Permalänk
Medlem

En fundering. Då jag spelar pokemon go så vill inte kartan följa med, har klickat på pilen men det vägrar följa ändå. Finns de nå sätt o få de o funka, har en LG K8. Fungerade klockrent på min SGS 3 LTE med att kartan följde med då man klickade på pilen.

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Har intresset för spelet svalnat helt och hållet eller är det bara inte intressant att diskutera längre?

Tror det, folk verkar ha kommit upp en bit över lvl20+. Har man fått runt 100 pokémon i pokedex är det så sjukt segt att hitta nya, att hitta tillräckligt med sällsynta pokemons som charmanders för att få sin charizard tar ju en evighet även med kartor som visar var de är.

Men största anledningen till att jag själv tröttnat är för att spelets endgame är att fånga pidgeys och weedles för att sedan massutveckla med lucky egg. Det skulle behöva lite nya features för att hålla spelet intressant, att stå och klicka på skärmen som en tok i tio minuter för att få ett gym gör ju både ont i fingrarna och blir monotont.

Permalänk
Medlem

Jag har kommit upp till lv 17, men har inte besökt något gym än. blir liksom avskräckt med alla 20+ med pokemon på sådär 1500+ CP.
Några bra taktiker? satsa på ett fåtal pokemons och gödsla med stardust?
Jag tycker det är roligt att samla de jag hittar bara. Och kläcka de där äggen haha.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Tror det, folk verkar ha kommit upp en bit över lvl20+. Har man fått runt 100 pokémon i pokedex är det så sjukt segt att hitta nya, att hitta tillräckligt med sällsynta pokemons som charmanders för att få sin charizard tar ju en evighet även med kartor som visar var de är.

Men största anledningen till att jag själv tröttnat är för att spelets endgame är att fånga pidgeys och weedles för att sedan massutveckla med lucky egg. Det skulle behöva lite nya features för att hålla spelet intressant, att stå och klicka på skärmen som en tok i tio minuter för att få ett gym gör ju både ont i fingrarna och blir monotont.

Jag tycker fortfarande det är ett trevligt spel och räknar med åtminstone spela det ett år till. På en liten ort så tar det ju ett tag att komma framåt.

Är lvl. 19 nu och håller på att samla för att bränna av mitt andra Lucky Egg. Mycket av mitt spelande sker på lunchen och fram och tillbaka till jobbet. Ibland tar jag en kvällspromenad också.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Jag spelar fortfarande varje dag, kul att gå ut med barnen och ta över gym.

Är det bara jag eller har spawnen ändrats sista dagarna? Jag får upp helt andra pokemons än jag brukar i närheten (förutom Weedle, Pidgey och Rattata).

Testade även Incense-tricket men funkade sådär, av sju fångade pokemons var fem av dem de tre vanliga. Fick dock en Venomoth och sonen fick en Butterfree.

Intressant att de lagt till en appraise-funktion i appen (några andra nyheter förrutom det?), dock är pgnexus.gg forfarande bättre eftersom man får exakta värden där.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SuperOlsson:

Tror det, folk verkar ha kommit upp en bit över lvl20+. Har man fått runt 100 pokémon i pokedex är det så sjukt segt att hitta nya, att hitta tillräckligt med sällsynta pokemons som charmanders för att få sin charizard tar ju en evighet även med kartor som visar var de är.

Men största anledningen till att jag själv tröttnat är för att spelets endgame är att fånga pidgeys och weedles för att sedan massutveckla med lucky egg. Det skulle behöva lite nya features för att hålla spelet intressant, att stå och klicka på skärmen som en tok i tio minuter för att få ett gym gör ju både ont i fingrarna och blir monotont.

Nej, det är inte spelets endgame. Det börjar vid lvl 30, men för att komma dit är det ju såklart lättast att grinda småfåglar och maskar.
Vad man än tycker om striderna så är det väl gymmen man får räkna som endgame.
Jag hoppas mest att det är striderna de gör om och gör rätt. All balansering av pokemon borde ju vara lätt att ta från de "riktiga" spelen, bara att lägga in animationer.
Fler funktioner och mer frekvent ombyte av spawns hade också livat upp det enormt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Tror det, folk verkar ha kommit upp en bit över lvl20+. Har man fått runt 100 pokémon i pokedex är det så sjukt segt att hitta nya, att hitta tillräckligt med sällsynta pokemons som charmanders för att få sin charizard tar ju en evighet även med kartor som visar var de är.

Problemet är hur obalanserat det är.
För oss tar det evigheter att hitta tillräckligt med Charmanders för att få en Charizard. Medan folk i vissa storstäder kan hitta en färdig Charizard i parken. När man har det i bakhuvudet, att det som tar veckor för oss kan vissa göra på någon timme så är det inte längre lika roligt.

Skrivet av daskedennis:

Jag har kommit upp till lv 17, men har inte besökt något gym än. blir liksom avskräckt med alla 20+ med pokemon på sådär 1500+ CP.
Några bra taktiker? satsa på ett fåtal pokemons och gödsla med stardust?

Pokemon potentiella max CP höjs ju högre level du är. Men Pokemon du har hittat tidigare kan alltid uppgraderas med candy och stardust för att komma ikapp din lvl.
Men detta är ett slöseri på candy och stardust. Tittar du t.ex på din starter pokemon så är den helt och hållet värdelös då den bara är lvl 1 och kräver jätte mycket candy & stardust för att levla upp.
När du istället kan fånga en ny som har högre CP(som du ändå måste göra för att få candy för att uppgradera)

tl;dr
Fånga massa pokemon, transfera dom och samla candy & stardust
nå lvl 20+
hitta nya pokemon med hög start CP
evolve:a dom

Permalänk
Inaktiv

Slutade spela i måndags, har inte så mycket med Pokemon Go att göra utan att jag tappat spelsuget för tillfället. Spelade iofs minimalt även innan. Dock ser jag mer folk än innan som spelar, i alla åldrar men mest yngre förstås.

Samtidigt finns det analyser som pekar på att spelet tappat användare men trots detta ligger de bra till. Får spelet mer features och content så kan det nog bli riktigt bra och förmodligen tillräckligt för att jag börjar igen.

Möjligjeten att spela med släkt skärm samt fler pokestops och gym skulle göra mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande tankar och ord från er. Jag spelar själv lite varje dag, särskilt om jag är på väg någonstans eller har ett ärende, fast att gå ut på rena Pokémon GO-turer blir det bara med flickvännen när hon är här.

Skrivet av Doomfarer:

Intressant att de lagt till en appraise-funktion i appen (några andra nyheter förrutom det?), dock är pgnexus.gg forfarande bättre eftersom man får exakta värden där.

Vad jag vet var det den enda relevanta "stora" nyheten. Nästkommande bör bli deras egna tracking-system med karta över var de finns samt ordentlig nearby-lista.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Semestern är slut och skolorna har börjat.
Vore konstigt om folk inte spelade mindre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

En fråga bara.
Jag har runt 400 magikarp candies just nu, lite mer om jag inte minns fel. Jag vet att man får gyarados om man evolvear, men problemet är att jag inte har någon över 83. Är det värt att evolvea eller hur gör jag för att få magikarps med hög cp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

ska du evolva nåt som kräver 400 ska den vara minst på 500 annars är det bara slöseri, du får ta dig till vattendrag så lär du hitta kanske och ju högre lvl du är desto större chans du hittar bättre.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av gylldevik:

En fråga bara.
Jag har runt 400 magikarp candies just nu, lite mer om jag inte minns fel. Jag vet att man får gyarados om man evolvear, men problemet är att jag inte har någon över 83. Är det värt att evolvea eller hur gör jag för att få magikarps med hög cp?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är verkligen inte värt, den kommer nog inte ens över 1000 CP. Om du inte har jättelätt att få candies och gärna vill få så bra resultat som möjligt så bör du vänta tills du hittar en på närmare 200.
När du når en högre level så hittar du pokemon med högre CP.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

En fråga bara.
Jag har runt 400 magikarp candies just nu, lite mer om jag inte minns fel. Jag vet att man får gyarados om man evolvear, men problemet är att jag inte har någon över 83. Är det värt att evolvea eller hur gör jag för att få magikarps med hög cp?

