Permalänk
Medlem

Har aldrig någonsin hänt men de här headseten har ju inte kompabilitetstestat alls vad det verkar så känns vågat att utesluta något sånt. Jag vete fasen vila usb- och bildanslutningsstandarder de följer. Det är vi som gör detta åt dem så jag skulle inte utesluta att det är något knäppt och anslutningen är okay? Har du kört mycket roomscale eller något där du tror dig ha belastat den något extra någon sväng?

Förutom att rift kameran klagar på mina usb 3.0 portar precis som Vive kameran så har jag haft mer flyt med Riften.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har fått någon grafikbug med min rift. I Assetto Corsa så warpas perspektivet när jag panorerar runt. Fick samma nu med nVidia funhouse VR demot. Släpptes någon firmware idag vet inte om den gick in rätt? I chronos märkte jag inte av det men det är inte mycket objekt nära så kanske går att missa.

Misstänker det är kameran som börjat tracka dåligt eller något efter firmware uppdateringen. Funhouse demot är okay så länge kameran är absolut headon men så fort det är någon som helst vinkel så warpas det en del. Mer om jag täcker för sidorna på headsetet med händerna. Blir inget stutter av någon anledning bara mer warping så kan ändå spåra på något sätt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Assetto corsa fick en uppdatering nylingen . Nu fungerar AA och kombinerad med ökad pixel density (jag kör max AA och density 1.7) och ger den ganska bra bild. PP filtrar ger en del blur fortfarande.

Drift rally fick i måndags CV1 support. Fortfarande stämmer dock inte rörelser av ratten med riktiga ratten vilket är väldigt irriterande. Tyckte att world scale var inte riktigt rätt men har inte hunnit köra så mycket.

oqvist : Lite långsökt kanske men fungerar alla leds på din CV1? Får du samma warp om cameran är off center till höger eller vänster?

Permalänk
Medlem

Tror det de trackar då klockrent i andra lir. Project Cars jag kan kolla runt tills nacken går av får inte dragspelseffekten.

Flyttat kameran så den är absolut i centrum en meter ifrån men gjorde ingen skillnad alls på graden av dragspelseffekt. Det är demokratiskt hur lite eller mycket jag vrider på huvudet.

Om du sitter och nickar du upplever inte att dashboard trycks ihop eller dras ut?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tror det de trackar då klockrent i andra lir. Project Cars jag kan kolla runt tills nacken går av får inte dragspelseffekten.

Flyttat kameran så den är absolut i centrum en meter ifrån men gjorde ingen skillnad alls på graden av dragspelseffekt. Det är demokratiskt hur lite eller mycket jag vrider på huvudet.

Om du sitter och nickar du upplever inte att dashboard trycks ihop eller dras ut?

Kollat precis och Assetto verkar fungera utan problem.

Det kanske kom till nåt i senaste uppdateringen som påverkar just dig med tanke på 21:9 monitor? Det borde inte spela nån roll vilken upplösning du har ställt in, men prova att ställa in 1920x1080?

Permalänk
Medlem

Smart där du kanske är inne på rätt spår.

Jo har ställt in 1920x1080 men gör ingen skillnad. Får testa med 16:9 monitor sen. Att köra 1920x1080 fungerade nte med bigscreenbeta heller på 21:9an.

Har vart upptagen då jag hittade vr mod så Richard Burns Rally blir körbart. http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.kegetys.fi%2... Har lite problem med stutter men annars fungerar det riktigt bra. Gillar skrivbordssetupen man får i paus menyn skulle bara haft en gammal Microsoft Sidewinder ffb ratt eller Logitech momo racing red eller något istället för mus och tangentbord

Fick tyvärr inte inställningarna i config filen att ta. Man skulle kunna ha kartläsare med Rift på skallen ex ;).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

En fråga om beställning av Oculus.

Jag har beställt en Oculus och jag fick mail att det är skickat. Här kommer frågan i mitt mail står det (Att betala vid mottagning) jag förstår inte riktig för jag har ju redan betalat för den. Är det den någon av er som har fått liknande mail när ni beställde? Man blir ju lite orolig när det står så där..

Permalänk
Medlem

Stod likadant på min du kommer inte måste betala igen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Stod likadant på min du kommer inte måste betala igen

Då kan jag känna mig lugn.. Tack för så snabbt svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plimp:

Då kan jag känna mig lugn.. Tack för så snabbt svar..

Det var samma här. Bry dig inte om det.

Jag frågade tom deras support och fick ett generiskt svar som inte hjälpte.

Permalänk
Medlem

Supporten har vart kanon, fick hem en ersättningssladd som dock inte hjälpte. Mailade igen och de ska skicka en förbetald fraktsedel för att skicka tillbaka enheten varefter man får en ny medans den gamla inspekteras.

Men - helt plötsligt, utan att jag har gjort nåt, får jag den inte att glappa mer. Innan räckte det att dra ut bandet där bak eller tilta den upp och ner för att tappa bild. Just nu kan jag göra det utan problem. Skickar jag in den finns det alltså risk att de inte hittar något. Gah.

Permalänk
Medlem

Season 1 pack för pinball FX 2 VR släppt. Lycka!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag fick en ny Rift hemskickad, så deras support är det absolut inget fel på. Tror glappet satt på headsetet på den förra. Tror kanske att jag har mer god rays nu dock, men det får man väl leva med.

Permalänk
Medlem

De svarar snabbt i alla fall. Har ett problem med cockpits i Assetto Corsa som förvrängs lite när man tittar runt. Har också vart nödd att fråga dem min xbox one kontroller känns inte igen av oculus home längre. Fungerar hur bra som helst utanför oculus home både kopplat via usb och trådlöst men oculus home tror den är avstängd/inte inkopplad. Den lilla fjärren fungerar fortfarande.

Har också lite problem med inateck usb 3.0 kortet. Fick meddelanden om att riftens hdmi tappat kontakt emellanåt. Kopplar ofta på direkt de kopplat av. Verkar inte va själva hdmi kabeln utan usbn som kopplar till och från. Kör jag usb 2.0 portar så har jag ännu inte fått dessa meddelanden peppar peppar.

Måste säga det är smått fascinerande vad som för andra problem man får när man fixar ett problem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Damaged Core är ute

http://uploadvr.com/damaged-core-review-final/

Spelat i 1 timme nu, sjukt roligt är det. Blir svettigt väldigt snabbt, fick spela i bara kallingar till sist

Helt klart en av de bästa VR spelen jag har spelat på Riften

Permalänk
Medlem

Man blir sugen men känns som man ska vänta på oculus touch

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

35 minuter Wilsons Heart

Permalänk
Medlem

Finns de nå husmorstips hur man rengör insertsen effektivt och skonsamt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ser ut som dom jobbat hårt med att mappa in händer i spelet på ett bra sätt. Både virtuella och fysiska.

Permalänk
Medlem

Borde inte riften komma idag till svenska butiker? inte sett något av det än :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Borde inte riften komma idag till svenska butiker? inte sett något av det än :/

Var har du hört det? Skulle vara intressant att få möjlighet att testa. Själv har man ju vive:at i 4 månader nu.

Elgiganten här i Jönköping har satt upp en yta inramat för virtual-reality. Innehållsmässigt lyser den fortfarande med sin frånvaro..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Var har du hört det? Skulle vara intressant att få möjlighet att testa. Själv har man ju vive:at i 4 månader nu.

Elgiganten här i Jönköping har satt upp en yta inramat för virtual-reality. Innehållsmässigt lyser den fortfarande med sin frånvaro..

Sweclockers skrev en artikel för länge sen. Men verkar bara som det kommit till tyskland och uk just nu, Vi får nog glatt vänta ett tag till http://www.sweclockers.com/nyhet/22508-oculus-rift-och-touch-...

Permalänk
Medlem

Har lite svårt begripa varför måste touch godkännas av amerikanska myndigheter?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: är väl som S och CE märkning ungefär, kollar om det stör ut något och sådant. Jag tror ni övertolkar en disclaimer på dev versionerna, jag ser inte att det skulle vara något problem med det.

