Tråden som skvallrar om Polaris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag måste säga att det är ett intressant fenomen det här med att folk tar god tid på sig att välja ut en produkt, slår sedan till, får ett defekt exemplar och i vredesmod sedan skiter i all reson och istället tar "helt fel" produkt

Vilka RX 480 var det du var intresserade av?

Tillägg: gjorde en liten koll på hur det ser ut med lagerstatusen för RX480-korten med 8GB bortanför referensdesign.

  • XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition HDMI 3xDP 8GB

  • PowerColor Radeon RX 480 Red Devil HDMI 3xDP 8GB

  • XFX Radeon RX 480 GTR HDMI 3xDP 8GB

Dyra och säljs bara av 3 mer eller mindre obskyra butiker. Är dock i lager.

  • Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming HDMI 3xDP 8GB

Säljs bara av Proshop som förväntas ha den på lager 2 september.

  • MSI Radeon RX 480 Gaming X 2xHDMI 2xDP 8GB

Prissatt till 3300 på Komplett och Inet. Komplett väntar på 49st preliminärt den 11 september. Inet anger inget datum, bara beställningsvara.

  • Asus Radeon RX 480 Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 8GB

Alla stora kedjor, tillika Asus recommended reseller, har satt priset till 3400. Komplett väntas få in 29st 1 september, Webhallen anger 9 september och Inet bara beställningsvara.

  • XFX Radeon RX 480 RS Triple X HDMI 3xDP 8GB

Här är listans lysande stjärna! I lager hos Komplett, som nästan är ensam om kortet, för 3000 spänn! Jag undrar dock vad RS egentligen står för. Rejected samples? Nån hake måste det vara. Vad det detta criscros köpte?

  • Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 2xHDMI 2xDP 8GB

3150-3200 hos de stora kedjorna. Inte i lager nånstans dock uppenbarligen några som köpt och fått sina. Dustin säger 12 september. Inet om 12 dagar, dvs 5 september. Komplett 4 september. Netonnet 6 september.

  • Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 8GB (utan OC)

Liknande ovan, men något färre saluför den och färre av dessa verkar ha för avsikt att ha den i lager.

Undrar hur många kort som kommit in och hunnit bli sålda. Efterfrågan överstiger åtminstone tillgången.

Alla rx 480 blev generellt sett nästan 10c varmare mot ett likvärdig kylare på 1060.. obs detta var mer generellt och inget som behöver vara sant. Och mitt chassi är litet och ju mindre kortet är desto bättre. Det var ett nitro lr powercolor devil. Nitro kosta 3200kr och fanns ej i lager.. devil kortet va för dyrt och för stort.

När jag hitta 1060 6gb för 2900kr så undrar man.. varför inte ett billigare kort som skulle passa mig bättre?

Så jag slog till på ett. Och ja det var RS inte gtr..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av criscros:

Alla rx 480 blev generellt sett nästan 10c varmare mot ett likvärdig kylare på 1060.. obs detta var mer generellt och inget som behöver vara sant. Och mitt chassi är litet och ju mindre kortet är desto bättre. Det var ett nitro lr powercolor devil. Nitro kosta 3200kr och fanns ej i lager.. devil kortet va för dyrt och för stort.

När jag hitta 1060 6gb för 2900kr så undrar man.. varför inte ett billigare kort som skulle passa mig bättre?

Så jag slog till på ett. Och ja det var RS inte gtr..

Tror faktiskt att även ett sådant här hade kunnat passa, det blåser ju ut den varma luften ur chassit.
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...
Nåja jag hoppas och tror att du även blir nöjd med ditt GTX1060.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av criscros:

Ett 1060 är inte helt fel produkt kanske tvärtom då ja behöver ett mindre kort som är svalare..

De va mest nitro ja tänkte isånnafall..

Edit: vill lägga till info. Ang valet mellan 1060 vs 480 var verkligen INTE ett självklart val om man säger så. Det va redan svårt att välja från första början.. sen när alla dessa onödiga "problem" uppstodd så kändes det som om ett zotac 1060 mini skulle passa mina behov bättre än rx 480. Även om ja normalt sett brukar förespråka ett 480 pga dess potential så har jag hunnit tröttna ordentligt på 2 varianter.. ett ref och nu detta xfx kort. Mår knappast dåligt över mitt val ang 1060(återstår o se hur det är att äga) men blev sjukt frustrerad av amd korten..

Kan ju inflika att XFX inte står för kvalité (på gpu:er), var inte många år sen där första batchen av kort var riktigt bra och sen gick det bara utför, sämre kylare som lät betydligt mer och billigare kretskort (det sista har jag för mig var fallet).

Ironiskt att XFX ändå säljer kort i större mängd.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror faktiskt att även ett sådant här hade kunnat passa, det blåser ju ut den varma luften ur chassit.
https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...
Nåja jag hoppas och tror att du även blir nöjd med ditt GTX1060.

Netonnet-kunderna verkar i alla fall väldigt nöjda med kortet

Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju inflika att XFX inte står för kvalité (på gpu:er), var inte många år sen där första batchen av kort var riktigt bra och sen gick det bara utför, sämre kylare som lät betydligt mer och billigare kretskort (det sista har jag för mig var fallet).

Ironiskt att XFX ändå säljer kort i större mängd.

Å fasen, hade för mig XFX var bland de bättre, men det var kanske förr det. Vill minnas att det var lite som EVGA. Fast jag kanske blandar ihop allt.

Förresten, har Gigabyte slagit av på takten gällande grafikkort? Var inte de en stor mellanspelare?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju inflika att XFX inte står för kvalité (på gpu:er), var inte många år sen där första batchen av kort var riktigt bra och sen gick det bara utför, sämre kylare som lät betydligt mer och billigare kretskort (det sista har jag för mig var fallet).

Ironiskt att XFX ändå säljer kort i större mängd.

I och med HD5850 kom det en hel del sådanna rapporter minns jag. Mitt HD5850 kom också från XFX men var 100% referensmodell så var ingen fara alls där. Riktigt bra kylare på 5850 också, har sett betydligt sämre ut sedan dess. Jag är själv (o)lycklig ägare av referensmodell av HD6970 som jag knappt stod ut i två månader med innan jag tryckte dit en Accelero Xtreme som gjorde den sval och snudd på ljudlös.

XFX hade eventuellt bättre rykte om sig när de tillverkade för Nvidia. Personligen minns jag inget av dom från den tiden längre, dock rätt stort när de dumpade Nvidia när detta företag hade synpunkter på att XFX ville designa AMD-kort. Personligen har jag länge tyckt att AMD skulle ha plockat upp BFG istället men det företaget var nog redan döende vid tidpunkten de ville gå över.

Personligen undviker jag XFX kort pga att de är duktiga på att leta möjligheter att göra besparingar på komponentval.

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

Netonnet-kunderna verkar i alla fall väldigt nöjda med kortet

Å fasen, hade för mig XFX var bland de bättre, men det var kanske förr det. Vill minnas att det var lite som EVGA. Fast jag kanske blandar ihop allt.

Förresten, har Gigabyte slagit av på takten gällande grafikkort? Var inte de en stor mellanspelare?

Gigabyte gör ju lite allt möjligt vad jag vet gör dessa gpu:er fortfarande (men deras kylare är ju inte så bra i alla fall på vissa kort).

Skrivet av anon5930:

I och med HD5850 kom det en hel del sådanna rapporter minns jag. Mitt HD5850 kom också från XFX men var 100% referensmodell så var ingen fara alls där. Riktigt bra kylare på 5850 också, har sett betydligt sämre ut sedan dess. Jag är själv (o)lycklig ägare av referensmodell av HD6970 som jag knappt stod ut i två månader med innan jag tryckte dit en Accelero Xtreme som gjorde den sval och snudd på ljudlös.

XFX hade eventuellt bättre rykte om sig när de tillverkade för Nvidia. Personligen minns jag inget av dom från den tiden längre, dock rätt stort när de dumpade Nvidia när detta företag hade synpunkter på att XFX ville designa AMD-kort. Personligen har jag länge tyckt att AMD skulle ha plockat upp BFG istället men det företaget var nog redan döende vid tidpunkten de ville gå över.

Personligen undviker jag XFX kort pga att de är duktiga på att leta möjligheter att göra besparingar på komponentval.

Ser att texten blev lite roligt. Det jag menade var att andra batchen av samma kort hade sämre kylare och komponenter (just det sista är jag osäker på). Så recensionen såg kortet bra ut, men för många användare som köpte några månader senare blev besvikna (när första batchen var slut).

Så litar inte på XFX när det gäller gpu:er längre, så enligt mig är det inte konstigt TS blir besviken.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag måste säga att det är ett intressant fenomen det här med att folk tar god tid på sig att välja ut en produkt, slår sedan till, får ett defekt exemplar och i vredesmod sedan skiter i all reson och istället tar "helt fel" produkt

Vilka RX 480 var det du var intresserade av?

Tillägg: gjorde en liten koll på hur det ser ut med lagerstatusen för RX480-korten med 8GB bortanför referensdesign.

  • XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition HDMI 3xDP 8GB

  • PowerColor Radeon RX 480 Red Devil HDMI 3xDP 8GB

  • XFX Radeon RX 480 GTR HDMI 3xDP 8GB

Dyra och säljs bara av 3 mer eller mindre obskyra butiker. Är dock i lager.

  • Gigabyte Radeon RX 480 G1 Gaming HDMI 3xDP 8GB

Säljs bara av Proshop som förväntas ha den på lager 2 september.

  • MSI Radeon RX 480 Gaming X 2xHDMI 2xDP 8GB

Prissatt till 3300 på Komplett och Inet. Komplett väntar på 49st preliminärt den 11 september. Inet anger inget datum, bara beställningsvara.

  • Asus Radeon RX 480 Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 8GB

Alla stora kedjor, tillika Asus recommended reseller, har satt priset till 3400. Komplett väntas få in 29st 1 september, Webhallen anger 9 september och Inet bara beställningsvara.

  • XFX Radeon RX 480 RS Triple X HDMI 3xDP 8GB

Här är listans lysande stjärna! I lager hos Komplett, som nästan är ensam om kortet, för 3000 spänn! Jag undrar dock vad RS egentligen står för. Rejected samples? Nån hake måste det vara. Vad det detta criscros köpte?

  • Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 2xHDMI 2xDP 8GB

3150-3200 hos de stora kedjorna. Inte i lager nånstans dock uppenbarligen några som köpt och fått sina. Dustin säger 12 september. Inet om 12 dagar, dvs 5 september. Komplett 4 september. Netonnet 6 september.

  • Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 8GB (utan OC)

Liknande ovan, men något färre saluför den och färre av dessa verkar ha för avsikt att ha den i lager.

Undrar hur många kort som kommit in och hunnit bli sålda. Efterfrågan överstiger åtminstone tillgången.

Jag tvivlar på att speciellt många kort kommit in till kedjorna över huvud taget. Jag beställde mitt Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 2xHDMI 2xDP 8GB någon timma efter att det dök upp på komplett så torde ligga relativt långt fram i kön. Komplett har dock hela tiden bara skjutit på leveransdatum (och har fortfarande inte något bekräftat datum).

Jag antar att Sapphire skickar korten till större återförsäljare på kontinenten.

Visa signatur

FormD T1
3700X, 5700XT, 16GB 3600MHz CL16, 960 GB Corsair MP510, ASUS B550-i Gaming, Corsair SFX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squish:

Jag tvivlar på att speciellt många kort kommit in till kedjorna över huvud taget. Jag beställde mitt Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 2xHDMI 2xDP 8GB någon timma efter att det dök upp på komplett så torde ligga relativt långt fram i kön. Komplett har dock hela tiden bara skjutit på leveransdatum (och har fortfarande inte något bekräftat datum).

Jag antar att Sapphire skickar korten till större återförsäljare på kontinenten.

japp.. märkte också detta..

känns nästan som om någon någonstans inte vill att amd skall säljas i sverige

Permalänk
Medlem

Nu har det ju gått så länge man kan istället vänta på VEGA korten känns det som.

Permalänk
Medlem

@Swedman18: Folk som köper 480 är väl inte ute efter vega prestandaklassen?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Asus Z97-P | I5 4690K | Crucial Ballistix 8GB 1600MHz | Gigabyte 970 G1 Gaming | Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halloojj:

@Swedman18: Folk som köper 480 är väl inte ute efter vega prestandaklassen?

Jag har ett 7950 och tänkte uppgradera , men nu känns det inte värt det med tanke på priset och tillgång. Och då när Vega skulle komma ut så skulle man då och passa på sälja sitt 480. Jag har sett många personer på reddit och här som ville ha 480 som ett slags mellan passage till Vega men som sagt nu är det ju inte värt det.

Tydligen går alla kort till miners och då är det ju mer värt att vänta.

Jämför det här med folk som har 970 och vill uppgradera till 1060, visst är det kanske 25% högre prestanda men folk uppgraderar ändå till samma upplösning de redan kör i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squish:

Jag tvivlar på att speciellt många kort kommit in till kedjorna över huvud taget. Jag beställde mitt Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ OC 2xHDMI 2xDP 8GB någon timma efter att det dök upp på komplett så torde ligga relativt långt fram i kön. Komplett har dock hela tiden bara skjutit på leveransdatum (och har fortfarande inte något bekräftat datum).

Jag antar att Sapphire skickar korten till större återförsäljare på kontinenten.

Å fasen, så illa..! Trodde Komplett åtminstone fått in en liten batch som de sålt. Shit, då har det ju knappt sålts några 480 alls i Sverige. Helt sjukt egentligen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Avbokade själv mitt från Komplett igår och beställde från OCUK, kan inte vänta ännu mera, och det vart billigare ändå.

Men, för bättre nyheter så har Sapphire precis släppt deras nya Trixx 3.0 med stöd för 4xx-serien från dom! (och kanske andra också)

http://www.sapphiretech.com/catapage_tech.asp?cataid=291&lang...

Permalänk
Hjälpsam

@Broken-arrow:
@anon5930:

Ytterligare en bra sak med RX480 referens, bra kvalité på komponenterna.
Undantaget kylaren möjligtvis.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Är det inte väldigt dålig tillgång på Polaris korten? De finns knappt någonstans!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det inte väldigt dålig tillgång på Polaris korten? De finns knappt någonstans!

Verkar vara mest 480 som är svårt att få tag på.
---
RX 460 4GB vs. 2GB VRAM Benchmark - Is more better?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på laptops med 460 så man kan äntligen få en spelbar laptop som inte smälter ihjäl byxorna för en förmodligen billig penning.

Visst har man inte den på benen hela tiden men den lär inte låta så mycket heller om den inte blir varm.

Permalänk

Verkar som Vega kommer 1H 2017.

http://videocardz.com/63450/amd-vega-to-launch-in-1h-2017

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

@Swedish Berserk
Det var ju lite trist :/

Då kommer heller inget GTX 1080 Ti detta året heller

AMD borde förresten skrivit "AMD is one of only two companies" istället, som det står nu är det lite syftningsfel

Tillägg:
fast med lite tur är detta falskflaggning för att kunna överraska *önsketänker*

och åhå, titta på tiden, både sockel AM4 och elit döljer sig däri

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv

Suck, jag trodde det började närma sig. Riktigt sugen på något nytt nu. Mitt kort lär hinna bli tre år, är nog det grafikkort jag haft i flest år vid den tidpunkten. De flesta innan har bytts efter ett år, i sällsynta fall har det blivit närmare två år.

Skrivet av GilbertG:

@Swedish Berserk
Det var ju lite trist :/

Då kommer heller inget GTX 1080 Ti detta året heller

AMD borde förresten skrivit "AMD is one of only two companies" istället, som det står nu är det lite syftningsfel

Tillägg:
fast med lite tur är detta falskflaggning för att kunna överraska *önsketänker*

och åhå, titta på tiden, både sockel AM4 och elit döljer sig däri

1080 Ti borde det kunna bli ändå, lär bli en rejäl hög med trasiga Titan X-kretsar annars.

Behövs lansering av något snart nog. Vega 11 som blir den mindre kretsen borde ju kunna vara lämplig. Förmodligen bör den kunna använda vanliga GDDR5/X-minnen också. Vega 10 med HBM2 kan väl få vänta lite till om det behövs. Vissa av oss behöver ju trots allt nya grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra Har det lämnats en tom öppning så länge mellan mellansegmentet och högsegementet tidigare generationer? H1 2017 , det kan ju betyda att Vega inte kommer förräns nästa vår.

AMD måste ju ha en rättfärdigande förklaring till det.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bewise:

Tråkigt att höra Har det lämnats en tom öppning så länge mellan mellansegmentet och högsegementet tidigare generationer? H1 2017 , det kan ju betyda att Vega inte kommer förräns nästa vår.

AMD måste ju ha en rättfärdigande förklaring till det.
Skickades från m.sweclockers.com

I kommentarerna till http://www.guru3d.com/news-story/amd-mentions-vega-enthusiast... så börjar jag undra om det inte är så att det handlar om räkenskapsårs-räkning där H1 2017 rent av kan vara 2016.

Men vore bra om AMD kunde bekräfta vad som gäller, och för den delen berätta mer om Vega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@Swedish Berserk
Det var ju lite trist :/

Då kommer heller inget GTX 1080 Ti detta året heller

AMD borde förresten skrivit "AMD is one of only two companies" istället, som det står nu är det lite syftningsfel

Tillägg:
fast med lite tur är detta falskflaggning för att kunna överraska *önsketänker*

och åhå, titta på tiden, både sockel AM4 och elit döljer sig däri

Dom släppte 980Ti utan att behöva kontra något men å andra sidan så kom det nästan ett år efter 980. Så det blir nog dåligt med grafikkort framöver om AMD inte släpper förrän nästa år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I kommentarerna till http://www.guru3d.com/news-story/amd-mentions-vega-enthusiast... så börjar jag undra om det inte är så att det handlar om räkenskapsårs-räkning där H1 2017 rent av kan vara 2016.

