Permalänk
Gigabyte
Skrivet av DavidtheDoom:

@Gigabyte_Rasmus:
@Gigabyte_Josefin:

Tjena,
Har ett 7950 som har pajat, köpt begagnat och ursprunglig ägare vill inte bemöta sig leta efter kvitto, jag är rätt säker på att det finns garanti kvar på denna men det går ju inte skicka in direkt till er eller kolla på serie-nummer.

Vad gör jag? (Vet att det inte är fredag men ni kanske är snälla ändå)?

Hej DavidtheDoom,

Var vänlig skicka mig ett PM med problembeskrivning och serienumret så skall jag se vad jag kan göra!

Tack på förhand

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GIGABYTE XG:

Hej DavidtheDoom,

Var vänlig skicka mig ett PM med problembeskrivning och serienumret så skall jag se vad jag kan göra!

Tack på förhand

Lyckades lämna kortet på annan ort. Okej om jag åerkommer med S/N i slutet av nästa vecka?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av DavidtheDoom:

Lyckades lämna kortet på annan ort. Okej om jag åerkommer med S/N i slutet av nästa vecka?

Absolut, ingen fara!

Ha en bra dag

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem

Moderkort GA-F2A88XN-WIFI RAM

Hejsan,

1, Jag har köpt mig ovanstående moderkort men de minnen jag köpte till vill inte fungera. Kan ni ge mig förslag på vilka minnen som är kompatibla och som säljs här i Sverige? Den lista som ni refererar till på er hemsida (Memory Support List) hittas inte när man gör en sökning.

2. Får man också föreslå att ni producerar bättre moderkortsmanualer? Detta är mitt andra Gigabytekort och de har båda saknat information om kopplingen för Systemhögtalaren bl.a.

Bengt i Borlänge

Permalänk
Skrivet av Bengti:

Hejsan,

1, Jag har köpt mig ovanstående moderkort men de minnen jag köpte till vill inte fungera. Kan ni ge mig förslag på vilka minnen som är kompatibla och som säljs här i Sverige? Den lista som ni refererar till på er hemsida (Memory Support List) hittas inte när man gör en sökning.

2. Får man också föreslå att ni producerar bättre moderkortsmanualer? Detta är mitt andra Gigabytekort och de har båda saknat information om kopplingen för Systemhögtalaren bl.a.

Bengt i Borlänge

Hej hej

1. Du har listan över testade minnen här: http://download.gigabyte.eu/FileList/Memory/mb_memory_ga-f2a8...
Numret du då söker på på t ex Prisjakt är det som står under Module P/N, dvs tillverkarens artikelnummer. Bara att klippa/klistra.

2. Får man gissa på att båda dina kort då varit mITX-kort? Pinnarna för PC speaker på den som heter F_PANEL saknas nämligen på många av (om inte alla) dessa kort. Vad är det mer än det du saknar?

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Josefin

Tack för listan, jo du har rätt vad det gäller formfaktorn på båda korten.

Jag har väl egentligen inte saknat mer än just systemhögtalar-funktionen och en LED-indikator på moderkortet vilka ger mig möjlighet att snabbare hitta felkällor. Men detta gäller ju inte bara moderkortstillverkare utan även i hög grad andra komponent-tillverkare som ex.vis nätaggregat som ofta saknar möjlighet att se om det fungerar utan man får använda sig av "forntida knep" fast vi lever i det 21:a århundradet.

Du ska ha tack för hjälpen.

Bengt

Permalänk
Medlem

Hej har ni kvar erbjudandet om mus på köpet vid köp av GTX 1070 Xtreme? Och hur gör man sen efter man har skrivit ett omdöme . Är det ni som skickar det separat eller återförsäljaren med grafikkortet.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille14:

Hej har ni kvar erbjudandet om mus på köpet vid köp av GTX 1070 Xtreme? Och hur gör man sen efter man har skrivit ett omdöme . Är det ni som skickar det separat eller återförsäljaren med grafikkortet.

Kolla in på FaceBook i tråden "Gigabyte Xtreme Gaming", där finns all info! Följer inte med direkt då du skall göra en recention av din köpta produkt på hemsidan där du köpt den.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av Fille14:

Hej har ni kvar erbjudandet om mus på köpet vid köp av GTX 1070 Xtreme? Och hur gör man sen efter man har skrivit ett omdöme . Är det ni som skickar det separat eller återförsäljaren med grafikkortet.

Skrivet av Krokarn:

Kolla in på FaceBook i tråden "Gigabyte Xtreme Gaming", där finns all info! Följer inte med direkt då du skall göra en recention av din köpta produkt på hemsidan där du köpt den.

Hej! Tack för att du klargjorde Krokarn

Kampanjen gäller fortfarande och det stämmer bra! Du behöver komma i kontakt med oss angående detta och det fungerar bäst på Facebook där du kan skriva till oss: https://www.facebook.com/gigabyteXGNordics/

Så om du skriver till oss där på meddelanden så sköter vi resten därifrån, smärtfritt och trevligt!

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk

Tjena Gigabyte!
Är lite sugen på en Brix men har svårt o välja. Kommer en i3 6100U räcka för 4k streaming genom t.ex Netflix? De mesta materialet jag kör kommer ändå vara 1080p .h264
Bör jag satsa på i5 varianten?
tack på förhand!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Tjena Gigabyte!
Är lite sugen på en Brix men har svårt o välja. Kommer en i3 6100U räcka för 4k streaming genom t.ex Netflix? De mesta materialet jag kör kommer ändå vara 1080p .h264
Bör jag satsa på i5 varianten?
tack på förhand!

Hej hej

Gissar på att du vill ha 4K Ultra HD @ 60Hz och koppla med HDMI? Det går inte med i3:an eftersom den inte har HDMI 2.0.
GB-BSi5T-6200 (just versionen som heter T) har HDMI 2.0 däremot, den hade jag rekommenderat för ändamålet.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=5785&kw...

Själv kör jag inte 4K TV utan bara en vanlig 1080p och då funkar i3:an super.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Nu har Gigabyte tagit klivet in på SweClockers.com för att på ett bättre sätt kunna ta del av era tankar och idéer.

All kritik är bra, negativ så som positiv. Har ni idéer på funktioner, layout, färgschema, med mera så bara skriv ner allt här. Allt är välkommet. Tillsammans ska vi göra Gigabyte ännu bättre!

Edit: 2013-07-15:

Nu erbjuder vi er 4 års garanti på samtliga av våra moderkort.

http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/other_pictures/garanti_gbnordic_700x335.JPG

Ok, då kanske ni kan hjälpa mig med detta:
#16313904

Mvh, tack på förhand.

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Hejsan SweClockers.com alla läsare!

Nu har Gigabyte tagit klivet in på SweClockers.com för att på ett bättre sätt kunna ta del av era tankar och idéer.

All kritik är bra, negativ så som positiv. Har ni idéer på funktioner, layout, färgschema, med mera så bara skriv ner allt här. Allt är välkommet. Tillsammans ska vi göra Gigabyte ännu bättre!

Edit: 2013-07-15:

Nu erbjuder vi er 4 års garanti på samtliga av våra moderkort.

http://www.gigabytenordic.com/wordpress/download/other_pictures/garanti_gbnordic_700x335.JPG

Hej, jag har moderkortet X79S-UP5 och problem med högljudda fläktar.
Mina fläktar går på 100% vilket låter mycket, i BIOS finns en del alternativ (low/silent/manual/full speed och sänka dom till 75%) men de låter lika mycket vilket man än väljer, speed fan fungerar inte för mig och undrar hur jag skall göra för att få fläktarna till 50%.
Har i fronten 2st 4-pin pwm och till min antec 620 har jag en en 3-pins.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Rasmus:
@Gigabyte_Josefin:

Hej !
Funderar på att köpa ett GA-Z97X-Gaming 3
och kommer då använda mig av en Samsung 950 PRO M.2 SSD.
Först undrar jag då om M.2 porten e 2 eller 4x ?

sen undra jag om någon av PCIe platserna blir dissablade när M.2 porten aktiveras då jag har 2 grafikkort samt ett externt PCIe ljudkort.

