Första par glasögon // Det här kan inte vara rätt!?!

Permalänk
Sötast

Första par glasögon // Det här kan inte vara rätt!?!

Hej!

Hämtade ut mitt första par glasögon idag och har kämpat mig igenom dagen med dem, har snackat med ett par vänner med glasögon och självklart lär det skilja sig mycket på vilket synfel man har men...

Min syn är 0.4 på vänster öga och 1.0 på höger.
Jag har brytningsfel på vänster öga vilket gör att allt utom vertikala linjer blir suddiga.

Det har ingen större påverkan på mitt liv mer än att _allt_ jag ser är något suddigt.

Roliga är att jag idag med glasögon flera gånger tänkt damn vad högupplöst allt är!
Ett träd som tidigare varit fint och grönt är nu superskarpt så att man kan se individuella blad på avstånd.

Problemet är att allt jag har helt fel proportioner, på långt avstånd och om jag tittar mot horizonten så är det gångbart, men om jag tittar neråt eller på nära avstånd så förvrängs allt _för mycket_

Exempel, jag tittar på skärmen just nu och bilden nedan illustrerar hur jag ser den.

Samma effekt på gatan, i bakluckan på bilen etc.

Tittar jag ner så tappar jag balansen och då jag skulle lyfta ur något ur bakluckan så undrade jag om jag fått en stroke, ena sidan såg ut att vara 30cm djup och andra 80cm.

Blir fruktansvärt illamående av att ha dem på om jag inte fokuserar på horizonten hundra meter bort, men visst.... skarpt är det... "Yay"

Är det så att min optiker total tabbat glasögonen eller skall jag välja mellan suddigt eller ... jag har inte ens ett ord för att beskriva det.

Permalänk
Medlem

Låter som att något är lite galet. Du borde gå tillbaka till optikern och prata med dom. Kan vara slipningen som är sne eller nå. Har aldrig varit med om liknande själv dock, haft glasögon i snart 10 år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Inaktiv

Välkommen till världen med glasögon. Det hela låter sjukt galet och måste kontrolleras med din optiker. Tillsvidare kan du vrida på huvudet istället för ögonen.

Permalänk

Det är normalt att bli illamående, likt åksjuka, när man använder sitt första par glasögon. Man brukar få rådet att använda dem några timmar per dygn den första tiden. Är man närsynt och tar på sig glasögon så kan t.ex. marken upplevas "närmare" än tidigare. Det är inte ovanligt att man stapplar lite och är rädd för att snubbla. Linjer kan upplevas förskjutna eller böjda. Men efter en tid så har hjärnan vant sig.

Det skadar dock inte att du går tillbaka till din optiker för en extrakoll. Kanske är linserna felcentrerade eller så passar inte glassorten för dig.

Jag rekommenderar CR-39-glas istället för dyrare med högre brytningsindex. CR-39 ger bäst skärpa över hela synfältet, och är dessutom det billigaste alternativet. Enda fördelen med dyrare glas är att de blir tunnare i kanterna om man behöver starka glas. Helt onödigt i de flesta fall, och med dem ser man bara skarpt på en viss punkt i glasen och sedan mer suddigt ut mot kanterna. Usch.

Permalänk
Medlem

Vad är det för glas.
Jag gick från premium glas till budget och då såg jag tex att ett bord var båg format etc.
Lägg på lite mera på glasen de är ju en nödvändighet att se bra.
Visserligen kan glasen vara fel slipade så kolla med din optiker.

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Ge det någon dag först är mitt råd. Som andra redan har sagt tar det ett tag för hjärnan och ögonen att vänja sig, sen kan du självklart gå tillbaka till optikern om det inte blir bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haft glasögon i 25 år och har aldrig ens hört talas om något liknande. Måste ju rimligen vara något fel med slipningen?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

låter väldigt märkligt, haft glasögon i ~15 år (dock bara närsynt, inget brytningsfel) och aldrig haft sådant problem, som tidigare sagt kan man bli illamående när man första gånger börjar använda glasögon men att bilden förvrängs låter som att någon har slipat glasen fel.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Haft glasögon i 25 år och har aldrig ens hört talas om något liknande. Måste ju rimligen vara något fel med slipningen?

Det kanske är just på grund av de 25 åren och relativt oförändrat synfel på senare år du inte minns hur det var i början?