Permalänk
Medlem

Jag antar att cv1 inte funkar med usb 2.0? Jag har nog inte plats att få in ett instickskort med usb 3 och det finns inte något annat sätt att få till det va? Moderkortet har USB 3 portar men dom funkar inte enligt deras egna test. Behöver jag usb 3 till dk2?
https://support.oculus.com/1709142099318823

Citat:

Om du inte har några tillgängliga USB 3.0-portar kan du använda USB 2.0-portar istället. Obs! När du använder USB 2.0-portar minskar spårningstillförlitligheten mellan headset och sensor.

Men det kan ju hända att det inte är uppdaterat. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara delade meningar om det funkar eller inte med USB2, jag har inte prövat och kanske ingen idé att chansa.

Kolla om du har mer än en USB3 kontroller och disabla en av dem som de gör i denna tråden:
https://forums.oculus.com/community/discussion/28560/rift-pc-...

Annars är det nog nya grejer tyvärr som gäller om du inte kan stoppa in ett kort.

Permalänk
Medlem

Jag har USB 3.0 portar men de känns inte igen som usb 3.0 så jag förmodar de körs i usb 2.0 hastighet. Har inte upplevt några problem alls med Riften med dem dock de bara tjatar om att usb 3.0 rekommenderas. Det finns ju hyfsat billiga lösningar ifall det inte fungerar. Skaffade ett Inateck usb 3.0 kort lät mig få kameran att fungera som den skulle med Viven. Fast förutom kameran fungera även den bra i USB 2.0.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Headset för min del körs i USB 3, sensorn var inkompatibel med alla mina USB3 portar, även ett extra pci-e kort men funkar på mina USB2 portar, med det sagt så har jag inte precis noterat något problem med att köra så här.

Läst runt när det gäller PCI-E kort och så vitt jag vet så säljs inga i Sverige som är kompatibla med Riften så behöver du skaffa ett behöver du importera, har redan testat 2 men inga av de funkar med sensorn. Vet att en vän använder sig av https://www.amazon.com/gp/product/B00B6ZCNGM som ska funka.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt par idag och det enda jag hunnit testa en del av så här långt är Elite Dangerous.
Det är väldigt behagligt när man väl har hittat en bra placering så pass att allt blir tydligt nog att kunna fokuseras på.
Då är det en rätt trevlig upplevelse i spel som ED när man kan fokusera på alla detaljer och konsoler runtomkring.

Spelet har rätt bra stöd för headsetet tycker jag. Men jag har knappt testat något annat förutom några gratis tech-demos.

Kör med USB 3.0 men är nyfiken på huruvida någon som kör med 2.0 faktiskt upplever problem. Förs det verkligen över så pass mycket data att den ökade bandbredden i 3.0 gör skillnad? Eller har 3.0 även lägre latency kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1:

Köpte mitt par idag och det enda jag hunnit testa en del av så här långt är Elite Dangerous.
Det är väldigt behagligt när man väl har hittat en bra placering så pass att allt blir tydligt nog att kunna fokuseras på.
Då är det en rätt trevlig upplevelse i spel som ED när man kan fokusera på alla detaljer och konsoler runtomkring.

Spelet har rätt bra stöd för headsetet tycker jag. Men jag har knappt testat något annat förutom några gratis tech-demos.

Kör med USB 3.0 men är nyfiken på huruvida någon som kör med 2.0 faktiskt upplever problem. Förs det verkligen över så pass mycket data att den ökade bandbredden i 3.0 gör skillnad? Eller har 3.0 även lägre latency kanske?

Du kanske kunde testa att köra med USB 2.0 och se om du märker någon skillnad och om det ens drar igång riktigt? Om inte annat skulle jag bli väldigt tacksam!

Om det nu inte är så att @oqvist faktiskt kör på USB 2.0 för i så fall verkar det ju funka bra. Som jag förstått kör du mycket bilsimulatorer och där borde det absolut märkas om det säckar efter.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.