Trevlig helg.

mvh

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av Homer_S1:

@Gigabyte_Rasmus:
@Gigabyte_Josefin:

Hej !
Funderar på att köpa ett GA-Z97X-Gaming 3
och kommer då använda mig av en Samsung 950 PRO M.2 SSD.
Först undrar jag då om M.2 porten e 2 eller 4x ?

sen undra jag om någon av PCIe platserna blir dissablade när M.2 porten aktiveras då jag har 2 grafikkort samt ett externt PCIe ljudkort.

Trevlig helg.

mvh

Hej hej

På Z97 går M.2 på SATA, inte PCIe. Vill du komma upp i ordentliga hastigheter så satsa på Z170 som är optimerat för M.2.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Layon:

Hej, jag har moderkortet X79S-UP5 och problem med högljudda fläktar.
Mina fläktar går på 100% vilket låter mycket, i BIOS finns en del alternativ (low/silent/manual/full speed och sänka dom till 75%) men de låter lika mycket vilket man än väljer, speed fan fungerar inte för mig och undrar hur jag skall göra för att få fläktarna till 50%.
Har i fronten 2st 4-pin pwm och till min antec 620 har jag en en 3-pins.

Hej hej

Vilka fläktar är det du har?

Det finns ett par saker du kan prova.
1. Sätt 1st System Fan Speed Control i BIOS till Manual och ställ sedan in hastigheten under Slope PWM. Och sen gör detsamma för de andra 2nd.
2. Sätt 1st System Fan Speed Control till Normal, ladda hem EasyTune och styr det där via istället.

Funkar det inte så kan det vara så att pinnarna i fläktkontakten vs pinnarna på kortet är switchade, då kan du testa sätta en 4-pins på 3-pins och se om det blir rätt. Det beror alltså på vilken fläkt det är och hur den är uppbyggd, därav frågan vilka fläktar du har.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Josefin:

Ok, tack för svaret.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Vilka fläktar är det du har?

Det finns ett par saker du kan prova.
1. Sätt 1st System Fan Speed Control i BIOS till Manual och ställ sedan in hastigheten under Slope PWM. Och sen gör detsamma för de andra 2nd.
2. Sätt 1st System Fan Speed Control till Normal, ladda hem EasyTune och styr det där via istället.

Funkar det inte så kan det vara så att pinnarna i fläktkontakten vs pinnarna på kortet är switchade, då kan du testa sätta en 4-pins på 3-pins och se om det blir rätt. Det beror alltså på vilken fläkt det är och hur den är uppbyggd, därav frågan vilka fläktar du har.

MVH Josefin

De två i fronten är Cooling-Fan Noctua NF-P14s kopplad till en y-splitter.
Den till CPU-kylarens radiator är en äldre Arctic F12 eller F12 Pro tror jag.
Jag testade att ladda ner easytune men det gick ej, när jag kikade på tillbehören till mitt moderkort så fanns det inget i listan där, har windows 10 64-bit och moderkort med c606-chipset så jag undrar vilken easytune manskall ladda ner?, eller skall det inte spela nån roll?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Skrivet av Layon:

De två i fronten är Cooling-Fan Noctua NF-P14s kopplad till en y-splitter.
Den till CPU-kylarens radiator är en äldre Arctic F12 eller F12 Pro tror jag.
Jag testade att ladda ner easytune men det gick ej, när jag kikade på tillbehören till mitt moderkort så fanns det inget i listan där, har windows 10 64-bit och moderkort med c606-chipset så jag undrar vilken easytune manskall ladda ner?, eller skall det inte spela nån roll?