Instämmer med @Andreaz1, ge det ett par dagar först. Hjärnan har en märklig förmåga att anpassa sig.

Ett roligt (?) experiment man kan göra är att ta på sig ett par glasögon med prisman, som vänder upp och ned på det man ser. Det sägs i alla fall att hjärnan kompenserar efter några dagar, och vänder på bilden. När man sedan tar av sig glasögonen ser man allt upp och ner igen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Det kanske är just på grund av de 25 åren och relativt oförändrat synfel på senare år du inte minns hur det var i början?

Instämmer med @Andreaz1, ge det ett par dagar först. Hjärnan har en märklig förmåga att anpassa sig.

Ett roligt (?) experiment man kan göra är att ta på sig ett par glasögon med prisman, som vänder upp och ned på det man ser. Det sägs i alla fall att hjärnan kompenserar efter några dagar, och vänder på bilden. När man sedan tar av sig glasögonen ser man allt upp och ner igen

Jodå, det var jobbigt första tiden eftersom marken såg ut att vara närmare, och med åren har jag fått brytningsfel i båda ögonen, men jag har aldrig ens hört talas om någon som får en så där skum förvrängning som TS.

Jag skulle prata med optiker direkt om jag var TS - om det är felslipat så är det ju tämligen onödigt att vänja sig vid något som är direkt fel.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av fernux:

Lägg på lite mera på glasen de är ju en nödvändighet att se bra.

Nej, nej, nej! Det är inte så enkelt.

Bästa glasen för glasögon är egentligen kronglas (riktigt glas) om skärpan är viktigast, men glas är tungt. Därefter kommer "plastglaset" CR-39, som har snarlikt brytningsindex och Abbetal som kronglas. Du får utmärkt skärpa över hela synfältet. CR-39 brukar vara det billigaste alternativet hos optikern!

Dyrare plastglas har högre brytningsindex och kan göras tunnare, men samtidigt har de lägre Abbetal, vilket ökar den kromatiska aberrationen och ger sämre skärpa ju längre från linsens optiska center du tittar. Tunnare glas kan dock vara en fördel om man behöver starka glas över +/- 4 dioptrier så att de inte ser ut som flaskbottnar. Men så starka glas behöver inte trådstartaren.

Dyra glas är alltså inte alltid bättre. Speciellt inte om man prioriterar bra synskärpa.

Permalänk

Skippa glasögon och skaffa linser - det fungerade bättre på mig och olika brytningsfel och sånt är lätt fixat med linser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manne Saint:

Skippa glasögon och skaffa linser - det fungerade bättre på mig och olika brytningsfel och sånt är lätt fixat med linser.

Håller med om detta, man ser så mycket bättre med linser.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan dessutom kanske behöva terminalglasögon för att det ska bli bra vid en skärm, diskutera med din optiker eftersom korrigeringarna är gjorda för att fungera på olika avstånd till det du tittar på, det finns lite förenklat läsglasögon, terminalglasögon och glasögon och de är tänkta för olika avstånd till det du tittar på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Fixar man att bära linser så är det verkligen kung men jag skulle gissa att skillnaden jämfört med glasögon är mindre med mindre korrigeringar.

Och det kan vara jobbigt när man byter upp sig i skärpa, särskilt när man går från att se nästan bara med ett öga till med två så är det djupseendet som måste anpassa sig mest.

Permalänk
Medlem

Har själv brytningsfel och upplevde samma sak första dagen/dagarna, minns inte hur länge, men det är ingen fara!

Min optiker informerade mig om att saker som är raka kom att se sneda ut i början, pga. att din hjärna är så van vid att kompensera för synfelet av sig själv. Ta det lugnt i början, kör för fan inte bil med brillorna på förrän du känner dig bekväm i dem.

Och lyssna inte på swec när det gäller såna här problem, de flesta har antagligen inte glasögon men förstår sig jäkligt bra på det ändå...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Hej!

Hämtade ut mitt första par glasögon idag och har kämpat mig igenom dagen med dem, har snackat med ett par vänner med glasögon och självklart lär det skilja sig mycket på vilket synfel man har men...

Min syn är 0.4 på vänster öga och 1.0 på höger.
Jag har brytningsfel på vänster öga vilket gör att allt utom vertikala linjer blir suddiga.

