Permalänk

Bärbar till en studerande

Hej! Jag har börjat ingenjörsstudier och behöver en bärbar dator.

Jag kommer att använda den till autoCAD, excel, mathcad och dylikt. Den kommer också att användas som dator på resor.

Jag har ingen spikad budget men jag har siktat in mig på ca 1200-1500€(jag bor i Finland).

Mina två topp alternativ just nu är Macbook Pro och Lenovo Yoga 900. Stora plusset med MBP vore väl det att jag också har en iPhone och iPad som jag använder flitigt. Jag såg också att Apple skickar med ett set Beats Solo2 wireless hörlurar om man köper en MBP direkt från Apple. Förmodligen ett tecken på att en ny MBP är på G inom några månader? Men jag tror inte att jag kan vänta så länge, skolan är igång och jag behöver en bärbar nu.

Jag är ganska "grön" då det kommer till den bärbara marknaden därför undrar jag om ni skulle kunna ge mig tips på ännu bättre alternativ eller vad man ska tänka på då man skaffa en mid/high-end bärbar.

Mvh Simon

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB