Permalänk

Playstation VR-tråden

Playstation VR

Nu börjar det närma sig!

Har varit lite halvt intresserad av detta ett tag men märker att nu när det närmar sig växer intresset. Någon som har testat? Vad var intrycket? Har kollat en del youtubeklipp och det verkar som de som provat gillar den.

För egen del blir det att prova innan köp, men suget finns där. Driveclub VR ser kul ut. Gillar ju Star Wars och Sci-fi i allmänhet så X wing spelet, Eve och Farpoint verkar spännande. Även dino-spelet, Robinson ser kul ut. Ace combat, Resident Evil, Batman med mera, kommer bara på fler spel medan jag skriver.

Någon som förbokat? Vilka spel ser ni fram emot?

Permalänk

@Pessimismo: Ser ut som om VR är på gång till Xbox ockå och spelen om ett år till Scorpio: http://www.theverge.com/2016/11/22/13717566/xbox-one-oculus-r...

Kanske bättre bundling där då Sony inte har något One in all paket utan man får köpa en bundle + konsoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pessimismo:

Någon som förbokat? Vilka spel ser ni fram emot?

Problemet är att det inte finns så mycket fulla spel titlar till VR, är mest mindre upplevelser. Typ, Batman VR kan du klara på typ 2 timmar. Så det är den största frågan när det gäller VR.

Annars så har jag hört att själva VR bild kvaliten ligger på samma nivå som de andra. Och i vissa Playstation VR paket så får du med en playstation world demo disk men många olika VR upplevelser.

Permalänk

Någon som har testat Robinson The Journey ? sjukt sugen på att köpa Playstation VR bara för det!

Permalänk

Det blev ett VR för mig, har bara köpt VR worlds ännu dock. Kul häftig upplevelse men de spelen känns mer som demos. Tjejen och hennes syrra skrek som småtjejer när de testade oceans decent. Det första tjejens syrra gjorde var att försöka ta på grejer haha. Har haft lite drift, kan vara irriterande. Kommer nog köpa until dawn och något annat spel när lönen trillar in. Har dock inte så mycket tid att spela märker jag..

Permalänk

@Vasslepulver: Har inte testat själv, är sugen men prislappen känns lite hög. Finns en del åsikter på reddit psvr, både positiva och negativa.