Det har ingen större påverkan på mitt liv mer än att _allt_ jag ser är något suddigt.

Roliga är att jag idag med glasögon flera gånger tänkt damn vad högupplöst allt är!
Ett träd som tidigare varit fint och grönt är nu superskarpt så att man kan se individuella blad på avstånd.

Problemet är att allt jag har helt fel proportioner, på långt avstånd och om jag tittar mot horizonten så är det gångbart, men om jag tittar neråt eller på nära avstånd så förvrängs allt _för mycket_

Exempel, jag tittar på skärmen just nu och bilden nedan illustrerar hur jag ser den.

http://i.imgur.com/JuLvFjU.png

Samma effekt på gatan, i bakluckan på bilen etc.

Tittar jag ner så tappar jag balansen och då jag skulle lyfta ur något ur bakluckan så undrade jag om jag fått en stroke, ena sidan såg ut att vara 30cm djup och andra 80cm.

Blir fruktansvärt illamående av att ha dem på om jag inte fokuserar på horizonten hundra meter bort, men visst.... skarpt är det... "Yay"

Är det så att min optiker total tabbat glasögonen eller skall jag välja mellan suddigt eller ... jag har inte ens ett ord för att beskriva det.

Har också ett brytningsfel, åt höger typ. Har 1.25 på båda. Första månaden så kunde jag knappt använda dem, då allting kom så nära. Kunde inte äta med dem då jag prickade fel med gaffeln osv.
Att allt är högupplöst och att man helt plötsligt såg detaljer på löv, billyktor med mera kändes bra men konstigt för min del.

I mitt fall så var det helt enkelt så att man får vänja sig, har haft glasögon i lite mer än ett år och känns bra idag .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter helt normalt TS, dina ögon måste vänja sig vid att inte längre försöka kompensera för de fel på ögat du haft. Jag har haft glasögon/linser större delen av livet och trots det fick jag liknande problem när jag för några år sedan bytte från att ha haft linser varje dag i 15 år till att ha glasögon som faktiskt korrigerade min astigmatism som blivit rätt illa med tiden. Tog några dagar sen hade jag vant mig och allt var som vanligt igen, förutom att jag såg bra.

Skrivet av Manne Saint:

Skippa glasögon och skaffa linser - det fungerade bättre på mig och olika brytningsfel och sånt är lätt fixat med linser.

Snarare sagt är astigmatism (förmodligen det vanligaste brytningsfelet utöver närsynthet/översynthet) jobbigt att få till med linser. Begränsad mängd olika sorter som görs för att avhjälpa det och i en begränsad mängd storlekar. Vid korrektion av astigmatism krävs även att linsen sitter åt rätt håll och att det slipade områdets storlek passar väldigt väl med ögats storlek vilket inte är lika viktigt vid vanliga linser som inte korrigerar astigmatism.

Av TS text låter det som han har astigmatism utöver närsyntheten så då är linser inte det lättaste valet.

Permalänk
Sötast

Får göra som så att jag ger det en vecka eller två och gå med glasögonen ett par timmar gången då.

Hade varit snyggt om [företaget] kunde informerat mig lite mer om hur det kunde vara då det var mitt första par någonsin.

Tackar så mycket för alla svar, vad gör man utan er? <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Får göra som så att jag ger det en vecka eller två och gå med glasögonen ett par timmar gången då.

Hade varit snyggt om [företaget] kunde informerat mig lite mer om hur det kunde vara då det var mitt första par någonsin.

Tackar så mycket för alla svar, vad gör man utan er? <3

Jag upplevde precis samma fenomen som dig när jag skaffade mina första glasögon, när jag tittade
neråt såg det ut som jag skulle kliva i en grop.
Det jag kan lugna dig med är att det går över på ett par dagar om du använder glasögonen kontinuerligt, du ska tvinga
hjärnan att anpassa sig till verkligheten. (Med undantag för ev. bilkörning eller annat som kan orsaka skada)
Du ska alltså inte använda dom endast ett par timmar då och då.

Kämpa på så är det snart som vanligt fast med bättre syn

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Jag har glasögon och linser. Väljer linser alla dagar i veckan eftersom glasögon förstör liksom proportionerna i omgivningen. Med linser ser man alltings skarpare med samma proportioner som man har utan glasögon.