Hej hej

Varför har du de på en splitter? Och sitter splittern på CPU_FAN? Om inte så prova sätt den där (återigen beror det på splittern om det fungerar). Alternativet är att ta bort splittern och sätta 4-pinsfläktarna på 4-pinskontakterna (SYS_FAN 1 och 2) på moderkortet.

Din Antecfläkt sitter på CPU_FAN nu? Den är 4-pins pwm, medan fläkten är en 3-pins. Sätt den på 3-pin istället, förslagsvis SYS_FAN 3 då.

Versionen för Win7 borde funka fint på Win10. (X79 har inte officiellt stöd för W10)

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

Hej jag har köpt ett Gigabyte gtx 1080 waterforce och jag undrar varför min temperatur på grafikkortet ligger mellan 60-65 grader när jag spelar? Anledningen till att jag köpte grafikkortet var för att jag trodde det skulle ligga under 50 grader när jag spelar, men över 60 grader är inte speciellt bra för det pris det kostar.
Har för övrigt ena sidan på chassit helt öppet när jag spelar, så det kan inte vara mitt chassi som är felet.

Permalänk

Välkommen
Är toknöjd med mitt gigabyte gtx 1070 g1 gaming

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

@Gigabyte_Josefin:

Tack för hjälpen, satte radiatorfläkten i en 3-pin, satt innan i en kontakt till CPU-kylaren, så där sa jag fel förut.
Satte 4-pinsfläktarna i varsin 4-pin och nu så skippade splittern som jag endast köpte för att de två fronfläktarna gick på högvarv när jag hade dom i en 3-pin respektive en 4-pin innan.

Nu funkar iaf perfekt, och jag behövde ingen mjukvara.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av lindberg91:

Hej jag har köpt ett Gigabyte gtx 1080 waterforce och jag undrar varför min temperatur på grafikkortet ligger mellan 60-65 grader när jag spelar? Anledningen till att jag köpte grafikkortet var för att jag trodde det skulle ligga under 50 grader när jag spelar, men över 60 grader är inte speciellt bra för det pris det kostar.
Har för övrigt ena sidan på chassit helt öppet när jag spelar, så det kan inte vara mitt chassi som är felet.

60-65 grader är bra under load, så tror du inte behöver vara direkt orolig, annars kan du testa och byta plats på rad:en och se om det blir någon skillnad, sen är vårat kort passivt och utan fläkt på kortet vilket bidrar till lite högre temps

Skrivet av loydenboy:

Välkommen
Är toknöjd med mitt gigabyte gtx 1070 g1 gaming

Kul att höra Loydenboy!

Visa signatur

GIGABYTE Community Manager (VGA & PC-Peripherals)
Frågor om GIGABYTE produkter? Skicka ett meddelande!

Permalänk
Medlem

köra secure boot på samsungs 950 m2 i bios med och läsa in vendor keys . har satt den på det och valt boot från UEFI os som boot 1. men då slutar min EVGA sli brygga lysa . men bockar jag av secure boot i bios och ändrar till other os från Windows8/windows10 så börjar den lysa igen skall det vara så eller spelar detta med secure boot ingen roll eller vad är den till för

Kortet är gigabyte x99 gaming 7 / 980ti sli . Vad betyder dessa saker i praktiken i bios manualen är inte till stor hjälp då vissa funktioner ej finns med där. bios f22g

https://youtu.be/7NKI4IctvAo

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Hej,

har ett z97N.wifi Itx kort med F7 bios, men upplever som många andra på nätet att den inte vill starta mer än 1% av försöken med en 5775C.

Har ni något tips på hur jag går vidare.

Läste någonstans att Gigabyte levererade ersättningskort med en modernare kretsuppsättning (något som byttes på kortet för att ovanstående skulle fungera felfritt)

alternativet för mig är nytt z170 och ny processor (minnen har jag liggandes). vilket inte riktigt var det jag tänkte när jag skaffade 5775C...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Skrivet av moreempty:

Hej,

har ett z97N.wifi Itx kort med F7 bios, men upplever som många andra på nätet att den inte vill starta mer än 1% av försöken med en 5775C.