Men vore bra om AMD kunde bekräfta vad som gäller, och för den delen berätta mer om Vega.

12. What are AMD’s fiscal year and quarters?
AMD’s fiscal year follows the standard calendar year. Fiscal quarters for the 2015 year (exact dates are adjusted early):

First Quarter: December 28, 2014 – March 28, 2015
Second Quarter: March 29, 2015 – June 27, 2015
Third Quarter: June 28, 2015 – September 26, 2015
Fourth Quarter: September 27, 2015 – December 26, 2015

http://ir.amd.com/phoenix.zhtml?c=74093&p=irol-faq

Jag hittar ingen info för 2016 men eftersom det rör sig om kalenderår handlar det om 1/1-30/6 (+/- ett par dagar).
Edit: Eller ja, det blir väl 26/12-27/6 ifall jag inte har tänkt fel, får skylla på att det är sent i så fall...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

I kommentarerna till http://www.guru3d.com/news-story/amd-mentions-vega-enthusiast... så börjar jag undra om det inte är så att det handlar om räkenskapsårs-räkning där H1 2017 rent av kan vara 2016.

Men vore bra om AMD kunde bekräfta vad som gäller, och för den delen berätta mer om Vega.

Okej, ja vi får väl se var det hör beger sig mot Jag skulle kunna köpa att Vega kommer ut senare utav första halvan av året om vi snackar om att prestandan går förbi Titan ganska så ordentligt. Annars vettetusan, känns att är det samma prestanda som gtx 1080 eller Titan så känns det meh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Verkar vara mest 480 som är svårt att få tag på.
---
RX 460 4GB vs. 2GB VRAM Benchmark - Is more better?
https://www.youtube.com/watch?v=mz5qH2vuOqs

holyshit vad den här killen var jobbig, hur har han kameran när han pratar? och tycker att hans röst är allt annat än klart när han går in på specs osv. ush men annars bra test.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Sneaky_rhino:

holyshit vad den här killen var jobbig, hur har han kameran när han pratar? och tycker att hans röst är allt annat än klart när han går in på specs osv. ush men annars bra test.

Föredrar oftast att läsa tester, går dessutom fortare, men ett intressant test är det.
Jag tycker att RX460 2Gb är väldigt prisvärt, varianten med 4 GB ligger lite högt i pris, tråkigt med tanke på att man faktiskt ser förbättringar i vissa spel med 4 GB.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=lager_inkmoms&m=s283584...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

@anon5930: Haha, du är inte ensam på att vänta på Vega, du kan ju vara nöjd med prestanda / krona du fått ut av 290X.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

12. What are AMD’s fiscal year and quarters?
AMD’s fiscal year follows the standard calendar year. Fiscal quarters for the 2015 year (exact dates are adjusted early):

First Quarter: December 28, 2014 – March 28, 2015
Second Quarter: March 29, 2015 – June 27, 2015
Third Quarter: June 28, 2015 – September 26, 2015
Fourth Quarter: September 27, 2015 – December 26, 2015

http://ir.amd.com/phoenix.zhtml?c=74093&p=irol-faq

Jag hittar ingen info för 2016 men eftersom det rör sig om kalenderår handlar det om 1/1-30/6 (+/- ett par dagar).
Edit: Eller ja, det blir väl 26/12-27/6 ifall jag inte har tänkt fel, får skylla på att det är sent i så fall...

Hm, då är det nog inte det heller då. Fan, känns verkligen på tok för sent. Enda grafikkortssläppet för 2016 för desktop är ju budget och mellanklass i form av Polaris 10 och 11 från AMD. :/

Dryg väntan på nytt.

Skrivet av Aeig:

@anders190: Haha, du är inte ensam på att vänta på Vega, du kan ju vara nöjd med prestanda / krona du fått ut av 290X.

MVH

Hehe jo, eller ja. R9 290 i mitt fall. Inte för att den var direkt billig, tror jag fick hosta fram 3800kr för den. Men var vid lanseringen av Sapphires Tri-X modell, var både dyra och svåra att få tag i minns jag. Men den har hållit bra under åren även om det hade varit fint med något kraftfullare förstås. Lite så jag ångrat att jag inte slog till på ett till 290 Tri-X i slutet av 2014, de låg neråt 2000kr då....

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Å fasen, så illa..! Trodde Komplett åtminstone fått in en liten batch som de sålt. Shit, då har det ju knappt sålts några 480 alls. Helt sjukt egentligen.

Eller så har alla 480 sålts ... så vi inte fått några i Sverige.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?