Är ingen optiker men jag skulle gissa på att proportionerna som du ser med dina glasögon kan vara på grund av att du har ett brytningsfel på vänster öga om det inte är slipningen det är fel på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Får göra som så att jag ger det en vecka eller två och gå med glasögonen ett par timmar gången då.

Hade varit snyggt om [företaget] kunde informerat mig lite mer om hur det kunde vara då det var mitt första par någonsin.

Tackar så mycket för alla svar, vad gör man utan er? <3

Vore jag du skulle jag åtminstone fråga optikern om det är normalt eller om det kan vara felslipat, för om det faktiskt är felslipat så är det ju tämligen onödigt att du ska vänja dig vid något som är fel.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRUSSIDULL:

Jag har glasögon och linser. Väljer linser alla dagar i veckan eftersom glasögon förstör liksom proportionerna i omgivningen. Med linser ser man alltings skarpare med samma proportioner som man har utan glasögon.

Hade glasögon och linser i ett par år, men gav upp linserna. Det är för mycket bök och besvär med linser, och dessutom är risken för ögonsjukdomar förhöjd. Linser som korrigerar brytningsfel är ännu värre, eftersom de måste sitta pall och inte rotera - jag hade ett helsikes besvär med detta.

En laseroperation vore det bästa, men då ska man vara säker på att synfelen inte förvärras med tiden, och eftersom jag inte är det vågar jag mig inte på det...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Hade glasögon och linser i ett par år, men gav upp linserna. Det är för mycket bök och besvär med linser, och dessutom är risken för ögonsjukdomar förhöjd. Linser som korrigerar brytningsfel är ännu värre, eftersom de måste sitta pall och inte rotera - jag hade ett helsikes besvär med detta.

En laseroperation vore det bästa, men då ska man vara säker på att synfelen inte förvärras med tiden, och eftersom jag inte är det vågar jag mig inte på det...

Håller med. Gav upp linser, månadslinser var för mycket arbete och endagslinser blir ju dyrt i längden även om det var smidigt.

Permalänk
Medlem

”Min” optiker har ett instrument som gör att de kan mäta upp slipningen på ett par befintliga glasögon på några sekunder, och jag antar alla andra optiker också har samma sorts instrument.

Det kan ju hända att något har blivit fel och du har fått någon annans glas i dina ögon, eller att något annat har blivit fel i beställningen. Men det borde vara lätt för dem att dubbelkolla att dina nya glasögon motsvarar receptet från synundersökningen.

Permalänk
Avstängd

Det kan ta upp till ett par dagar att vänja sig med nya glasögon, jag köpte nya förra sommaren och det var jätteliten skillnad mot mina gamla. Men det blev nästan lite fylleeffekt med dom. Men det gick över efter ca 2 dagar och nu ser jag normalt igen med mina glasögon.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Föredetting

Mitt första par glasögon såg jag helt perfekt med - kändes sjukt smidigt, ungefär samma effekt som jag nu uppnår med linser. Beställde nya brillor i somras, och fick lite "wtf"-känslor över dem till en början, allt ser bra ut på håll, men närseendet blir lite lustigt. Det är iofs inget problem, eftersom jag bara använder glasögonen i trafiken i princip, men jag kan relatera till tråden.

I mitt fall antar jag att det kan vara det att jag "lyxat till det" med dyrare glas, något jag inte hade på mina gamla glasögon, möjligen något mindre fel också. Eftersom jag beställde online från Storbritannien gav jag det några dagar, och jag har nu vant mig rätt bra.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hej!

Hämtade ut mitt första par glasögon idag och har kämpat mig igenom dagen med dem, har snackat med ett par vänner med glasögon och självklart lär det skilja sig mycket på vilket synfel man har men...

Min syn är 0.4 på vänster öga och 1.0 på höger.
Jag har brytningsfel på vänster öga vilket gör att allt utom vertikala linjer blir suddiga.

Det har ingen större påverkan på mitt liv mer än att _allt_ jag ser är något suddigt.

Roliga är att jag idag med glasögon flera gånger tänkt damn vad högupplöst allt är!
Ett träd som tidigare varit fint och grönt är nu superskarpt så att man kan se individuella blad på avstånd.

