Externt ljudkort + 7.1 headset

Permalänk
Medlem

Externt ljudkort + 7.1 headset

Tjena! jag hade tänkt att köpa https://www.proshop.se/Ljudkort/Creative-Sound-Blaster-X-Fi-H... och https://www.proshop.se/Hoerlurar-Headset/Kingston-HyperX-Clou... och min fråga är då om det externa ljudkortet tar bort 7.1 ljudet eller hur fungerar det? Mvh

Permalänk
Medlem

För att säga så här. Cloud 2 har inte 7.1.den har virtuellt 7.1, alltså ett trick i mjukvara. Det kräver usb grejen som följer med. Med 3.5 kabel så är headsetet ett vanligt 2.0 headset (eftersom det har två högtalare) . det ingen mening med att köra virtuellt 7.1 och skulle antingen köpa Cloud eller ännu bättre ett par ordentliga hörlurar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Ljud.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

För att säga så här. Cloud 2 har inte 7.1.den har virtuellt 7.1, alltså ett trick i mjukvara. Det kräver usb grejen som följer med. Med 3.5 kabel så är headsetet ett vanligt 2.0 headset (eftersom det har två högtalare) . det ingen mening med att köra virtuellt 7.1 och skulle antingen köpa Cloud eller ännu bättre ett par ordentliga hörlurar.

Så dom två går alltså bra att andvända tillsammans för jag spelar ändå bara typ cs och jag har hört att 7.1 ställer till det i cs

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du inte tänkt använda det virtuella 7.1 så går det jättebra men jag skulle sparat in och köpt Cloud 1 eller spad q90. De två är samma headset och skillnaden till Cloud två är att man inte får med usb ljudkortet

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Om du inte tänkt använda det virtuella 7.1 så går det jättebra men jag skulle sparat in och köpt Cloud 1 eller spad q90. De två är samma headset och skillnaden till Cloud två är att man inte får med usb ljudkortet

Okej, har redan ett QH90 och min erfarenhet av det är inte jättebra, då min Mic börja strula ungefär 3 veckor efter att jag skaffat det och efter det så börja headsetet brusa ifall jag böjde kabeln åt ett håll

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja det är i princip samma headset som Cloud 2.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14