Har ni något tips på hur jag går vidare.

Läste någonstans att Gigabyte levererade ersättningskort med en modernare kretsuppsättning (något som byttes på kortet för att ovanstående skulle fungera felfritt)

alternativet för mig är nytt z170 och ny processor (minnen har jag liggandes). vilket inte riktigt var det jag tänkte när jag skaffade 5775C...

Hej hej

Inget vi hört om tidigare och skulle vi skickat ersättningskort så kan man ju tänka sig att någon annan råkat ut för det i Norden och vi hade hört det. Men det har vi alltså inte då.
Vill du testa med ett annat Z97N-WIFI så kan vi ordna ett byte åt dig, skicka i så fall ett PM till mig så berättar jag hur du går tillväga.

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk

Hej.
Jag är lite osäker om jag skall ta upp saken här eller i "support" delen av forumet.
Men jag börjar här (har fått fantastisk hjälp av er tidigare).
Jag har ett GA-FX990-UD3 (rev.4).
Jag köpte nya ram minnen för ett tag sedan.
Jag valde Hyper X Savage 32GB 2400mhz (HX324C11SRK4/32).

Det har fungerat bra. Men har nu upptäckt att dessa endast körs i 1600mhz och inte 2000mhz.
Moderkortet stödjer 32GB ram @ 2000mhz. Köper jag snabbare minnen som jag har gjort (2400mhz) så skall dom klockas ner till 2000 mhz automatiskt om jag har förstått det rätt.
Men minnena körs bara i 1600 mhz.
Jag har provat med olika bios inställningar men har inte lyckats att köra dom i 2000 mhz.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Hej!

Hittade ingen mailadress på er hemsida, så tänkte prova fråga här.

Jag har ett GA-Z87X-UD3H, med 16gb ram och en i5 4670k. Bytte nyss grafikkort från ett HD7950 wf3 till ett R9 Fury Nitro, men får besvär med prestandan i spel. Finns det en nyare version av BIOS som fixar kompatibilitetsproblem med just fury-korten? Vill inte ge mig på det i onödan, har aldrig flashat BIOS förr.

Edit, stavning
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Hej!

Hittade ingen mailadress på er hemsida, så tänkte prova fråga här.

Jag har ett GA-Z87X-UD3H, med 16gb ram och en i5 4670k. Bytte nyss grafikkort från ett HD7950 wf3 till ett R9 Fury Nitro, men får besvär med prestandan i spel. Finns det en nyare version av BIOS som fixar kompatibilitetsproblem med just fury-korten? Vill inte ge mig på det i onödan, har aldrig flashat BIOS förr.

Edit, stavning
Skickades från m.sweclockers.com

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4481#bi...

Finns några bios att välja på, F7 har "Improve PCIE-E compatibility" och det kanske är en lösning. Men byter du bios så välj F9 eller F10b Beta.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Hej.
Jag är lite osäker om jag skall ta upp saken här eller i "support" delen av forumet.
Men jag börjar här (har fått fantastisk hjälp av er tidigare).
Jag har ett GA-FX990-UD3 (rev.4).
Jag köpte nya ram minnen för ett tag sedan.
Jag valde Hyper X Savage 32GB 2400mhz (HX324C11SRK4/32).

Det har fungerat bra. Men har nu upptäckt att dessa endast körs i 1600mhz och inte 2000mhz.
Moderkortet stödjer 32GB ram @ 2000mhz. Köper jag snabbare minnen som jag har gjort (2400mhz) så skall dom klockas ner till 2000 mhz automatiskt om jag har förstått det rätt.
Men minnena körs bara i 1600 mhz.
Jag har provat med olika bios inställningar men har inte lyckats att köra dom i 2000 mhz.

Om du ändrar XMP i bios till "Profile 1" vad händer då? Då skall den ändra till hastigheten som minnena är specificerade till.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100