Problemet är att allt jag har helt fel proportioner, på långt avstånd och om jag tittar mot horizonten så är det gångbart, men om jag tittar neråt eller på nära avstånd så förvrängs allt _för mycket_

Exempel, jag tittar på skärmen just nu och bilden nedan illustrerar hur jag ser den.

http://i.imgur.com/JuLvFjU.png

Samma effekt på gatan, i bakluckan på bilen etc.

Tittar jag ner så tappar jag balansen och då jag skulle lyfta ur något ur bakluckan så undrade jag om jag fått en stroke, ena sidan såg ut att vara 30cm djup och andra 80cm.

Blir fruktansvärt illamående av att ha dem på om jag inte fokuserar på horizonten hundra meter bort, men visst.... skarpt är det... "Yay"

Är det så att min optiker total tabbat glasögonen eller skall jag välja mellan suddigt eller ... jag har inte ens ett ord för att beskriva det.

Det kan ta upp till 3 veckor innan man vant sig med glasögon, särskillt om man inte haft det innan. Vet själv hur det var när jag i 20-årsåldern bestämde mig för att testa om glasög kunde hjälpa mot min synskada något. Första två veckorna var ett rent helvete. Blev yr, mådde illa, ögonen rann och det var skarpt och suddigt om vartannat men tillslut anpassade sig ögonen. Det du får ha i åtanke är att glasögonen är till för att hjälpa ögonen fokusera ljuset, och har man inte haft glasögon innan så har ögonen vant sig att försöka kompensera själv, så det kan ta tid. Så jag skulle nog ge det två-tre veckor innan dy återtestar. Sen kan det ju också vara så att de är felslipade. Din optiker har instrument som kan mäta om glasögonen är rätt slipade i förhållabde till ditt synfel så du kan ju alltid be om en mätning, men på din beskrivning låter det som helt normala invänkningsbesvär.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hej!

Hämtade ut mitt första par glasögon idag och har kämpat mig igenom dagen med dem, har snackat med ett par vänner med glasögon och självklart lär det skilja sig mycket på vilket synfel man har men...

Min syn är 0.4 på vänster öga och 1.0 på höger.
Jag har brytningsfel på vänster öga vilket gör att allt utom vertikala linjer blir suddiga.

Det har ingen större påverkan på mitt liv mer än att _allt_ jag ser är något suddigt.

Roliga är att jag idag med glasögon flera gånger tänkt damn vad högupplöst allt är!
Ett träd som tidigare varit fint och grönt är nu superskarpt så att man kan se individuella blad på avstånd.

Problemet är att allt jag har helt fel proportioner, på långt avstånd och om jag tittar mot horizonten så är det gångbart, men om jag tittar neråt eller på nära avstånd så förvrängs allt _för mycket_

Exempel, jag tittar på skärmen just nu och bilden nedan illustrerar hur jag ser den.

http://i.imgur.com/JuLvFjU.png

Samma effekt på gatan, i bakluckan på bilen etc.

Tittar jag ner så tappar jag balansen och då jag skulle lyfta ur något ur bakluckan så undrade jag om jag fått en stroke, ena sidan såg ut att vara 30cm djup och andra 80cm.

Blir fruktansvärt illamående av att ha dem på om jag inte fokuserar på horizonten hundra meter bort, men visst.... skarpt är det... "Yay"

Är det så att min optiker total tabbat glasögonen eller skall jag välja mellan suddigt eller ... jag har inte ens ett ord för att beskriva det.

Det där är helgalet. Första dagen jag fick mina glasögon så upplevde jag allt en ynkaste del inzoomat, men otroligt skarpare. Någon vecka senare var allt enbart skarpare och som det "ska vara". Att du ser snett och tappar balansen när du tittar ner kan inte handla om en vanesak, det låter helt galet. Märkte du inte detta i butiken?! Gå tillbaka oavsett och tala med din optiker.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Det där är helgalet. Första dagen jag fick mina glasögon så upplevde jag allt en ynkaste del inzoomat, men otroligt skarpare. Någon vecka senare var allt enbart skarpare och som det "ska vara". Att du ser snett och tappar balansen när du tittar ner kan inte handla om en vanesak, det låter helt galet. Märkte du inte detta i butiken?! Gå tillbaka oavsett och tala med din optiker.

Klart det kan vara en vanesak, allt hänger på vad glasögonen är gjorde att korrigera. Lite närsynthet är ju inget problem men lägg på stor diff i astigmatism mellan ögonen så är det större fel.