Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Efter tre års regelbundet spelande har jag nu lagt ned Eve för gott. För att säkerställa att jag inte faller tillbaka donerade jag alla tillgångar till det corp jag spelat med längst. Totalt rörde det sig om 35 miljarder ISK + en Titan med combat fit. Karaktärerna gav jag bort eller förstörde.

Låter drastiskt men jag kan helt ärligt säga att det är en lättnad. Helt plötsligt känns det som att jag har fått oceaner av tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Windir87:

Jag läser fortfarande lika mycket om Eve som när jag spelade. Kan dock med säkerhet säga att jag inte kommer att fastna i Eve igen. Så här i efterhand inser jag hur illa mitt liv har påverkats av det spelet, främst med avseende på hur mycket tid jag har lagt ned.

Jag slutförde bland annat 1900 kontrakt för Black Frog Logistics (Davos Ironclad) samtidigt som jag höll igång PvP (Luxifuge Rofocale) hela tiden. Tidskrävande var ordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Över ett år sedan jag sade adjö till Eve för alltid.

Visst infinner sig ett sug att börja spela igen när jag läser om alla härligheter som försiggår i spelet. Samtidigt är det otroligt skönt att inte ständigt vara styrd av händelser i Eve. Nuförtiden kan jag ju faktiskt hitta på någonting spontant och träffa släkten utan att oroa mig för att missa en bra strid eller gå miste om en massa ISK.

Därtill har konflikterna med frun minskat med cirka 83% sedan jag slutade med Eve

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Spyr på Co2 som har mage att lämna mitt under en strid som pågått i 6 timmar för att försvara dem.

Riktiga backstabbers, hoppas innerligt att folk inom Co2 har lite stake och lämnar dem.

Goons hade 2.8% fleet participation i M-O. Co2 var trött på att vara meat shield. Goons ville till och med att Co2 skulle assista väst när PL hade parkerat cap fleet nära M-O. Efter Co2 lämnade CFC har inte en enda valt att gå över till cfc.
Hoppas hela norr brinner till grunden.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Goons hade 2.8% fleet participation i M-O. Co2 var trött på att vara meat shield. Goons ville till och med att Co2 skulle assista väst när PL hade parkerat cap fleet nära M-O. Efter Co2 lämnade CFC har inte en enda valt att gå över till cfc.
Hoppas hela norr brinner till grunden.

Sluta sprid lögner... GSF har riktig kass fleet precipitation inge snack om saken men nog fan har vi varit med gjort allt för att hjälpa till.
Ni är riktiga fegisar, det är vad ni är. Vem kommer lita på er ryggradslösa kräk i framtiden?

Tänk själva om Sverige var under attack av Danmark och bara för det går lite tufft så byter alla soldater i Skåne sida till Danmark.

Nää ingen heder alls fan.

CFC/Impierum har mer eller mindre hjälpt till bygga upp Co2 från en 300 mans allians till 3000, som Co2 själva har erkänt tidigare.
Att vi inte gjort något för Co2 är bullshit...

Skrivet av lucaz:

Efter Co2 lämnade CFC har inte en enda valt att gå över till cfc.

Återigen lögner från din sida, det är 5 corps som lämnat Co2 efter Co2 lämnade CFC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du får ju tro vad du vill. Ni lämnade era områden ut med fronten att ta hand om sig själva.
Ni har blivit ovänner med alla och nu kommer norr att brinna.
Hoppas du har fått med dig allt till low sec.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Du får ju tro vad du vill. Ni lämnade era områden ut med fronten att ta hand om sig själva.
Ni har blivit ovänner med alla och nu kommer norr att brinna.
Hoppas du har fått med dig allt till low sec.

http://i.imgur.com/Lm77vUk.gif

Hur många gånger har inte allianser försökt ge sig på CFC och misslyckats? Senast var det väl NC och Darkness med flera som skulle inta fountain. Slutade med att CFC krossade Delve och diverse grupperingar disbandade.

När det går för långt så tröttnar CFC och mobiliserar mer än vad alla andra tillsammans kan, det är ju därför CFC alltid vinner, för de kan mobilisera fler än alla andra när det kommer till kritan.