Skickades från m.sweclockers.com

Beroende på vilken lvl du är så skulle jag definitivt avråda från att utveckla någon av dem. Om du har 400 candy är du gissningsvid runt lvl 20+ och då borde du kunna hitta en 130+ med hyffsade stats (det räcker att köra apprailsal funktionen och få den högsta, dvs. mellan 80-100%).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

En fråga bara.
Jag har runt 400 magikarp candies just nu, lite mer om jag inte minns fel. Jag vet att man får gyarados om man evolvear, men problemet är att jag inte har någon över 83. Är det värt att evolvea eller hur gör jag för att få magikarps med hög cp?

Skickades från m.sweclockers.com

Magikarp till Gyarados har en multiplikator på ~10 gällande dess CP. Så om du hittar en Magikarp med CP 150-200 kan du få en Gyarados med CP 1500-2000. Vilket såklart är vad du bör vänta på! Jag har en på CP 183 som är ganska nära dess beräknat maximala CP 203.

Skrivet av HazZarD:

ska du evolva nåt som kräver 400 ska den vara minst på 500 annars är det bara slöseri, du får ta dig till vattendrag så lär du hitta kanske och ju högre lvl du är desto större chans du hittar bättre.

Nu tror jag inte man kan hitta Magikarps på CP ~500, så en med CP ~200 (dess beräknade maximala CP) räcker gott och väl.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

När man kommer en bra bit in i spelet så blir det sjukt tråkigt... Har ~110 i pokedex, 5 till som snart kan evolvas (<10 candies saknas), efter det så är det tyvärr bara att hoppas på extremt rare-spawns, eller att börja fuska.

För även med ett fungerande trackingsystem så kommer jag aldrig någonsin kunna fånga Snorlax/Lapras och några till som tyvärr undviker mina 9 x 10 km ägg (3 x Chansey, Scyther, Pinsir, Magmar, Aerodactyl, Dratini samt Hitmonchan). Det är lite för svårt att hitta 10 km ägg också, så kommer ju inte riktigt att kunna farma dem med en ordentligt broken stegräknare...

Vidare tycker jag att det är riktigt tråkigt att lvl ska spela SÅ stor roll, samt även vilken pokeman man har. Roligare om man behövde ha "många bra" än "6 x snorlax". Förstår inte varför man inte bara applicerar stridssystemet från Blue/Red, där man kan köra en reroll på attacker för candies och kan förbättra sina pokemons genom att träna dem på gym eller mot andra spelare (man skulle alltså kunna grinda upp IVs, det borde ta väldigt lång tid, men vara möjligt). Samt att alla pokemons har samma CP, så att typen spelar mer roll än exakt vilken pokemon du har (dvs. inte bara Vaporeon, Snorlax, Lapras, Dragonite).

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Wifi:

Magikarp till Gyarados har en multiplikator på ~10 gällande dess CP. Så om du hittar en Magikarp med CP 150-200 kan du få en Gyarados med CP 1500-2000. Vilket såklart är vad du bör vänta på! Jag har en på CP 183 som är ganska nära dess beräknat maximala CP 203.

Nu tror jag inte man kan hitta Magikarps på CP ~500, så en med CP ~200 (dess beräknade maximala CP) räcker gott och väl.

Bara för att inflika, 262 är max CP för magikarp.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Nesvop:

Beroende på vilken lvl du är så skulle jag definitivt avråda från att utveckla någon av dem. Om du har 400 candy är du gissningsvid runt lvl 20+ och då borde du kunna hitta en 130+ med hyffsade stats (det räcker att köra apprailsal funktionen och få den högsta, dvs. mellan 80-100%).

Är level 15 just nu, men ska gå runt till olika pokestops i eftermiddag. Saken var den att jag hittade en "magikarp spawner" där de fanns flera konstant. Därför har jag i princip inga andra än just magikarps därav låg level.
Jag ska försöka ranka upp till 20+ och försöka hitta en bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av Nesvop:

När man kommer en bra bit in i spelet så blir det sjukt tråkigt... Har ~110 i pokedex, 5 till som snart kan evolvas (<10 candies saknas), efter det så är det tyvärr bara att hoppas på extremt rare-spawns, eller att börja fuska.

