Permalänk

CS GO fps drop

Tja, har precis fått in min nya dator från komplett och allt funkar skit bra, andra spel som league of legends fungerar med ca 120 fps. Där emot så när det kommer till CS GO ligger jag på ca 80 fps i menyn och mellan 30-60 fps in game. är det något som har en aning vad jag ska göra för att höja fps "in game". Har även testat med att sänka grafiken men inget händer.

Permalänk
Medlem

har du kollat så att multicore renering är aktiverat? om inte så kolla detta.

Vad sitter det för övrigt för komponenter i datorn?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Skrivet av Xidesuparn:

Tja, har precis fått in min nya dator från komplett och allt funkar skit bra, andra spel som league of legends fungerar med ca 120 fps. Där emot så när det kommer till CS GO ligger jag på ca 80 fps i menyn och mellan 30-60 fps in game. är det något som har en aning vad jag ska göra för att höja fps "in game". Har även testat med att sänka grafiken men inget händer.

Hoppas du inte köpt en AMD processor, isåfall är det inget ovanligt

Permalänk
Skrivet av Xidesuparn:

Tja, har precis fått in min nya dator från komplett och allt funkar skit bra, andra spel som league of legends fungerar med ca 120 fps. Där emot så när det kommer till CS GO ligger jag på ca 80 fps i menyn och mellan 30-60 fps in game. är det något som har en aning vad jag ska göra för att höja fps "in game". Har även testat med att sänka grafiken men inget händer.

Du har inte nyss uppdaterat till anniversary update på Windows 10? Isf finns det flera guider här på nätet om hur man fixar fps problem i cs!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk

låg fps i csgo

@gylldevik: skulle du kunna länka någon sådan sida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Hoppas du inte köpt en AMD processor, isåfall är det inget ovanligt

?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Du har inte nyss uppdaterat till anniversary update på Windows 10? Isf finns det flera guider här på nätet om hur man fixar fps problem i cs!

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske måste ta reda på vad han har för specs över huvudtaget? Kanske inte är något fel utan bara för klena grejer. Ifall det är en i3 med ett kasst grafikkort eller någon amd prolle. jag hade en 8350 som knappt kunde hålla sig över 100fps.

Ska du spela CS så är i5 eller i7 att rekomendera.

Så Ts vad har du för specs på datorn?

Permalänk

Om du har "Windows 10 Anniversary Update" så kan det eventuellt bero på detta.

https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/4w0hmi/wind...

Någon ny Game DVR-funktion som förstör.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem, körde med ett gammalt ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC där jag hade runt 200 fps i Cs:Go. Jag uppgraderade sedan till ett MSi Geforce GTX 1070 Gaming och kan i värsta fall få fps drop ner till 50 fps, vanligtvis så ligger det mellan 100-200 fps (har mellan 250-300 fps när jag spelar Leauge of Legends och hade 100 fps stadigt i BF1 open beta på ultra inställningar). Någon som har en aning om vad det är för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColdSun:

Jag har också samma problem, körde med ett gammalt ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC där jag hade runt 200 fps i Cs:Go. Jag uppgraderade sedan till ett MSi Geforce GTX 1070 Gaming och kan i värsta fall få fps drop ner till 50 fps, vanligtvis så ligger det mellan 100-200 fps (har mellan 250-300 fps när jag spelar Leauge of Legends och hade 100 fps stadigt i BF1 open beta på ultra inställningar). Någon som har en aning om vad det är för fel?

Vad har du för processor? CSGO är väldigt CPU-krävande, medan BF1 är mer mot GPU-hållet, så ditt grafikkort kanske drar upp FPS:en i BF1 men spelar ingen större roll i CSGO, där ditt 760 skulle vara lite sämre.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad har du för processor? CSGO är väldigt CPU-krävande, medan BF1 är mer mot GPU-hållet, så ditt grafikkort kanske drar upp FPS:en i BF1 men spelar ingen större roll i CSGO, där ditt 760 skulle vara lite sämre.

En Intel Core i5 4670 3.4GHz (Haswell), men min fps borde ju inte bli sämre om jag bara byter mitt grafikkort och har samma processor som när jag använde mitt 760?

Permalänk
Medlem

Folk borde läsa reglerna innan de postar trådar... Helt omöjligt att hjälpa utan info. Specs?? OS?? Inställningar, upplösning?? Temps?? Har du satt alla start commands?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Folk borde läsa reglerna innan de postar trådar... Helt omöjligt att hjälpa utan info. Specs?? OS?? Inställningar, upplösning?? Temps?? Har du satt alla start commands?

Moderkort: MSI Z97-G41 PC MATE ATX
Processor: Intel Core i5 4670 3.4GHz (Haswell)
Grafikkort: MSI GeForce GTX 1070 (8GB) Gaming
Ram: Crucial 8GB CL9 1600Mhz
OS: Windows 10
Upplösning: 1920x1080p
Aspect Ratio: Widescreen 16:9

Hade inga start commands när jag använde 760, det har jag inte nu heller

Maxade Video inställningar i CS:GO (hade jag med mitt 760 också om jag inte minns fel)

Jag förstår bara inte hur min FPS skulle bli lägre om jag bara byter mitt grafikkort?

[Edit] Köpte en ASUS 24" VG248QE för jag ville spela i 144 Hz, men det har inte med min fps att göra?