Permalänk
Medlem

Ja, nummer mot finska krigare är en strategi väl värd att pröva (igen). http://evf-eve.com/services/brcat/?s=1997&b=6972128&e=90&t=ab

Permalänk
Medlem

http://m.imgur.com/a/gkFdZ

Magic The Gathering: Eve Edition

Shadow Cartel och Dead Terrorists kändes rätt träffsäkra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

http://m.imgur.com/a/gkFdZ

Magic The Gathering: Eve Edition

Shadow Cartel och Dead Terrorists kändes rätt träffsäkra

Skickades från m.sweclockers.com

Hahaha

Permalänk
Medlem

Intervju med både Sion (Head of Imperium Diplomacy) och Eep (IWANTISK, finansiären bakom kriget): http://eveonline-talkinginstations.blogspot.no/2016/04/sion-g...

Permalänk
Medlem

Så har en Keepstar förstörts för första gången. Mäktig explosion, men man kan tycka att skeppen i närheten borde påverkas...

Permalänk
Medlem

Då försöker vi igen. Förra hösten var ju lite svår.
Men denna verkar bättre.

Nu kommer vi ta in både svenskar och andra som pratar engelska.
För det är en för lite svensk spelarbas för att bara sikta in sig på svenska spelare tyvärr.

Om någon är intresserad att gå med oss så kom in i ingame kanalen "NSN Recruitment" .

Nya spelar med Alpha är också välkomna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voorhees:

Då försöker vi igen. Förra hösten var ju lite svår.
Men denna verkar bättre.

Nu kommer vi ta in både svenskar och andra som pratar engelska.
För det är en för lite svensk spelarbas för att bara sikta in sig på svenska spelare tyvärr.

Om någon är intresserad att gå med oss så kom in i ingame kanalen "NSN Recruitment" .

Nya spelar med Alpha är också välkomna.

Go NSN! <3

Vart bär det av?

/Ponti

Permalänk
Medlem

@Caesar: Det blir mot 0.0 så fort vi fått mer spelare. Är en allians där som vi spelat med förr som vill att vi joinar.
Men vill var lite mer aktiva spelare först innan vi joinar någon 0.0 allians.

När kommer du in då? Nu när det är Alpha clone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voorhees:

@Caesar: Det blir mot 0.0 så fort vi fått mer spelare. Är en allians där som vi spelat med förr som vill att vi joinar.
Men vill var lite mer aktiva spelare först innan vi joinar någon 0.0 allians.

När kommer du in då? Nu när det är Alpha clone.

Hmm, man kanske skulle titta in och se hur det ser ut nuförtiden?
Tyvärr är det väl tiden och inte pengarna som sätter gränsen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

För er som har missat. Det är fullskaligt krig för tillfället. CFC tappar corps till höger och vänster och blir attackerad på alla fronter.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/4c5dul/eve_online_the...

Ahh... gamla goa tiden.

EVE har varit som en "FN nation i fred" sedan BoB och lita andra försvann ju... Dax att göra krig

Skrivet av Snody:

Ojoj, dat drama! Kommande helg kommer säkert bjuda på en hel del action och vad som är häftigt är att man faktiskt kan delta även som nybörjare. Jag har ett billigt E-War-skepp som bara tar några timmar att träna till som jag tänker slänga in i kampen mot Imperium.

Timeline:

http://www.factionwarfare.com/guides/timeline-the-war-on-the-...

Vet att många stackare både mister dina hårt intjänade pengar, och även massor med jobb och tid, men detta är vad spelet bygger på. I alla spel som Diablo och WoW så är du säker, och det värsta som kan ske är att du mister lite guld eller får börja om på ett mission.

EVE är underbart i så att de krig som sker, verkligen sätter djupa spår i hela spelet och spelare. Det påverkar 1000-tals personer även de som är säkra, då ekonomin påverkas av krigen när material och ISK behövs. Och är så enormt fascinerande att folk "tas på sängen" varje gång.

Det är politiska spel, taktiska strider och otroligt krävande av spelarna som sitter på frontlinjen i dessa. Men det är därför 0.0 är vad det är...

Btw CCP/EVE har alltid haft enormt fina explosioner och effekter, även redan 2003/2004 med DX9. Men AOE har inte alltid fungerat så bra, då det blir enorma laster på servrarna som ställer till det. Dock håller jag med dig att detta borde förstört samtliga B/S och under...

Skrivet av Windir87:

Över ett år sedan jag sade adjö till Eve för alltid.

