgängligt oavsett om nätverkskortet funkar eller ej osv. Har Windows 10 ens support för återställning av image över nätverket?

Sen kanske det inte skadar att kopiera DEN till NAS'en för en extra säkerhet. Men om jag inte haft behovet av de 4 diskarna som sitter i NAS'en, HTPC-funktionaliteten och det roliga i att pilla lite mer servern, så aldrig i helvete att jag orkat ha en surrig NAS stå och gå dagarna i ända.

Ptja, när du säger det sådär så är det väl kanske för en vanlig svensson rätt onödigt, men lite nördigt som bas må det väl vara på Sweclockers forum

För mig är det lite av att dagens fläkthantering gör det rätt soft att datorn står med endast 800cpm/140mm på cpufläkt, chassi + psu fläktar av och inget annat rörligt när man sitter och softar. Jag kör med openairchassi (eller rättare sagt inget alls då customchassit inte är klart) och i spel är datorn ändå så gott som knäpptyst då jag inte har ett chassi som låser in värmen och kräver både fler fläktar och högre fart på dito. Lyxproblemet med få komponenter har visat sig att det inte direkt drar i kroppen att få in burken i ett litet chassi.

Men OT.. Jag kom till den punkten att hårddiskljud var förjäkla störigt och det ihop med en önskan om att få bort kablar och komponenter gjorde att dom mekaniska rök till förmån för en 4gb disk + 1.5tb löpande backup i en simplare NAS samt tanken om kall fullbackup via usb via ett klick på nasen nån gång i halvåret. Då jag inte gör något förutom diskhantering så och backup på den så är den inte slöare än en fjortontusenkronors då nätverk och diskar maxar ut oceaner före cpu/ram. Även om det kan kännas onödigt så är banne mig en tusenkronorsnas bland det bättre jag köpt enkomt av komponent- och kabelbortskalandet.

Edit-innan-post: Ja.. efter att ha sugit på karamellen så har du nog rätt. Har man bara en dator och ett chassi med 3.5 tums platser så är det kanske bara onödigt att ha en NAS om man inte av estetiska eller ljudmässiga skäl vill ta bort diskarna.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Fick rysningar av att hårddisken placerades sådär. Det känns som en ganska stor uppoffring för att få väldigt lite tillbaka, tvi och skam.

Annars tyckte jag att den såg redig ut, bortsett från den lysande biten på framsidan. Jag gissar att man kan koppla bort LEDsen som gör det så det är väl egentligen ett icke problem.

Permalänk
Medlem

Sluta hänga på era billiga ikea bord med ben som är fastskruvade med träskruvar tack...

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är därför man har NAS:arna i en ventilerad garderob

Känns så "Dark Ages" med "ventilerad garderob"
Kommer inte ihåg när jag hörde det senast.
Typ : Gammelfarfar till barnbarnen : Kom här små barn, så samlas vi runt lägerelden så skall farfar berätta hur det var förr.

On Topic : Det där chassit är snyggt, tycker även jag som normalt sett inte gillar glas och bling bling.
In Win har ju gjort många kända chassin under årens lopp, ofta gjorda för andra företag.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hade det kostat 500:- hade man kunnat bortse missarna. Men nära 1100:- för denna skapelse? Never!

// LZ

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen, men den har inte plats för min 280 mm radiator...

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk

designen är fräsh:) bra review sweclockers tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Känns så "Dark Ages" med "ventilerad garderob"
Kommer inte ihåg när jag hörde det senast.
Typ : Gammelfarfar till barnbarnen : Kom här små barn, så samlas vi runt lägerelden så skall farfar berätta hur det var förr.

On Topic : Det där chassit är snyggt, tycker även jag som normalt sett inte gillar glas och bling bling.
In Win har ju gjort många kända chassin under årens lopp, ofta gjorda för andra företag.

Ha ha ha roligt skrivit!

Men det är konstigt att jag upplever det tvärtom.

Jag har sett ventilerade garderober i galleriet bara för en månad t e x.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Använd ett polaroid filter till kameran nästa gång så att reflexerna försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Ha ha ha roligt skrivit!

Men det är konstigt att jag upplever det tvärtom.

Jag har sett ventilerade garderober i galleriet bara för en månad t e x.

Ok.
Vi utnämner dig då till SweClockers officiella GarderobsExpert
Du får komma ut ibland.

Annars går väl trenden mot mindre och mindre chassin, tom så små att de kan fästas på baksidan utav skärm, eller så åker de in i garderoben och bara tgtbord/mus+skärmar är kvar och överföring sker trådlöst.
Dvs de av oss som inte spelar massa snabba nätspel med krav på högsta prestanda på styrningen.

On Topic : Tack för fin recension och det verkar som om lösningarna inte är helt optimala.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Jag hade gärna sett hur denna ställer sig mot 503 som är mycket snyggare och kanske lite bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Ok.
Vi utnämner dig då till SweClockers officiella GarderobsExpert
Du får komma ut ibland.

Annars går väl trenden mot mindre och mindre chassin, tom så små att de kan fästas på baksidan utav skärm, eller så åker de in i garderoben och bara tgtbord/mus+skärmar är kvar och överföring sker trådlöst.
Dvs de av oss som inte spelar massa snabba nätspel med krav på högsta prestanda på styrningen.

On Topic : Tack för fin recension och det verkar som om lösningarna inte är helt optimala.

Nu kom TrendExperten ut ur garderoben med Ser du, det var väl inte så farligt.

Ok, då är jag garderobsexpert.

Och du är TrendExpert

Och för den delen så har man väl inte typ mini ITX (17cm x 17cm) i en garderob
Varför skulle man ens vilja ha det?
Dom låter ju ingenting! Tar ingen plats.
Som om jag skulle flytta min Paj2 & E35M1-I som jag har bakom/under Tv:en till garderoben, det kommer aldrig att hända.

Filservrar/microservrar och NAS d v s allt som låter i nätverksparken, stänger jag gärna in bakom en ventilerad garderob.

Sen om det är en trend eller inte, kan inte bry mig mindre Skönt är det iallafall.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Lite skumt helt ta bort 5.25" platsen på en midtowerlåda kan jag tycka, men för den som inte behöver t.ex DVD-brännare är det perfekt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Det gar att kopa separata harddisk vibbrationskuddar till Harddisk platserna sa att man slipper oljudet från dem, darfor skulle jag nog inte ta det sa hart for det.

En annan sak ar att kylningslosningen ar inte helt fel heller, ja fick in ett Fractal Design S24 push&Pull Config pa min och fungerar utmärkt utan problem i detta fall.

(Varfor det det star konstigt ar att ja skrev tillfälligt från ett US Tangentbord, ber om ursäkt for om det)

Halsningar

// Andre