För även med ett fungerande trackingsystem så kommer jag aldrig någonsin kunna fånga Snorlax/Lapras och några till som tyvärr undviker mina 9 x 10 km ägg (3 x Chansey, Scyther, Pinsir, Magmar, Aerodactyl, Dratini samt Hitmonchan). Det är lite för svårt att hitta 10 km ägg också, så kommer ju inte riktigt att kunna farma dem med en ordentligt broken stegräknare...

Vidare tycker jag att det är riktigt tråkigt att lvl ska spela SÅ stor roll, samt även vilken pokeman man har. Roligare om man behövde ha "många bra" än "6 x snorlax". Förstår inte varför man inte bara applicerar stridssystemet från Blue/Red, där man kan köra en reroll på attacker för candies och kan förbättra sina pokemons genom att träna dem på gym eller mot andra spelare (man skulle alltså kunna grinda upp IVs, det borde ta väldigt lång tid, men vara möjligt). Samt att alla pokemons har samma CP, så att typen spelar mer roll än exakt vilken pokemon du har (dvs. inte bara Vaporeon, Snorlax, Lapras, Dragonite).

Tävla lite mot klasskamrater var väl tanken, och alla verkar ha varit ute och kört hela sommaren. Så det roliga vore att ha en riktigt bra pokemon att köra i gyms med och som har högre cp än klasskompisar. Sen att det inte går att hitta alla och att det blir långtråkigt förstår jag, så är det ju med alla spel tyvärr :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Tävla lite mot klasskamrater var väl tanken, och alla verkar ha varit ute och kört hela sommaren. Så det roliga vore att ha en riktigt bra pokemon att köra i gyms med och som har högre cp än klasskompisar. Sen att det inte går att hitta alla och att det blir långtråkigt förstår jag, så är det ju med alla spel tyvärr :/

Skickades från m.sweclockers.com

Då skulle jag satsa på en runt 140 CP ungefär, jag evolvade en med 144, blev runt 1550, kunde sedan poweruppa den till 1800 vid lvl 22.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bara för att inflika, 262 är max CP för magikarp.

Aha... då var min källa fel.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av Nesvop:

Då skulle jag satsa på en runt 140 CP ungefär, jag evolvade en med 144, blev runt 1550, kunde sedan poweruppa den till 1800 vid lvl 22.

Okej, tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Bara för att inflika, 262 är max CP för magikarp.

Skrivet av Wifi:

Aha... då var min källa fel.

Om jag fattat rätt är 262 max, men det är efter powerup och det går inte att fånga en med så högt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Json_81:

Om jag fattat rätt är 262 max, men det är efter powerup och det går inte att fånga en med så högt.

Vart har du fått det ifrån?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Jag har kommit upp till lv 17, men har inte besökt något gym än. blir liksom avskräckt med alla 20+ med pokemon på sådär 1500+ CP.
Några bra taktiker? satsa på ett fåtal pokemons och gödsla med stardust?

Leta upp åtminstone ett gym som nyss är taget av ditt team per dag med en ny ledig level och cacha in dina 10 mynt. Att besegra ett gym upp till level 3 är också lätt, man blir dessutom av med potions och revives som bara tar plats... Dock börjar gäng samarbeta och bygga upp level 10 gym häromkring, men står man bredvid när det händer har ju en nybörjare samma chans att lägga in en egen Pokémon sedan kanske den blir där ett tag....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Leta upp åtminstone ett gym som nyss är taget av ditt team per dag med en ny ledig level och cacha in dina 10 mynt. Att besegra ett gym upp till level 3 är också lätt, man blir dessutom av med potions och revives som bara tar plats... Dock börjar gäng samarbeta och bygga upp level 10 gym häromkring, men står man bredvid när det händer har ju en nybörjare samma chans att lägga in en egen Pokémon sedan kanske den blir där ett tag....