Visst infinner sig ett sug att börja spela igen när jag läser om alla härligheter som försiggår i spelet. Samtidigt är det otroligt skönt att inte ständigt vara styrd av händelser i Eve. Nuförtiden kan jag ju faktiskt hitta på någonting spontant och träffa släkten utan att oroa mig för att missa en bra strid eller gå miste om en massa ISK.

Därtill har konflikterna med frun minskat med cirka 83% sedan jag slutade med Eve

Hehe... lite därför jag också slutade. Det är fan värre än sockerberoende. För många 4:00 väckarklocka strider och det tog kol på en till slut.

Är nog enda varningen jag vill ge till samtliga blivande eller nya EVE piloter...
Om ni hoppar ner i denna kanin-hålan, så var beredda på att den är enormt djup, och den kommer råna er på sömn, fritid, mer sömn, flickvän/fru tid, vilken sömn?, och all er fokus. Så redo för att ställa in ute kvällen, festen, sex:et och resten av livet om du ska så långt in.

Man kan spela ytligt, och aldrig göra något. Du kan spela spelet i 1-2 år utan att faktiskt veta ett skit vad som pågår bakom, men jag lovar er att för att verkligen uppleva EVE och dens storhet, måste ni verkligen ner hela vägen i detta kaninhål, och möta både spioner/bedragare/fegisar som flyr, att slåss för det du äger, politik och taktiska beslut och gigantiska strider som ni aldrig under hela ert liv kommer glömma efter det. Det är verkligen ett spel utan dess like på dessa nivåer...

Det svåra är att komma ut ur hålan, tro mig, men jag ångar inte en enda minut av det...

Permalänk
Medlem

Skakar liv i den här gamla tråden.

Är det många som spelar nu när det är F2P? Har precis re-subbat.... Inte spelat på ett år...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nasso:

Skakar liv i den här gamla tråden.

Är det många som spelar nu när det är F2P? Har precis re-subbat.... Inte spelat på ett år...

Klart man spelar. Går inte sluta innan PL, CO2, NC. och några till är döda och marken saltad några gånger om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Skakar liv i den här gamla tråden.

Är det många som spelar nu när det är F2P? Har precis re-subbat.... Inte spelat på ett år...

Skillque online sedan 2013.

Orken att engagera sig i spelet dog ut. Brukade kolla på "The o7 Show", mest för att följa utvecklingen i spelet.
Nu har jag inte sett något avsnitt på över ett år, så nu känner jag mig ute ur matchen.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Yes, hållit på i ett år och lirar fortfarande. Kör escalations och PvPar (Logi V!) i större flottor.Jag har också hunnit bygga upp "semi-passiva" inkomster i form av PI, produktion och en del annat så nu rullar ISK in i en jämn och fin takt. Grindade en hel del i början men det behövs inte längre.
Efter ganska stora omflyttningar med Goons -> Delve, TEST -> Esoteria/Paragon Soul, CO2 -> Impass, Brave -> Catch osv. så sker inte så mycket storpolitik då alla jobbar med att bygga upp cap/supercap-flottor och få citadel på plats. Vad som händer i norr vet jag inte, så förmodligen inte mycket. Som jag förstår det så är det många "renters" under Pademic Legion som flyttat in.
I Providence där jag bor så har vi dagligen kul fighter mot Mercenary Coalition som utgår från lowsec och blivit kontrakterade att trakassera oss. Förmodligen är det flyktingarna i söder som betalar och vill hålla oss upptagna så att de kan etablera sig i fred vilket verkar gå segt då hela nullsec har samlats där nere för att sparra.

Vilka svenska corps är fortfarande aktiva?

Karl XII's Dragoner - bor i Providence och sysslar mest med indy/markets men är även representerade i varje större flotta.
Svea Rike - PvPar i söder.
North Star Alliance - wormholes och PvP i mindre format (?).

Andra aktiva svenska corps jag glömt?

Permalänk
Medlem

Konstigt att man hela tiden dras tillbaks till Eve Online. Får se om det blir att skjuta grus eller kanske exploring igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

[...]
Vilka svenska corps är fortfarande aktiva?

Karl XII's Dragoner - bor i Providence och sysslar mest med indy/markets men är även representerade i varje större flotta.
Svea Rike - PvPar i söder.
North Star Alliance - wormholes och PvP i mindre format (?).

Andra aktiva svenska corps jag glömt?

