Permalänk

Hur sitter be quiet pure rock på AMD?

God kväll.

Imorgon ska jag åka t inet å inhandla ny kylpasta, tänkte även på passa på att köpa mig ny kylare som jag vart vid behov av en längre tid.. Men men till sak.

Den kylarn jag har på nu har jag varit tvungen att montera liggandes. Med drt menar jag att fläkten sitter vinklad mot gpu:n och blåser varmluften uppåt.
Detta resulterar ju att den suger in en del varmluft från gpu:n och därmed kyler lite sämre.

Så kan man montera be quiet pure rock så att den blåser bakåt.

Såhär ser det ut nu

_↑ sträcket är min tornkylare, piler är dit luften åker.

Såhär vill jag montera.

|←

Har ett IV formula.

God fortsättning.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk

Ingen själ som har koll på detta?

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

På Be Quiets egna bilder så har de monterat kylaren åt det hållet:

Om det är möjligt på ditt moderkort beror på avståndet till PCI-E-uttagen men också på kringliggande komponenter och minnesplatser runt CPU-sockeln. Spontant ser det ut som att det borde fungera på ditt moderkort.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

På Be Quiets egna bilder så har de monterat kylaren åt det hållet:

http://www.bequiet.com/admin/FileServer.php?src=be-quiet.net/volumes/PDM/_products/bk009/bk009_w_l_4.jpg&width=570

Om det är möjligt på ditt moderkort beror på avståndet till PCI-E-uttagen men också på kringliggande komponenter och minnesplatser runt CPU-sockeln. Spontant ser det ut som att det borde fungera på ditt moderkort.

Jo, men jag vet ej om det där är ett amd kort eller intel.

Intel har ju en egen form på kylarfästet motsvaeande amd.

Men jag får la köpa å testa. Hursom blir det nog bättre än den jag har nu.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

Det verkar som att man på AMD använder det befintliga fästet, så vilket håll du kan montera kylaren beror på det fäste du har nu. Se manualen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.