Permalänk
Medlem

DDR3 istället för DDR3L?

Hejsan!

Håller på och ska byta RAM i en Packard bell Easynote TK85. Det är DDR3L i den nu som är på 1,35w istället för 1,5 som är i DDR3. Jag funderar på om detta fungerar? Jag vet att batteritiden kommer bli sämre men den kommer stå i ett garage för att spela spotify i stort sett så det spelar ingen roll. Är bara osäker på om den kommer starta överhuvudtaget och lyckas inte hitta någon information om det.

Anledningen till att jag hellre stoppar i DDR3 är för att det inte är beställningsvara utan jag kan fixa det direkt.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Frågan du ska ställa dig är: Har moderkortet i datorn stöd för DDR3.

Permalänk
Medlem

Ja, men jag hittade ingen information om det så jag hoppades att någon här visste.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av buddiie:

Ja, men jag hittade ingen information om det så jag hoppades att någon här visste.

om du vill ha hjälp så är det önskvärt att du skriver ut fullständiga modellbeteckningen.
Finns många Packard bell Easynote TK85. Finns lite andra bokstäver och siffror som ska in efter "TK85".

Permalänk
Avstängd

Du kan inte heller blanda ddr3 med ddr3l, en del laptops har ju en ram-sticka bakom nån lucka som är enkel att komma åt, och en annan dold så man måste skriva ner allt för att komma åt. Så länge den stödjer ddr3 och du byter allt minne lär dte fungera