Antar att du menar North Star Networks (NSN) med det sista på listan, @voorhees kan nog beskriva mer

Permalänk
Medlem

Har slutat spela sedan länge nu. Saknar det ibland. Ibland saknar jag det jättemycket.
Men i stort är jag glad att jag slutade. Jag blev trött på rätt mycket i spelet. En del före mig tråden har nämnt en del anledningar redan.

Kommer det ett spel som är som EVE fast en sitter i cockpit och flyger med joystick så lär jag fastna hähä
Det finns fina rymdspel, men inget fps som är SOM EVE.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Har slutat spela sedan länge nu. Saknar det ibland. Ibland saknar jag det jättemycket.
Men i stort är jag glad att jag slutade. Jag blev trött på rätt mycket i spelet. En del före mig tråden har nämnt en del anledningar redan.

Kommer det ett spel som är som EVE fast en sitter i cockpit och flyger med joystick så lär jag fastna hähä
Det finns fina rymdspel, men inget fps som är SOM EVE.

Det går inte göra EVE like FPS. EVE körs i 1 FPS och lag blir helt galen. TiDi går ner till 0,1 FPS (ticks). Det finns helt enkelt inte datorer på denna planet som skulle klara av att köra EVE snabbare än vad de redan gör. Vill du ha FPS så blir det väldigt få på varje sida av nödvändighet. Speciellt om man ska köra allt på servern för att förhindra fusk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det går inte göra EVE like FPS. EVE körs i 1 FPS och lag blir helt galen. TiDi går ner till 0,1 FPS (ticks). Det finns helt enkelt inte datorer på denna planet som skulle klara av att köra EVE snabbare än vad de redan gör. Vill du ha FPS så blir det väldigt få på varje sida av nödvändighet. Speciellt om man ska köra allt på servern för att förhindra fusk.

Men du.. som EVE är inte helt bokstavligt

Om jag säger så här: Som EVE fast i cockpit. Då får det ju bli efter begränsningarna.
Det är fortfarande mycket som kan vara kvar.
Se på spel som finns, använd din fantasi, tänk på ALLT som är EVE som gör EVE till vad EVE är och sen applicera det på en innovativ spelstudio några år in i framtiden.

Så.

+1 för ditt fina nörderi

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

yup, liras för fulla muggar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Men du.. som EVE är inte helt bokstavligt

Om jag säger så här: Som EVE fast i cockpit. Då får det ju bli efter begränsningarna.
Det är fortfarande mycket som kan vara kvar.
Se på spel som finns, använd din fantasi, tänk på ALLT som är EVE som gör EVE till vad EVE är och sen applicera det på en innovativ spelstudio några år in i framtiden.

Så.

+1 för ditt fina nörderi

Det som blir kvar är i princip Elite och kanske Star Citizen med om den någonsin blir färdig.

Det som gör EVE till EVE är massor med spelare på samma server och att döden kostar. Ingen marknadsavdelning skulle släppa igenom ett sådant spel idag. Det är instant gratification man jagar + micro transactions för att suga ut pengar från nötter utan självkontroll. EVE är en relik från förr, äckligt rolig och trevlig relik men fortfarande relik.

Permalänk
Medlem

Är det helt ute att börja med EVE idag? Sugen på att prova spelet. Dock bara i casual stil, så inget hardcore. Är det möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Är det helt ute att börja med EVE idag? Sugen på att prova spelet. Dock bara i casual stil, så inget hardcore. Är det möjligt?

Enklare än någonsin att börja - och du kan dessutom spela gratis. Det finns massor med grupper som välkomnar nya spelare och alpha-kloner (gratiskonton). Lita inte fullt ut på någon och flyg inte skepp du inte har råd att förlora.
Även om du spelar "casual" så tycker jag ändå att du ska lägga en del tid på att läsa på om spelets historia, grupper som är aktiva idag eller som tidigare gjort stort avtryck osv.

Permalänk
Medlem

Funderade på om jag skulle dra igång min gubbe från 2007 men 200 spänn för sub är nästan i grisigaste laget och utan sub är det ju ospelbart :/

Permalänk
Medlem

Hm, skulle in och fixa lite, har varit inaktiv några månader, bara loggat på lite då och då.
Nu finns inte det Citadel som jag var dockad i, min Navy Comet hängde i tomma rymden när jag loggade in.
Och var f*n är mina saker som fanns i det Citadel då?
Saker för 2 miljarder..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]