Permalänk

Klarade just Kushala Daora på Mhfu...Trodde ja men han flydde tydligen , jaja bara att försöka igen .Fick dock rewarden för questen ändå.
Quest Cleared! Dags för Level 5 uppdragen .

Permalänk

Testade lite Mh4u , vad roligt det är att köra online!
Fick tag i ett riktigt bra gäng , vi huntade några Gore magalas och jag fick ett Schattenstolz gs samt lite bättre rustning , riktigt kul!

Permalänk

Lägger nog ner Mh3u för ett tag nu .
Sitter fast på Village 8☆ och 7☆ .
Behöver skaffa bättre rustning och vapen och orkar inte grinda mer just nu .Kanske blir att spela Mhfu ,Mh4u eller Mhg.
Vi får se .(Känns inte som att tråden är så värst aktiv heller haha)
Tack

Permalänk

Blev en kortvarig paus lol.
Vaknade efter ett par timmars sömn och provade lite Mh3u igen och lyckades klara Lvl8☆ Agnaktor.
Seg fajt .Hade 8 min kvar när jag till slut dräpte den .
Känns som att mitt blandset är för klent.
Har 374 armour nu med följande delar :
Rath Heart Helm
Rath Heart Mail
Gigginox Vambraces U
Barroth Faulds U
Rathian Greaves S
Och kör fortfarande på Pawn Talsiman som man fick när man startade spelet .
Har inte grindat något just utan bara köpt de delar som gett högst def.
Kanske borde satsa på ett helt set för att få set bonusar och så .
Några armours kan jag bara köpa vissa delar av dock ?
Kanske låses upp allt eftersom.
Känns som Great swordet inte är det bästa heller .Kör med Blade of Talos fortfarande .

Permalänk

Skaffade ett nytt armourset så det blev lite grinding iaf.
Blev ett S Wroggiset med diverse bonusar.
Behövde ha Poison res mot Gigginox + Baleful Gigginox.
Och klarade dem med ca 3min kvar.
Gigganox var ett av monstren jag hade problem med på low level , blev dock betydligt lättare med Poison Res på armourn nu drog inte giftet ner hpn alls vad jag kunde se.

Blir roligt när jag skall möta 3st Gigginox efter varandra Hehe .Men det skall väl gå det med!

Permalänk

Blev lite Monster Hunter Generations ikväll .
Riktigt roligt det oxå! MH4U Kändes dock lite roligare Online. Men det kan ju ha att göra med att det gick bättre där , Hade lite otur med folk som hoppade ur och så samt att mitt wifi strulade några ggr (Blev disconnectad).
Blir väl att prova lite mer i helgen.

Permalänk

Upptäckte i dag när jag spelade Monster Hunter Generations Singleplayerläge att man kunde besöka byarna från Mhfu,Mhp3 samt en stad från freedom 1 eller 2 ?
Coolt att man inte bara är i samma hub hela tiden.
Kul att återvända till gamla banor oxå från både Mhfu mh3u och mhp3!
Provade att köra lite prowler mode oxå , Katterna ska visst vara bra att samla resurser med .

Permalänk

Någon som har något tips på ett bra Lowrankset med bra skills på till Monster Hunter Generations?

Permalänk

Det nya Monster Hunter XX kommer till Switchen !

Permalänk
Medlem

Jag kör med dragonbone bow II och är i H9. Vilken charm och armors borde jag fixa?

Skickades från m.sweclockers.com