Skickades från m.sweclockers.com

Lite jobbigare att bo i en större stad med väldigt aktiva spelare... jag har inte hunnit hålla ett gym mer än några timmar som max.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Det är synd man inte kan kommunicera med sitt lag, hade varit bra och se ifall nån eller några är i närheten och vill hjälpa ta över ett gym och boosta det lite men tro fan det inte finns något

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det är synd man inte kan kommunicera med sitt lag, hade varit bra och se ifall nån eller några är i närheten och vill hjälpa ta över ett gym och boosta det lite men tro fan det inte finns något

I byn jag bodde i över sommaren hade vi en facebook grupp för vårat lag. Lyckades få ett gym till level 10 och hjälpte varandra hitta massvis pokemon!

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

En hårdvarufråga.

Throttlar era mobiler när ni kör Pokemon GO någonsin? Nu pratar jag iofs om 100% brightness och tokvarmt ute samt haft mobilen på ett tag. Då fps-droppar jag något fruktansvärt mycket. Jag sitter ändå med en G5a som har en Snapdragon 820. Fullt förståeligt iofs men, jag stör mig. Har stängt av "Speloptimering" ("Ändra videokvaliteten i spel för att spara på batteriet", "Justera videoupplösningen för att spara på batteriet")

Ang spelet i sig. Jag är level 26 och visst, jag är extremt trött på Drowzees och de andra runt 4 olika Pokemons man får absolut 24/7, men jag tycker fortfarande det är väldigt kul att köra. Framförallt ägg älskar jag att knäcka. Brukar bli att gå upp tidigare på mornarna innan jobbet och gå omkring i Drowzee-Norrköping.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Måste bara berätta denna konstiga historia jag var med om förra veckan.

Var inne i stan och skulle handla mat när jag tänkte att de kunde vara fint med ett stopp vid de närliggande pokegymmet vid affären. Väl där möts jag av tre kids alla runt 12-14 år gamla. De frågar mej vilket lag jag är med i och jag svarar vänligt Instinct. Då säger en av dem att det är deras gym och att han tycker jag ska gå till de andra gymmet och ta över det istället. Jag svarar något i stil med "vadå får jag inte ta det här gymmet?" med gott humör. Utan svar tillbaka.

Slår samtliga av gymmets pokémon väldigt lätt och tar ner gymmets level. När jag väl ska fortsätta så får jag Error meddelande, vilket tyder på att någon håller på att lägga in en pokémon i gymmet. Försöker igen och fortfarande Error. Då frågar samma kid igen om hur det går väldigt kaxigt och jag säger att det är Error. Då mytar han ihop att folk inte kan ta över hans gym så länge han är där och säger till mej att dra därifrån för det är ingen idée. Bryr mej inte så mycket utan fångar närliggande pokemon och kollar stats på de jag har fångat samtidigt som han gång på gång säger till mej att jag ska dra. Efter 10 min går han fram till mej och drar samma historia igen om man inte kan ta över gymmet så länge han är där. Då säger jag att han använder just det där knepet/glitchen. Han blir riktigt arg. Och visar sin mobil att han inte gör det, vilket var väldigt roligt för så fort han visade telefonen så gick det att börja slåss.

Ser att hans kompisar börjar reta han för att de ser att jag slåss mot gymmet. Killen blir arg och skriker på mej att jag aldrig kommer kunna ta hans Lapras. Slog den snabbt. Hans kompis la snabbt in en Seadra på typ lvl 30 som jag också slog. Tog över gymmet och lämnade en Magicarp lvl 10. Hör att killen blir väldigt arg och att hans kompisar börjar reta han. Samtidigt som jag går där ifrån så springer killen efter mej, kollar på han frågande. Då pekar han på mej och säger argt "Du kommer inte hit igen, fattar du det".

Väldigt intressant upplevelse. Som en Xbox-Live spel i CoD mot arga P12or IRL. Aldrig varit med om något liknande. Alla som jag berättat denna historia för skrattar högt. Om någon har varit med om nått liknande i pokemon go so vore det roligt.